rondleiding wethouder marnix norder

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door tim »

waarschijnlijk morgen verschijnt een item op tv en radio west, over de vandaag door het atlantikwalmuseum scheveningen gegeven rondleiding aan o.a. marnix norder, op en in batterie scheveningen nord.

onderweg genietend van het mooie weer en de mooie natuur, toonde de wethouder zich zeer geintresseerd, en heeft beloofd zich in te zetten voor behoud van de batterij, en een permanente atlantikwallexpositie.
nu is het tijd voor alle betrokken partijen om rond de tafel te gaan zitten, en te proberen tot een overeenkomst te komen, waarbij ieders belangen behartigd worden!

al met al een geslaagde dag!
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Klasio †

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door Klasio † »

Hoi Tim,

Dat is goed nieuws! Hopelijk kan er snel overeenstemming bereikt worden en blijft men niet al te lang neuzelen over de details....

Ik ga morgen zeker naar TV West kijken, kom je nog in beeld of stonden al die stropdassen er voor?

Groeten, Klaas
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door tim »

ha klaas, bedankt, inderdaad hopen dat we snel tot een overeenkomst kunnen komen....
zal wel een hoop gepraat met de natuurbeheerders aan te pas komen :ugeek:

ben bang dat ik wel op tv kom orgen ;)
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
jan lugtmeijer †

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door jan lugtmeijer † »

Zal de site van tvwest in de gaten houden ;)

Code: Selecteer alles

Het tijdens de tentoonstelling aan de wethouder aangeboden boekje, is te bestellen via het secretariaat van de stichting door € 30,- over te maken op banknr. 114417822 tnv Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen te Den Haag ovv "boekje tentoonstelling". (Indien via girotel: vermeld dan tevens uw adres zonder naam.) 
Is dat boekje bekend bij iemand? en nog belangrijker is het 30 euro waard??
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door Ruud »

jan lugtmeijer schreef:Zal de site van tvwest in de gaten houden ;)

Code: Selecteer alles

Het tijdens de tentoonstelling aan de wethouder aangeboden boekje, is te bestellen via het secretariaat van de stichting door € 30,- over te maken op banknr. 114417822 tnv Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen te Den Haag ovv "boekje tentoonstelling". (Indien via girotel: vermeld dan tevens uw adres zonder naam.) 
Is dat boekje bekend bij iemand? en nog belangrijker is het 30 euro waard??
30 euro is idd een hoop geld voor een boekje, ik ben ook wel benieuwd naar de 'inhoud', wellicht ergens een overzichtje of wat scans te vinden (roede?!). Aantal pagina's, aantal foto's/ tekeningen, schrijver(s)?
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
MM 305
Berichten: 192
Lid geworden op: 27 mar 2008, 16:36

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door MM 305 »

Gelukkig nog eens goed nieuws van het Atlantikwall-Front.
Des te meer nog eens een goede reden om naar Scheveningen af te zakken.

Met vriendelijke groet,

MM 305
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door wattman »

Voor wie - ook buiten de regio - e.e.a. wil nakijken:
http://televisie.westonline.nl/tv/programmagemist en dan "TV West Nieuws" de betreffende aflevering kiezen

Als er meer info is over de inhoud van dat boekje... graag. Ik vermoed dat het voor de hardcore fortificatiefan weinig nieuws heeft te bieden, maar wellicht heb ik dat totaal mis.
Annelies

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door Annelies »

Via deze link ga je direct naar het stukje. Klik op 'bekijk het videoverslag'.
Het ziet er interessant uit daar, kan niet wachten om er eens te gaan kijken!

http://televisie.westonline.nl/nieuwsitem/17117
jan lugtmeijer †

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door jan lugtmeijer † »

Ziet er goed uit en een enthousiaste wethouder is altijd een pluspunt. Tenminste ik had bij het zien van het filmpje niet het idee dat hij maar deed alsof...
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door tim »

he jan, altijd vaag om jezelf terug te horen en zien op tv :) alsof ze je stem verdraaien haha!
ik had inderdaad het idee dat hij het echt meende, hij toonde zich ook serieus geintresseerd in het technische verhaal omtrent de bunkers en gangen...

over het boekje, voor de ''hardcore bunkeroloog'' biedt het inderdaad niet veel nieuws, het boekje biedt een chronologisch overzicht van den haag in WO2, en geeft inzicht in de plannen van de stichting, en de mogelijke museumlocaties...
het boekje is in een kleine oplage gedrukt (ik dacht 200), en ziet er grafisch echt heel gelikt uit! (nu al een collectorsitem :lol: )

de prijs is er dan ook niet naar om winst te maken, eerder om de kosten te dekken!
groeten, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door PdK »

Tim, leuk item het ziet er allemaal goed uit voor jullie!

Wel grappig dat TV West eerst contact opnam met HvH, ik heb ze uiteindelijk doorverwezen. Er was weer verwarring. En ook denken de kijkers er blijkbaar zo over, want onze site bereikte nogal een piek vandaag... En men kwam massaal uit de omgeving Den Haag en Zoetermeer :)

Hopelijk kan de wethouder ook de natuur instanties zo enthousiast krijgen. Want het lijkt dat jullie die het hardst nodig hebben?
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door wattman »

Als ik google op "atlantikwall museum" is de eerste hit inderdaad Hoek van Holland.
Overigens zie ik dat het verschil in webadres tussen Hoek van Holland en Scheveningen zeer subtiel is. 8-)
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: rondleiding wethouder marnix norder

Bericht door tim »

ik heb er niet zoveel verstand van, maar mogleijk heeft dit te maken met het feit dat de site van AW museum HVH veel vaker bezocht en gegoogled word?

opvallend genoeg was de simpelste naam nog in de aanbieding:
http://www.atlantikwallmuseum.nl

edit: de site bevind zich nog in de ontwikkelingsfase.
het word geen ''bunkersite, de komende tijd word de website geleidelijk aan uitgebreid met algemene informatie over de stp. gruppe, en de vorderingen hier in ''den haag''

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”