Algemene vragen

Discussies over de Atlantikwall en andere Duitse fortificaties in België.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Algemene vragen

Bericht door Bunkertju »

Stel hier uw algemene vragen over de Atlantikwall in Belgie.
In het geval u de stellingnaam/code niet weet kunt u hier terecht.

Succes

Jan (AKA Bunkertju)
jan lugtmeijer †

Re: Algemene vragen

Bericht door jan lugtmeijer † »

Geen vraag en geen bunker :mrgreen:
Maar gewoon een leuke foto die ik nog had liggen van een aangespoelde mijn in Oostende.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Algemene vragen

Bericht door maarten-stahlbeton »

Weet iemand of onderstaande restanten van deze flakstelle tot de verdediging van de Flugplatz behoorde? De flakstelle viel net buiten het landfront, en ik ben deze stelling tot nu toe nergens tegengekomen op kaarten. Wellicht dat een van onze Belgische leden een antwoord heeft?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lord of the Ringstand
Tom Oliviers

Re: Algemene vragen

Bericht door Tom Oliviers »

Hallo Maarten

Overlaatst ben ik op Wn.Wolf in stene enkele bunkers gaan bezoeken en daar kwam ik een zeer geïnteresseerd persoon tegen, die ons bezig zag bij het opmeten van de 630. Hij nodigde ons uit om mee naar zijn thuis (vlakbij) te gaan en blijkbaar had hij een zeer grote collectie luchtfoto's van de RAF (allemaal netjes uitgeprint op foto-papier van rond het formaat A3...) Ook zeer veel documenten uit archieven betreffende de bunkers rond stene. Ik mocht alles fotograferen, maar deze foto's zijn niet van mij, maar van hem...

Nu zijn neef had enkele jaren geleden een lokale research gedaan naar de bunkers rond stene en daar ook een klein boekje van gemaakt, in dit boekje staan 3D-tekeningen van je Flakstelling daar in. De persoon die dit boekje gemaakt heeft heet: Fernand Jaecques, misschien dat je hem kan opsporen voor deze mooie plannen?

Die persoon in stene (zijn nonkel) woont in de Schorrestraat nr 1 in Stene dorp (recht tegenover de afgesloten 630), je kan hem van kilometers ver herkennen aan de vlaamse-leeuwen vlag in zijn tuin (is een extreme Vlaming). Dit is de persoon met al de documentatie en luchtfoto's zoals vermeld hierboven.

Trouwens in stene nog twee ringstanden type 201 bijgevonden, waarvan één met een stuk overdekte bakstene loopgraaf :-) locatie word niet vermeld omdat de eigenaar al last heeft gehad met ongenodigden die het opbrengst-gras van zijn weide daarvoor platlopen.

Groetjes
Tom
Laatst gewijzigd door Tom Oliviers op 06 mei 2011, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom Oliviers

Re: Algemene vragen

Bericht door Tom Oliviers »

PS, ook de waterput van de type 196 waterbunker in stene dorp is nog aanwezig !!! (de rest van de bunker is afgebroken)
Plaats reactie

Terug naar “Atlantikwall in België”