M183 Olmen vernield

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door AvB »

Dan wil ik als moderator duidelijk maken dat met het verdacht maken van personen niemand beter wordt. Zolang we geen deurhendels en andere stalen troep ergens terugzien in/op museum/hobbyproject/marktplaats weten we helaas nog niets.

Op persoonlijke titel lijkt me de manier waarop blijkbaar met grof geweld de deuren zijn verminkt en de bunker is leeggerauscht, dat dit haast niet het werk van bunkerliefhebbers of onwetende beginnende graafgroepjes kan zijn. Deurhendels zijn op een andere plekken op een veel simpelere manier te verkrijgen maar goed..
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Sebastiaan
Berichten: 174
Lid geworden op: 27 feb 2008, 21:59
Locatie: Nabij het Festung HQ IJmuiden
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door Sebastiaan »

Gezien de graafschade die door de gehele regio IJmuiden ontstaan is, is dit wel degelijk het werk van een onwetende graafgroep. Ik loop regelmatig in het duin en het herstellen van deze gaten is niet meer bij te houden. Ik weet wel 10+ lokaties in IJmuiden waar dit gedaan wordt.

Ook ik werd onlangs getipt over de M183. Het dichten van dit gat wordt een aardige klus zo te horen.

Jammer genoeg lijkt IJmuiden het doelwit te zijn geworden van bunkerplunderaars.
stutzpunktgruppe †

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door stutzpunktgruppe † »

Ben toch benieuwd wie er achter zit,als ik dan hoor dat het in heel Ijmuiden een drama is...
maar ook het strippen van bunkers in de rest van Ijmuiden?
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door tim »

Helaas gebeuren dit soort dingen overal, zo was er een jaar of 2 jaar geleden ineens een graafmanie in de omgeving van schoorl, camperduin en omgeving.
Met goed geluk groeven ze daar o.a. een fl 242 open, welke vervolgens gevaarlijk open bleef liggen.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, hier in scheveningen hebben we onze portie ook gehad.

Ik zeg het altijd zo: we hebben allemaal dingen gedaan waar je later niet zo trots op ben, maar toen had je nog geen idee..
Geen bunkerboeken en al helemaal geen websites waar vermeld word dat je de boel netjes moet achterlaten...
Nu heeft iedereen in nederland internet en is die beginnersfout achterhaald.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”