622 Flugplatz Grove Stp Potsdam

Discussies over de Atlantikwall en andere Duitse fortificaties in Denemarken.
Plaats reactie
tom123

622 Flugplatz Grove Stp Potsdam

Bericht door tom123 »

Al in april 1940 start de Luftwaffe met de aanleg van dit vliegveld, wat in de loop der oorlogsjaren steeds meer uitgebreid gaat worden.
Na de oorlog gaat de Deense luchtmacht deze voormalige Duitse basis benutten en doet dat dat nog steeds. Daardoor zijn de meeste bunkers onbereikbaar, maar ook buiten de omheining van de basis zijn veel bunkers door de Denen gebruikt en/of in gebruik en soms aan hun wensen aangepast.
Net buiten het hek van de basis stuitte ik op deze 622, die me onaangetast lijkt. Enige twijfel heb ik over de verlichting aan het plafond of zal dat al die jaren overleefd hebben ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 622 Flugplatz Grove Stp Potsdam deel 1

Bericht door AvB »

De bekabeling en verlichting ziet er niet Duits uit. Verder een mooi ding!
Nicht ärgern - Nur wundern!
tom123

622 Flugplatz Grove Stp Potsdam deel 2

Bericht door tom123 »

Met potlood geschreven namen op de wanden in een van de verblijfsruimtes, met jaartal 17-3-1944. Helaas redelijk vaag geworden. Toch heel leuk om nog tegen te komen.
Een van de namen Christiansen lijkt me dan wel erg Deens, hoewel Dollerup een Duits plaatsje ten oosten van Flensburg blijkt te zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
tom123

Re: 622 Flugplatz Grove Stp Potsdam

Bericht door tom123 »

Was verleden jaar in Tversted Denemarken in een 628 en hier zou het volhangen met apparatuur . De bunker lag in een achtertuin , was afgesloten maar compleet leeggehaald.
Ook de commandobunker te Stene-Oostende-België onder het voormalige gemeentehuis is leeggeroofd. De beheerder die er boven woonachtig is (heeft er niets van gemerkt, slaapkamer boven de toegang), vermoedt dat bezoekers die hijzelf heeft rondgeleid de daders zijn.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 622 Flugplatz Grove Stp Potsdam

Bericht door Remco de Goede »

Bizar dat de 117 in Stene ook leeggehaald is, hier zat ook nog veel moois in.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: 622 Flugplatz Grove Stp Potsdam

Bericht door rony »

Verzamelaars, musea en gasten die er munt proberen uit te slaan, dat zijn de daders.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Plaats reactie

Terug naar “Atlantikwall in Denemarken”