Nederlandse versterkingen in 3D

Andere (abstracte) benaderingen van Fortificaties. Bijv. door middel van Fotografie, Beeldende kunst, en hergebruik.
svdb10
Contacteer:

Re: Nederlandse versterkingen in 3D

Bericht door svdb10 » 26 nov 2018, 13:11

Hey,

Heb eindelijk weer eens wat nieuwe plaatjes op mijn site geplaatst. Weliswaar nog niet de beloofde b-kazemat; daarmee wacht ik nog even tot eind december, omdat dan een artikeltje van mijn hand incl. plaatjes over deze kazemat gepubliceerd wordt in ""Grebbelinie in beeld".
Wel een serie nieuwe afbeeldingen van een G-kazemat en een tweetal verbeterde renders van een ouder project (flankkazemat Fort bij Vechten)

Meer op: https://3dfort.wordpress.com/home/whats-new/

What's next?
Ik werk momenteel afwisselend aan twee projecten: een scène "in opdracht" van een kanon van 15cM L. Staal dat ik ergens in december hoop af te krijgen, en ter afwisseling in de mij resterende "vrije tijd" een model van de (ingerichte) pantserstand op Fort a/d Drecht.
Nog geen idee wanneer ik daarmee klaar zal zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend

Dikkieturf
Contacteer:

Bericht door Dikkieturf » 26 nov 2018, 13:23

Hoi Sander,

Zoals gebruikelijk weer schitterend

Groet,

Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!

svdb10
Contacteer:

Bericht door svdb10 » 26 nov 2018, 13:58

Dikkieturf schreef:
26 nov 2018, 13:23
...Zoals gebruikelijk weer schitterend...
Thanx Dirk! En ik ben jou ook nog niet vergeten; Óóit begin ik met het model van een ingericht kruitmagazijn. ;)

Dikkieturf
Contacteer:

Bericht door Dikkieturf » 26 nov 2018, 14:29

Top!
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!

AvB
Contacteer:

Bericht door AvB » 06 dec 2018, 15:01

Prachtig weer. Ben zéér benieuwd naar pantserstand van het Fort a/d Drecht!
Nicht ärgern - Nur wundern!

Duiker

Bericht door Duiker » 06 dec 2018, 15:11

Tja, wat moet je hier over zeggen ik vind het schitterend.

ErwinZ
Contacteer:

Bericht door ErwinZ » 07 dec 2018, 09:44

Weer exceptioneel Sander! Ik wil wel een kanttekening plaatsen bij de camouflage kleuren op het beton. Nu lijkt het of een kunstschilder langs is geweest met een ezel. Terwijl er natuurlijk gewoon een dikke laag verf overheen werd gesmeerd. Anderzijds snap ik ook dat je daar niet de nadruk op wilt leggen.

svdb10
Contacteer:

Bericht door svdb10 » 07 dec 2018, 10:17

ErwinZ schreef:
07 dec 2018, 09:44
Weer exceptioneel Sander! Ik wil wel een kanttekening plaatsen bij de camouflage kleuren op het beton. Nu lijkt het of een kunstschilder langs is geweest met een ezel. Terwijl er natuurlijk gewoon een dikke laag verf overheen werd gesmeerd. Anderzijds snap ik ook dat je daar niet de nadruk op wilt leggen.
Hi Erwin,
Tja, die camouflagebeschildering blijft een lastig punt, zowel qua vorm als het kleurgebruik als de dikte; ik ben hier ook over in gesprek geweest met Bert Rietberg van de Stichting Grebbelinie. Hij heeft nog een aantal voorbeelden/foto's aangeleverd (kleursamples) waaruit ook heel duidelijk bleek dat in de Noordelijke Grebbelinie weer andere beschilderingen werden gebruikt dan bijv. in het gebied rond Veenendaal. En hoe dik de verf? Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de nogal knalkleuren bij bijv. de (opnieuw) geschilderde kazemat op de Asschatterkeerkade. Obv de (kleuren)foto's die er uit 1939-1940 zijn waarop beschilderde kazematten staan, valt ook niet heel goed af te leiden hoe dik de verf precies was. Ik kom inderdaad foto's tegen waarop de verf héél dik lijkt te zijn aangebracht, maar anderen waarbij het beton toch ook nog redelijk door de verf heen komt.
Ik heb geëxperimenteerd met een aantal instellingen, en heb uiteindelijk gekozen voor deze. Wellicht inderdaad iets te weinig verf en teveel beton dat doorschemert, maar voor het plaatje als geheel vond ik dit het beste resultaat.
Gr. Sander

ErwinZ
Contacteer:

Bericht door ErwinZ » 07 dec 2018, 21:58

svdb10 schreef:
07 dec 2018, 10:17
Tja, die camouflagebeschildering blijft een lastig punt, zowel qua vorm als het kleurgebruik als de dikte; ik ben hier ook over in gesprek geweest met Bert Rietberg van de Stichting Grebbelinie. Hij heeft nog een aantal voorbeelden/foto's aangeleverd (kleursamples) waaruit ook heel duidelijk bleek dat in de Noordelijke Grebbelinie weer andere beschilderingen werden gebruikt dan bijv. in het gebied rond Veenendaal.
Zou je dat door willen sturen naar mij? Is wel interessant voor een 'Nederlands' projectje waar ik nu mee bezig ben.

Wat betreft de camouflage kleuren is het ook zeker geen kritiek, meer in de trend van 'food for thought'.

Andere functionele vraag. Is dat echt glas in de ramen bij het andere kanon? Dat zou toch gelijk de hele kamer doorvliegen bij het eerste de beste schot van het kanon?

Plaats reactie

Terug naar “Creatief met Fortificaties”