M183 Olmen vernield

Krantenknipsels, TV-tips, websites
stutzpunktgruppe †

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door stutzpunktgruppe † »

Ja,dat snap ik ook niet helemaal.
Denk alleen niet dat de aangifte zal gaan helpen.
Bunkers worden weer in een slecht beeld gebracht door die gasten,ze worden weer extra in de gaten gehouden,ze gaan weer makkelijker bunkers slopen...
ben toch wel benieuwd wie hier achter zitten..
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door maarten-stahlbeton »

wattman schreef:En waarom zou iemand uit de 'bunkerwereld' dan wel de deurgrendels gaan afnemen, maar de deuren zelf laten zitten?
Om je eigen hang en sluitwerk weer compleet te krijgen natuurlijk.

Zoals ik al zei, het wereldje is klein. Dat komt zo bovendrijven.
Lord of the Ringstand
stutzpunktgruppe †

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door stutzpunktgruppe † »

De kans is groot maar ook iedereen van het wereldje zit ook wel op dit forum dus denk niet dat het boven water zal komen :cry:
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door maarten-stahlbeton »

Hier foto's van een bezoek al veel eerder: http://haagsebunkerploeg.com/Marine-Fla ... nuitem.php
Zolang dit soort foto's op internet blijven komen zal dit alleen maar toenemen. Lastig natuurlijk, mensen zijn trots op 'hun' ontdekking en willen dat graag laten zien, maar hoeveel dingen zijn er nu al gejat? Hoeveel fresco's zijn er al niet verdwenen onder een laag graffiti en hoevaak heeft de Fl 311 in Scheveningen wel niet in de fik gestaan?

geld = ouwe meuk = bunkers = geld
Lord of the Ringstand
pauldijkstra

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door pauldijkstra »

Toch nog even inmengen en lichtelijk off-topic maar komt op het zelfde neer:
Recent is ook in Den Helder een 621 op dezelfde wijze gestript, alleen al eerder dan de M183. Daar hing nog een VW1.2 in en wat ander materiaal (een tafel voor een HES1.2). Dit is allemaal verdwenen en de bunker is open achtergelaten en vormde daarmee een gevaar voor beesten in het duin... Je moet toch een half uur graven om binnen te komen, dus een 'verzamelaar' is denk ik niet uit te sluiten.
Gr, Paul
stutzpunktgruppe †

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door stutzpunktgruppe † »

maarten-stahlbeton schreef:
Hier foto's van een bezoek al veel eerder: http://haagsebunkerploeg.com/Marine-Fla ... nuitem.php
Zolang dit soort foto's op internet blijven komen zal dit alleen maar toenemen. Lastig natuurlijk, mensen zijn trots op 'hun' ontdekking en willen dat graag laten zien, maar hoeveel dingen zijn er nu al gejat? Hoeveel fresco's zijn er al niet verdwenen onder een laag graffiti en hoevaak heeft de Fl 311 in Scheveningen wel niet in de fik gestaan?

geld = ouwe meuk = bunkers = geld
De FL 311 is zeker vaak uitgebrand,maar die is nergens (naar mijn weten) op internet te vinden.
Als er geen kaarten gepubliceerd worden en de gaten mooi gedicht worden is er weinig moeite.
die 'Vandalen' gaan niet zo snel naar het archief,een verzamelaar daar in tegen zou eerder naar het archief gaan dus kan alsnog een bunker zo erg toetakelen.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door ducatim901 »

wattman schreef:Leuke speculaties allemaal... En waarom zou iemand uit de 'bunkerwereld' dan wel de deurgrendels gaan afnemen, maar de deuren zelf laten zitten? Om maar iets te noemen?
Als iemand iets concreets weet, laat hij of zij dan het bevoegde gezag informeren. Anders, maar liever zwijgen.
Hé Watje ( :oops: ),
Je zult ze maar net missen voor je verzameling of museum!
Dat kan natuurlijk niet en een beetje "man" gaat ze toch zelf uit een bunker halen ipv te vragen bij andere verzamelaars/bunkermuseum!
Ik pleit wéér voor meer samenwerking!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door Bas de Mos »

Naar dit! De laatste restjes worden blijkbaar bijeen geschraapt daar 80% van de Atlantikwall al geplunderd is, in dit geval wel erg zonde omdat er plannen voor openstelling waren. Ik kan iedere museumstichting aanraden om in samenwerking met de gemeente de echt bijzondere bunkers goed af te (laten) sluiten! De ingang van de M183 was al lang een gapend gat in het duin, zie de 1e foto op de HBP site. Zo'n houten deur heb ik trouwens nog nooit ergens gezien, dat is echt eeuwig zonde en kan haast niet door een bunkerliefhebber gedaan zijn.
pauldijkstra

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door pauldijkstra »

stutzpunktgruppe schreef: De FL 311 is zeker vaak uitgebrand,maar die is nergens (naar mijn weten) op internet te vinden.
http://bunkersite.com/locations/holland ... duin-1.php ;-)

Goed laten we niet teveel afdwalen. Ben eerlijk gezegd nog wel nieuwsgierig hoe de M183 er nu van binnen uit ziet, zal wel erg pijnlijk zijn...
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door Bas de Mos »

stutzpunktgruppe schreef:
maarten-stahlbeton schreef:
Hier foto's van een bezoek al veel eerder: http://haagsebunkerploeg.com/Marine-Fla ... nuitem.php
Zolang dit soort foto's op internet blijven komen zal dit alleen maar toenemen. Lastig natuurlijk, mensen zijn trots op 'hun' ontdekking en willen dat graag laten zien, maar hoeveel dingen zijn er nu al gejat? Hoeveel fresco's zijn er al niet verdwenen onder een laag graffiti en hoevaak heeft de Fl 311 in Scheveningen wel niet in de fik gestaan?

geld = ouwe meuk = bunkers = geld
De FL 311 is zeker vaak uitgebrand,maar die is nergens (naar mijn weten) op internet te vinden.
Als er geen kaarten gepubliceerd worden en de gaten mooi gedicht worden is er weinig moeite.
die 'Vandalen' gaan niet zo snel naar het archief,een verzamelaar daar in tegen zou eerder naar het archief gaan dus kan alsnog een bunker zo erg toetakelen.
De FL311 is al tientallen jaren de spannendste speeltuin voor de kinderen uit de buurt, ook voor mij was het de eerste bunkerervaring. Die is er zo aan toe omdat 'ie in een straal van 10km bekend staat als 'de woonbunker', omdat er nog een tijdje mensen in hebben gewoond. Ik kijk er vanuit m'n raam bovenop en heb er vaak rook uit zien komen, me altijd afvragend waarom hij niet gewoon eens met een steen dicht werd gemaakt. Een klein half jaartje geleden zijn er wat Polen in gaan wonen (het was een soort invasie, meerdere bunkers werden ineens bewoond) en toen is de bunker afgesloten met een kei. Nu denk ik, geef de jeugd toch liever één bunker om tachtig keer in de fik te steken, dan blijft de rest tenminste bewaard! Ik kan me de spanning van het uitgefikte stinkhok nog zo voor me halen, iets mooiers bestaat er voor de jeugd toch niet! (of ik heb een kronkel :D )

Om een lang verhaal kort te maken: dat is dus niet echt een relevant verhaal. Ben het er wel mee eens dat er al té veel verpest is door het internet. Om maar niet te spreken om de vele 'bunkerploegen' die zijn ontstaan, waarvan we telkens de beginnersfouten-periode moeten meemaken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door AvB »

De Fl 311 is niet zo'n goed voorbeeld inderdaad. :) Die was 10 jaar geleden al zo toegetakeld, geen reden meer om hem van de website te houden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door jopaerya »

Meneer Wattman

Leuke speculaties allemaal... En waarom zou iemand uit de 'bunkerwereld' dan wel de deurgrendels gaan afnemen, maar de deuren zelf laten zitten? Om maar iets te noemen? Als iemand iets concreets weet, laat hij of zij dan het bevoegde gezag informeren. Anders, maar liever zwijgen.

Natuurlijk heeft U ook het recht om Uw mening te geven en gelukig kan dit ook op dit Forum , maar het valt mij een beetje
van U tegen , dat U als H.B.O.er , mensen adviseerd om te zwijgen . Juist een Forum als dit is bedoeld om meningen te geven ,emoties te uiten en ook speculaties te doen , dat wordt in ons land vrijheid van mening genoemd en ik hoop dat we dit kunnen behouden .

Groeten Jos
Laatst gewijzigd door jopaerya op 05 jun 2012, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
stutzpunktgruppe †

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door stutzpunktgruppe † »

Zelf vind ik het wel leuk al die bunkersite's en zeg eerlijk iedereen kijkt elke bunker site af omdat ze het geweldig vinden om te zien
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1096
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door wattman »

Beste Jos, ik begrijp dat dit neergepend is als emotionele reactie. Prima, als dat je manier is om je verdriet over deze wandaad te verwerken. Maar er worden hier op een openbaar forum zonder grond beschuldigingen geuit aan het adres van een bepaalde groep bunkerliefhebbers. Ik houd daar niet van, en ik vind het ook niet verstandig. Inderdaad schijnen beschuldigingen zonder zelfs maar een begin van bewijs volgens sommige mensen tegenwoordig onder "vrijheid van meningsuiting" te moeten worden gebracht. Ik wil er geen doekjes om winden dat ik die mening niet deel. Niet in het minst omdat ik ben opgevoed met de regel "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook de ander niet".
Nogmaals, mocht je concrete aanwijzingen hebben over de achtergrond van deze vandalen ga naar de politie.
Speculaties over mijn opleidingsniveau (die overigens onjuist zijn) doen hier ook niet ter zake. Mocht je daar meer over willen weten, schiet mij dan even aan op een volgende bunker excursie. Ik vind het echter niet zo interessant omdat ik hobby en mijn beroepsmatige activiteiten graag gescheiden houd. Tot slot, trek je mijn reactie niet persoonlijk aan. Zoals gezegd, ik vind het niet erg verstandig om met de vinger te gaan wijzen.
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: M183 Olmen vernield

Bericht door jopaerya »

Bedankt voor je reactie

Zoals ik al vertelde , iedereen heeft recht op zijn eigen mening en daar is dit Forum voor
of het nu emotioneel of (ir)rationeel is ,dat mag niet uitmaken . Natuurlijk kan je het er
niet mee eens zijn maar we moeten wel kunnen schrijven wat we willen . Daarnaast hebben
we in dit Forum Moderators die kunnen ingrijpen als zij dat nodig vinden .

Groeten Jos
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”