Noord Denemarken

Discussies over de Atlantikwall en andere Duitse fortificaties in Denemarken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Noord Denemarken

Bericht door bunkerpictures »

Allen,

Deze zomer een korte reis gemaakt naar de noord-oost punt van Denemarken en daarbij Fredrikshavn, Skagen en Hirtshals bezocht met nog wat kleine plekken tussen door.
Erg interessant gebied met heel veel te zien en veelal goed te bereiken. Op Skagen is ook een nieuw bunker museum geopend in 2008 in een R638 wat er erg goed uitziet veel veel foto en kaart materiaal. Modern ingericht met diverse video schermen en je kan er zelf gratis internetten.........!
Op Skagen is ook een mooie L480 Wasserman te vinden die begaanbaar is maar wel met een laag water die met hoge stevige schoenen net aan te doen is maa rmet laarzen gaat het makkelijker.
L480-19.JPG
L480-25.JPG
L480-26.JPG

Voor een indruk van de belevenissen kan je op de website kijken.

Groet Raphael
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Noord Denemarken

Bericht door ducatim901 »

Ha die Raphael.
Is dat nog het originele hout in de L480?
Zonde van het water, lastig om foto's te nemen, de muren worden vaak erg donker.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Noord Denemarken

Bericht door bunkerpictures »

Jack, zeker weten doe ik het helaas niet maar het had er wel alle indruk van dat het hout orgineel is. In dat gebied zijn er ook nog al wat bunkers na de oorlog hergebruikt en een L480 is dan wel erg praktisch, maar zoals gezegd die indruk heb ik niet. De laag water op dat moment was niet zo hoog dat het je hoge schoenen inliep maar droog bleef ik ook niet. Maar omdat dit expamplaar nog open is en erg erg mooie bij staat, was het de moeite waard om natte voeten te krijgen. Maakte eigenlijk niet uit want buiten kwam het ook met bakken naar beneden.........!

Ik doe er nog maar een paar plaatjes bij die wat groter zijn en een "waterstand meter".....
L480-01.JPG
L480-02.JPG
L480-03.JPG
L480-04.JPG
L480-05.JPG
L480-06.JPG

Groet Raphael
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Noord Denemarken

Bericht door ducatim901 »

Ha die Raphael,
Er moeten ook nog andere bunkers van de stellung zijn.
In het boek van SES over de radar stellingen (deel met de bunkertypes) zijn nog enkele andere St-bunkers aangegeven.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Noord Denemarken

Bericht door bunkerpictures »

Klopt helemaal Jack, ik heb wat kaarten van het geheel en GPS gegevens. Maar dan begint het echte werk en dat is heel erg lastig in dit gebied met veel heel veel doorn struiken en moeras achtige stukken waardoor het bijna niet te doen is om ze te vinden. Maar dat is ook weer een rede om een keer terug te gaan naar Skagen wat een erg interessante plek is en waar ik nog meer mag inhalen van wat ik toen gemist heb of niet kan doen in de beschikbare tijd.

Beetje dit niveua maar dan nog dichter, de doornen komen nog uit mijn been zetten....
,
DSC_2983.JPG
DSC_2598.JPG


Gr Raphael
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Noord Denemarken

Bericht door Bunkertju »

Hoi Jack ...

Een klein overzicht staat op mijn website ... Nog veel uit te zoeken en bezoeken daar :D

Groetjes

Jan

http://www.festungeuropa.nl" target="_blank
Plaats reactie

Terug naar “Atlantikwall in Denemarken”