Vraag 294

De Fortificatie Forum Quiz
Plaats reactie
Joop Schreuder †

Vraag 294

Bericht door Joop Schreuder † »

Eentje uit de categorie wat en waar..

Waar staat het onderstaande object? Gevraagd: land, gemeente en straatnaam, degene met alles tegelijk goed wint, deeloplossingen worden niet beantwoord :?

Greetz,

Joop
QuizzvraagJS.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Vraag 294

Bericht door Barst »

Naamloos.jpg
Wachthuisje Luchtmacht
Nederland - Volkel - Zeelandsedijk ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Joop Schreuder †

Re: Vraag 294

Bericht door Joop Schreuder † »

.......
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Vraag 294

Bericht door Barst »

Ik heb mijn best gedaan, krijg ik nog een normale respons of hoe zit dat.
Joop Schreuder †

Re: Vraag 294

Bericht door Joop Schreuder † »

Ik begrijp je ergernis niet want de vraag is helder:

Waar staat het onderstaande object? Gevraagd: land, gemeente en straatnaam, degene met alles tegelijk goed wint, deeloplossingen worden niet beantwoord...

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Vraag 294

Bericht door Barst »

Mijn ergenis is dat ik uren bezig ben geweest met google maps om dergelijke bunkertjes op te zoeken. Want volgens mij gaat het toch echt om een luchtwacht bunkertje, met een net erover.

Vanwege je DEEL-vraag heb ik uiteraard voornamelijk gezocht rond Deelen, maar nog daar, nog rond enige andere vliegbasis heb ik een ander bunkertje met net, anders dan in mijn antwoord kunnen vinden.

Aangezien je vraag kennelijk bij de andere bezoekers van de quiz al helemaal geen lichtje doet branden, wil ik voor de voortgang graag een tipje van de sluier opgelicht zien.

Ik denk dat het verloop van vraag 293 zowel jou als mij verveeld heeft, maar dat mag geen gevolgen hebben voor de toekomst van de quiz.

Groet,

Bart
Joop Schreuder †

Re: Vraag 294

Bericht door Joop Schreuder † »

Beste Bart,

De vorige vraag heeft mij niet verveeld, in tegendeel. Het zat hem, net zoals bij deze vraag, in de details.
Dat de vraagsteller niet tijdig heeft geregeerd zij hem vergeven, voor het oplossen van de vraag was dit voor mij verder niet belangrijk. Je kan mij in ieder geval niet verwijten dat ik niet snel en correct reageer.
De vorige vraag was behoorlijk open, wat en waar. Dat zag je terug in het eerste antwoord.
Als je toevallig niet zelf de gefotografeerde opstelling in je geheugen had was het een schijnbaar onoplosbare vraag.

Althans zo leek het. Daar nam ik dus geen genoegen mee dus dan maar eens met de gehele foto aan de slag. Trigger was voor mij niet het zichtbare deel van de de fortificatie maar de vorm en hoogte van de zichtbare hoogspanningsmasten. Er waren in de verte een paar hele hoge, rood/wit geschilderde te zien met zg kattenoren op de top. Die uitvoering staat alleen in de haven van Antwerpen in de buurt van de centrale Doel. En dan ga je aan de slag met Netkaarten van Elia, websites, topokaarten, luchtfotos en Google Earth en kom je uiteindelijk bij het bedoelde fort uit. Dan ga je nog even in op de opstellingen op het fort zelf en de naastliggende hoogspanningsmasten en voila. Omdat de vraag nogal open was moest het antwoord zo volledig mogelijk zijn.

Dus een hele leuke speurtocht, dat is ook een beetje de bedoeling van deze quizz. Het scherpt de geest.

Nogmaals, het zit hem in de details. Probeer het nog eens een keertje en kijk een kritisch naar je vondsten, lukt het echt niet dan zal ik opening van zaken geven.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vraag 294

Bericht door svdb10 »

Joop Schreuder schreef:Ik begrijp je ergernis niet want de vraag is helder:
Waar staat het onderstaande object? Gevraagd: land, gemeente en straatnaam, degene met alles tegelijk goed wint, deeloplossingen worden niet beantwoord...
Even los van de vraag hoeveel tijd iemand stopt in het opzoeken/beantwoorden (dat is persoonlijke keus...), maar waren is Bart's antwoord niet volledig? Hij geeft land, gemeente en straatnaam in zijn antwoord. Minste wat je m.i. dus kan doen is aangeven of het antwoord goed of fout is... Effect nu is nl. dat anderen ook niet gaan puzzelen want in de veronderstelling zijn dat het geode antwoord al gegeven is maar de vraagsteller niet reageert (zoals bij de vorige vraag gebeurde).
Gr. Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Joop Schreuder †

Re: Vraag 294

Bericht door Joop Schreuder † »

Tja, dan rest mij niets anders dan opening van zaken te geven en deze vraag op te blazen, er is dus geen winnaar.

Het prefab betonnen wachthuisje uit de jaren 80/90 bij een vliegbasis: helemaal goed.
De vliegbasis zelf: Volkel, helemaal goed, goed speurwerk, complimenten.
Zeelandsedijk: helemaal goed.

alleen: Volkel ligt in de GEMEENTE UDEN!!!!! en dat was het antwoord waar ik naar zocht. Ik was daar erg duidelijk in toch?
Vanwaar de instinker (zowel Bart als Sander hadden het niet door)? Omdat het wachthuisje prominent op Google Earth is te zien. Het moest niet te makkelijk zijn.

De volgende vraag is voor iedereen die daar zin in heeft, ik ben er even klaar mee.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Vraag 294

Bericht door ErwinZ »

Nederland - Uden - Zeelandsedijk

\edit\ Ja crap, ik was net aan het zoeken ...
Plaats reactie

Terug naar “Quiz”