Bunkers in 3D.
Re: Bunkers in 3D.
Wim ik dacht dat dat juist heel gemakkelijk was in SU?
Hier een Schwere und Leichte Holztür die als vervanging diende als er geen stalen deuren voorradig of niet nodig waren. Die komen nog in de Fl317.
Hier een Schwere und Leichte Holztür die als vervanging diende als er geen stalen deuren voorradig of niet nodig waren. Die komen nog in de Fl317.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bunkers in 3D.
Erwin,ErwinZ schreef:Wim ik dacht dat dat juist heel gemakkelijk was in SU?
Een gewone doorsnede wel. Dat is dus één plat vlak.
Als je zo iets als wat jij gemaakt hebt wil doen dan moet je diverse doorsneden gaan combineren. Dat is effe werk.
Re: Bunkers in 3D.
Kun je geen kubus erover heen trekken en dan eraf halen met een Boolean?
Re: Bunkers in 3D.
Zoiets kan toch alleen als je model een Solid Component is?
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Re: Bunkers in 3D.
Ik heb geen idee, ik krijg nog niet eens een kubus tevoorschijn in SUscolty schreef:Zoiets kan toch alleen als je model een Solid Component is?
Re: Bunkers in 3D.
Toch maar wat aan het klooien geweest met textures.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bunkers in 3D.
Heel fraai Erwin!
Aandachtspunt zou de deur kunnen zijn: die lijkt nu samen met de bovendorpel erop geplakt ipv gemodelleerd. Wellicht kun je die wat meer diepte geven.
En idee: In plaats van de felrode contrastkleur, kun je ook voor een hele korrelige beton/grint texture kiezen, waardoor de bunker er nog meer 'doormidden gezaagd' uitziet. Maar moet je even mee experimenteren, want kan ook een wat rommelig geheel geven.
Aandachtspunt zou de deur kunnen zijn: die lijkt nu samen met de bovendorpel erop geplakt ipv gemodelleerd. Wellicht kun je die wat meer diepte geven.
En idee: In plaats van de felrode contrastkleur, kun je ook voor een hele korrelige beton/grint texture kiezen, waardoor de bunker er nog meer 'doormidden gezaagd' uitziet. Maar moet je even mee experimenteren, want kan ook een wat rommelig geheel geven.
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Re: Bunkers in 3D.
Nou nee. Want dan klopt het model niet meer, het is een 3d model naar een tekening en niet erop geplakt. Maar let op! Dit is niet een standaard render met een licht setup. Sterker, er is zelfs geen licht aanwezig.svdb10 schreef:Aandachtspunt zou de deur kunnen zijn: die lijkt nu samen met de bovendorpel erop geplakt ipv gemodelleerd. Wellicht kun je die wat meer diepte geven.
Bedoeling is om de bunker illustratief weer te geven en niet zozeer een realistische render. Het rode gedeelte is er natuurlijk om te laten zien dat dit niet zo hoort. Daar ook een beton texture maakt het toch al erg grijze ding nog grijziger,... denk ik. Maar goed daar is nog ruimte om te experimenteren.
Textures zijn zo'n drama om te doen, moet daar toch even een goede workflow voor gaan verzinnen.
Re: Bunkers in 3D.
Met de Fl 317 klaar gaan we verder naar het object wat er naast staat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Danny
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
- Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Koleertjes wat ziet dat er gelikt uit Wanneer komt het boek uit met alle typesErwinZ schreef:Toch maar wat aan het klooien geweest met textures.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Re: Bunkers in 3D.
Reconstructie van Batterie Deflzijl.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
kijkje vanaf de hoofd ingang de batterij in
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m
Re: Bunkers in 3D.
Zijn dat allemaal koeievloeien op de weg ?djeekob schreef:kijkje vanaf de hoofd ingang de batterij in
Ziet er goed uit maar denk aan de details, die het verschil maken.
Andere kleur groen of bodem bedekking, bovenrand van muren. Zolas de muur links voor: als je de bovenvlakken 10-20cm naar beneden kopiert en dan de texture op de onstane bovenrand en 90grd draait, dan ziet het er uit als een gemetselde rand. Tenzij er beton op ligt dan natuurlijk texture aanpassen.
Re: Bunkers in 3D.
Prachtig gedaan djeekob!
Virtuele maquette
Virtuele maquette
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung