Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door WimVe »

AvB schreef:Bedankt Joop. Dan weten we in ieder geval waar de andere partij staat.
Hoe zit het met "Maar er spelen hele andere zaken en het bestemmingsplan is slechts afleiding."?
Voordat ik een project steun wil ik over dit soort zaken openheid.
Maar dat heeft Joop weer niet geschreven.....
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

Nee dat heeft bunker622 geschreven.
Nicht ärgern - Nur wundern!
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

Mijnheer Joop.
Wat bedoelt u precies met de achtergrond van de initatiefnemers ? u doelt toch niet op een flutveroordeling wat betreft overtreding wapenwet ? dichtgelaste k98 namaakhandgranaat en alarmpistool deze dingen
mogen geen naam hebben.
wat beteft de inrichting en collectie alles is origineel en in zeer goede staat en zoek maar eens een bunker die er zo uit ziet meestal is alles kapot werkt niet of is nep .
Wat betreft aantasting van de originaliteit onder oud metselwerk kwam het ijzeren frame te voorschijn voor de platen die bedoelt waren voor ingangsverdediging er zitten nu originele pantserluiken in die er ooit ook in hebben gezeten.
Ik begrijp best dat u er veel van weet maar toch ook niet alles .
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

Een veroordeling is een veroordeling. Komt niet heel professioneel over als je een museum wilt beginnen..
Nicht ärgern - Nur wundern!
Joop Schreuder †

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Joop Schreuder † »

ook voor ons nieuwe forumlid moerdijk1945 geldt: verwar de boodschap niet met de boodschapper.
Wel fijn dat de achtergrond van de onrust die de gemeente bij eea heeft nu wat minder troebel wordt.
Ik zou ook wel eens willen weten wat het thema van het museum in relatie met de bunker en zijn historie is, dan wel dat het betonblok een spannende omgeving voor de zoveelste collectie militairia moet vormen.

Groet,

Joop
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

Mijnheer Joop.
Waarom moet alles in relatie zijn met en tot dat doet helemaal niet ter zake feit is dat er uit een bepaalde hoek negatieve geluiden komen omdat men het niet eens is met het feit dat deze mensen in de bunker zitten en dat men denkt aan verkeerde ideeen van deze mensen en dat de bunker helemaal naar de klote geholpen is.

Feit is dat een beheerder van museum40-45 uitgenodigd is om te komen kijken en zijn commentaar had mogen geven. Maar komen ho maar, hij wil niet in verband gebracht worden met deze mensen.
Feit is dat ik begrepen heb dat je zelf ook uitgenodigd bent om te komen kijken en je commentaar te geven maar komen ho maar .
Laat iedereen die commentaar heeft een grote jongen zijn en zijn gezicht laten zien en als er dan nog een verkeerd beeld is dan weet ik zeker dat ze dat met alle plezier zullen bijstellen .
Maar zoals ik al vermeldde er zijn een aantal mensen die e.e.a. niet snappen en vermoedelijk een verkeerd beeld en advies richting gemeente hebben uitgebracht waardoor vermoedelijk nu ineens het betsemmingsplan moet worden uitgevoerd.
De gemeente heeft zich nooit bekommerd om de locatie en alles jarenlang toegestaan zonder in te grijpen.
Ik heb ook begrepen dat er meerdere mensen bij moerdijk bij andere bunkers bezig zijn om deze ook in oude staat terug te brengen klopt dat ? en wat is de staat van deze complexen ?
Aan allen die dit ook lezen ga gerust eens kijken geen enkel probleem heb ik begrepen elke zondagmiddag is er altijd iemand aanwezig.

*edit moderator, taalfouten gewijzigd en leestekens toegevoegd*
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

AvB schreef:Een veroordeling is een veroordeling. Komt niet heel professioneel over als je een museum wilt beginnen..
Zeker en als we bij iedereen op het forum eens een huisbezoekje brengen blijven er weinig forumleden over die niks
in hun bezit hebben wat niet mag maar uit verzamel oogpunt wel doen. Heilige boontjes en popie jopie.
moerdijk 1945
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 dec 2012, 21:49

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door moerdijk 1945 »

bunker622 schreef:
AvB schreef:Een veroordeling is een veroordeling. Komt niet heel professioneel over als je een museum wilt beginnen..
zeker en als we bij iedereen op het forum eens een huisbezoekje brengen blijven er weinig forumleden over die niks
in hun bezit hebben wat niet mag maar uit verzamel oogpunt wel doen.
heilige boontjes en popie jopie
Dat het niet heel professioneel overkomt dat is wel waar maar het andere is ook waar ik zou zeker een jaarsalaris kwijt zijn aan boete en een poosje zitten denk ik en een verzameling kwijt zijn waar je honderd man volledig mee kun uitrusten soms verzamel je iets te veel natuurlijk maar je moet toch een hobby hebben of niet soms.
Gr. moerdijk 1945
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

Alleen zijn de meeste mensen op het forum niet bezig met een museum en degene die dat wel zijn hebben zich daarop voorbereid. Als je een museum begint ben je helaas genoodzaakt van te voren met meer dingen rekening te houden dan als je particulier bezig bent.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Bas de Mos »

bunker622 schreef:
AvB schreef:Een veroordeling is een veroordeling. Komt niet heel professioneel over als je een museum wilt beginnen..
zeker en als we bij iedereen op het forum eens een huisbezoekje brengen blijven er weinig forumleden over die niks
in hun bezit hebben wat niet mag maar uit verzamel oogpunt wel doen.
heilige boontjes en popie jopie
Hey Arnold, dan heb je misschien een verkeerd beeld van ons. De forumleden die ik persoonlijk ken houden zich juist liever aan de regels op dat gebied, want als je je eenmaal in het openbaar ermee bezig houdt en bijvoorbeeld contact hebt met de gemeente kan zoiets het al gauw verpesten. Dat is niet 'heilige boontjes' maar oorzaak-gevolg begrijpen. Ik denk dat je in de war bent met metaaldetectie fora?

Bij ons museum is de EOD al eens langsgeweest en heeft een controle gedaan op wapens en munitie. Wij hebben zulk spul niet. Resultaat: goed contact met de gemeente is behouden en we blijven samenwerken.

Ik wens jullie alle sterkte, maar over het algemeen heb je sneller een negatieve reputatie dan een positieve. De veroordeling, het inrichten zonder toestemming.. weegt allemaal zwaar voor de gemeente.
bunker622
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2010, 03:03

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door bunker622 »

sirpsycho schreef:
bunker622 schreef:
AvB schreef:Een veroordeling is een veroordeling. Komt niet heel professioneel over als je een museum wilt beginnen..
zeker en als we bij iedereen op het forum eens een huisbezoekje brengen blijven er weinig forumleden over die niks
in hun bezit hebben wat niet mag maar uit verzamel oogpunt wel doen.
heilige boontjes en popie jopie
Hey Arnold, dan heb je misschien een verkeerd beeld van ons. De forumleden die ik persoonlijk ken houden zich juist liever aan de regels op dat gebied, want als je je eenmaal in het openbaar ermee bezig houdt en bijvoorbeeld contact hebt met de gemeente kan zoiets het al gauw verpesten. Dat is niet 'heilige boontjes' maar oorzaak-gevolg begrijpen. Ik denk dat je in de war bent met metaaldetectie fora?

Bij ons museum is de EOD al eens langsgeweest en heeft een controle gedaan op wapens en munitie. Wij hebben zulk spul niet. Resultaat: goed contact met de gemeente is behouden en we blijven samenwerken.

Ik wens jullie alle sterkte, maar over het algemeen heb je sneller een negatieve reputatie dan een positieve. De veroordeling, het inrichten zonder toestemming.. weegt allemaal zwaar voor de gemeente.
Ik snap wat je bedoeld en natuurlijk snap ik hoe een gemeente hier naar kijkt, ook weet ik wel dat in jullie museum alles volgens de regels is.
Maar het geen bij mij gevonden is 1 alarmpistool uit erfenis van mijn vader 1 houten repro handgranaat en 1 dichtgelast k98 waar alleen de loop niet van dicht was wel de grendel vast en ook alles geboord.
En is een zaak van uit 2010 al en ook de straf die ervoor staat was in eerste instantie een boete van paar honderd euro.
Maar ik zei doe maar een taakstraf want zoveel geld verdien ik in 20 uur niet, dus geeft wel aan wat de ernst was.
Kijk ik heb een fout gemaakt maar was van mening dat de houten oefengranaat gewoon mocht en ook de dichtgelaste k98 alleen had dan de loop ook dicht moeten zijn. maar aan het dichtgelaste kon je al zien dat de intentie al van mij al goed was.
Ja jongens ja kan er echt boekdelen over schrijven maar dat zijn de feiten en meneer Schreuder vind het leuk mij een beetje het zwarte schaap te maken.
Maar laten we maar niet gaan spreken over de periode dat meneer zelf actief was in de bunker in periode laveloos dat kwam
de originaliteit zeker ten goede. weten jullie dit ook wel?

Ook heb ik een reactie over het in gebruik nemen van de bunker
in 2009 was het geoorloofd bij wet om dit te doen!
de kraakwet was van toepassing en hebben wij niet overschreden.
Er worden immers ook bedrijfspanden gekraakt, dat de wet nu niet meer geld is wat anders.
Maar vanaf 2010 zijn wij met de gemeente al aan tafel geweest om het
officieel te regelen met een bruikleen overeenkomst maar de gemeente liet jaren niets meer horen
en ook plannen voor een museum zijn gewoon onder in la geschoven.

Verder blijf ik volhouden zeker de helft van de mensen hier op het forum heeft iets wat niet mag
en ik wil zelf wel op inspectie komen want heb mezelf inmiddels heel erg verdiept in wapen wetgeving,
wie is de eerste?
Denk erom dat je in iedere lege patroon huls ook een gaatje boord jongens! ook al is het een bodemvonst.
En dat lever je ook gewoon een veroordeling op.
578771109_6_KfbC.jpeg
1125874174_6_rnP8.jpeg
578770870_6_DqmI.jpeg
734687487_6_itCZ.jpeg
1125874004_6_QLOO.jpeg

*Edit Moderator, leestekens toegevoegd en tekst beter leesbaar gemaakt*
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door AvB »

Ja leuke foto's. Motormuizen zitten er toch ook niet meer in? Nogmaals, als je geen museum runt heb je nou eenmaal meer speelruimte omdat je niet in de openbaarheid treedt. En dan kan je intentie wel goed zijn, maar ik weet zelfs dat een loop dicht moet zitten en ik verzamel niet eens wapens.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Ruud »

Dag Mensen,

Ik denk niet dat we met de discussie tot een oplossing zullen komen. Sterker, ik zie tegenstrijdige belangen, medestanders, tegenstanders, meningen, kansen, onmogelijkheden, (geen) concrete doelstelling, begrip, onbegrip, valse start, optimisme ......

Mochten de mensen uit Dort, wie of welk museum ook van gedachten willen wisselen en horen hoe het Bunker Museum IJmuiden tot stand is gekomen, dan wil ik het bestuur WN2000 graag motiveren om hierover met belangstellende van gedachten te wisselen.

..... zie ik een bunkermeeting met als onderwerp 'uitbaten en realisatie van een (bunker)museum' aankomen?

g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Joop Schreuder †

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Joop Schreuder † »

Ruud, helemaal mee eens.

En alle schapen, witte, zwarte en alles wat er tussen zit zijn wat mij betreft welkom.


Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Gemeente Dordrecht wil geen museumbunker

Bericht door Ruud »

Joop Schreuder schreef:Ruud, helemaal mee eens.

En alle schapen, witte, zwarte en alles wat er tussen zit zijn wat mij betreft welkom.


Greetz,

Joop
Helemaal eens Joop, wil me ook best inzetten voor dit initiatief!
Sta jij niet toevallig op één van de foto's, ik zie een kerel die sprekend op je lijkt (uiteraard de jaartjes niet meegerekend) ;)
g,Ruud


http://www.hbpbunkerforum.nl/attachment ... 1354843545

Bron: http://www.hbpbunkerforum.nl
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”