Bunkers in 3D.

Andere (abstracte) benaderingen van Fortificaties. Bijv. door middel van Fotografie, Beeldende kunst, en hergebruik.
Gebruikersavatar
djeekob
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door djeekob » 14 feb 2014, 15:24

Dank jullie :)

Wim , die screen van de hoofdingang is een wat oudere render.
Toen had ik het render programma wat ik gebruik net een paar minuten.
Het kost veel tijd om er een render uit te persen , en daarvoor had ik die oudere geupload
En de textures zijn inderdaad wat achterhaald.
Maar ik slaag er niet in om een goeie gras en modder texture te vinden , die niet al te veel herhaald.
En dat muurtje links was eigenlijk van beton kwam ik later achter op foto's. dus dat is aangepast :) .
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m

Gebruikersavatar
djeekob
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door djeekob » 14 feb 2014, 15:40

Wat vergelijk plaatjes van Batterie Delfzijl
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m

Gebruikersavatar
djeekob
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door djeekob » 14 feb 2014, 15:42

En een klein stukje van men huidige project :D
Batterie Termunten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m

Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1704
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door rony » 14 feb 2014, 17:42

Echt mooi .
Laatst gewijzigd door rony op 15 feb 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
I'll Come Back.
Gr
rony.

Gebruikersavatar
svdb10
Berichten: 713
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door svdb10 » 14 feb 2014, 19:32

Leuk gedaan Djeekob met die "toen&nu" plaatjes! Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar kreeg de camerahoek niet zelfde tussen foto en render. Geeft mij weer inspiratie/ motivatie om zoiets ook nog keertje te proberen.
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend

Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1074
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door Bas de Mos » 14 feb 2014, 19:39

Heel vet! Goed werk Jacob!

Gebruikersavatar
djeekob
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door djeekob » 15 feb 2014, 10:29

svdb10 schreef:Leuk gedaan Djeekob met die "toen&nu" plaatjes! Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar kreeg de camerahoek niet zelfde tussen foto en render. Geeft mij weer inspiratie/ motivatie om zoiets ook nog keertje te proberen.
Probeer de camera aan te passen terwijl je in "loop"mode staat die 2 voetjes in Sketchup.
gaat een stuk makelijker als de vrije camera.
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m

Gebruikersavatar
svdb10
Berichten: 713
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door svdb10 » 15 feb 2014, 10:47

djeekob schreef:Probeer de camera aan te passen terwijl je in "loop"mode staat die 2 voetjes in Sketchup.
gaat een stuk makkelijker als de vrije camera.
Dank voor de tip; ik gebruik alleen geen Sketchup! :D
Ik weet hoe ik in Blender de camera moet verplaatsen. Probleem zit bij het vinden van de juiste camerapositie in combinatie met de juiste cameralens. Vaak heb ik gekozen voor een lens die mij de beste compositie geeft. Maar die wijkt dan weer af van de foto... Als ik voor een scene ga waarin heel veel grassprietjes voorkomen (enkele duizenden), dan is dat nogal zwaar voor mijn PC. Ik teken het gras dus alleen binnen het blikveld van de camera. Is deze camerapositie (en lens) eenmaal gekozen en het gras getekend, dan kost het mij dus veel inspanning om de camera aan te passen. Kortom, ik moet mijn flow omgooien voor dit soort gevallen: eerst foto selecteren en daar camera op aanpassen en dan pas gras gaan tekenen!
Wellicht iets om rekening mee te houden bij mijn volgende project. Eerst maar weer motivatie verzamelen; zit laatste weken beetje in een 'teken'-dip :(
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1708
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door ErwinZ » 16 feb 2014, 00:35

svdb10 schreef:Ik weet hoe ik in Blender de camera moet verplaatsen. Probleem zit bij het vinden van de juiste camerapositie in combinatie met de juiste cameralens.
Je kan er vanuit gaan dat de meeste historische foto's genomen zijn met een equivalent van een 50mm lens. Tenminste ik neem aan dat je een bestaande foto wil nabootsen. Ik weet niet hoe blender werkt maar in principe kun je de precieze camera positie vinden via het perspectief van de objecten op de bestaande foto. Blender heeft daar vast wel een plugin voor ergens.

Gebruikersavatar
djeekob
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door djeekob » 16 feb 2014, 09:48

Ik weet niet of het veel uitmaakt . maar ik maak men modellen op men tv die aangesloten is op de pc. , dus ik heb screenshots met een beeld ratio van 16:9 , mooie wijde screens waar ik het nodige af kan snijden.

Groeten
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1708
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door ErwinZ » 16 feb 2014, 20:40

Begint er op te lijken ;)
rendertest.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1074
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door Bas de Mos » 16 feb 2014, 21:54

Hele goede texture!

Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 319
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door scolty » 16 feb 2014, 22:14

Haha :D Dat is nog eens een betontexture ;) Heel mooi!
"Absence of evidence is no evidence of absence."

Gebruikersavatar
WimVe
Berichten: 1396
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door WimVe » 16 feb 2014, 22:19

Mooi man.
Foto textures zijn het mooist, als ze passen ...

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1708
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door ErwinZ » 16 feb 2014, 22:22

Danny schreef:
ErwinZ schreef:Toch maar wat aan het klooien geweest met textures.
Koleertjes wat ziet dat er gelikt uit :) Wanneer komt het boek uit met alle types ;)

Eerst maar een boek met wat types van Termunten ;)

Plaats reactie

Terug naar “Creatief met Fortificaties”