Pagina 59 van 64

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 14 feb 2014, 15:24
door djeekob
Dank jullie :)

Wim , die screen van de hoofdingang is een wat oudere render.
Toen had ik het render programma wat ik gebruik net een paar minuten.
Het kost veel tijd om er een render uit te persen , en daarvoor had ik die oudere geupload
En de textures zijn inderdaad wat achterhaald.
Maar ik slaag er niet in om een goeie gras en modder texture te vinden , die niet al te veel herhaald.
En dat muurtje links was eigenlijk van beton kwam ik later achter op foto's. dus dat is aangepast :) .

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 14 feb 2014, 15:40
door djeekob
Wat vergelijk plaatjes van Batterie Delfzijl

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 14 feb 2014, 15:42
door djeekob
En een klein stukje van men huidige project :D
Batterie Termunten

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 14 feb 2014, 17:42
door rony
Echt mooi .

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 14 feb 2014, 19:32
door svdb10
Leuk gedaan Djeekob met die "toen&nu" plaatjes! Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar kreeg de camerahoek niet zelfde tussen foto en render. Geeft mij weer inspiratie/ motivatie om zoiets ook nog keertje te proberen.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 14 feb 2014, 19:39
door Bas de Mos
Heel vet! Goed werk Jacob!

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 15 feb 2014, 10:29
door djeekob
svdb10 schreef:Leuk gedaan Djeekob met die "toen&nu" plaatjes! Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar kreeg de camerahoek niet zelfde tussen foto en render. Geeft mij weer inspiratie/ motivatie om zoiets ook nog keertje te proberen.
Probeer de camera aan te passen terwijl je in "loop"mode staat die 2 voetjes in Sketchup.
gaat een stuk makelijker als de vrije camera.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 15 feb 2014, 10:47
door svdb10
djeekob schreef:Probeer de camera aan te passen terwijl je in "loop"mode staat die 2 voetjes in Sketchup.
gaat een stuk makkelijker als de vrije camera.
Dank voor de tip; ik gebruik alleen geen Sketchup! :D
Ik weet hoe ik in Blender de camera moet verplaatsen. Probleem zit bij het vinden van de juiste camerapositie in combinatie met de juiste cameralens. Vaak heb ik gekozen voor een lens die mij de beste compositie geeft. Maar die wijkt dan weer af van de foto... Als ik voor een scene ga waarin heel veel grassprietjes voorkomen (enkele duizenden), dan is dat nogal zwaar voor mijn PC. Ik teken het gras dus alleen binnen het blikveld van de camera. Is deze camerapositie (en lens) eenmaal gekozen en het gras getekend, dan kost het mij dus veel inspanning om de camera aan te passen. Kortom, ik moet mijn flow omgooien voor dit soort gevallen: eerst foto selecteren en daar camera op aanpassen en dan pas gras gaan tekenen!
Wellicht iets om rekening mee te houden bij mijn volgende project. Eerst maar weer motivatie verzamelen; zit laatste weken beetje in een 'teken'-dip :(

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 00:35
door ErwinZ
svdb10 schreef:Ik weet hoe ik in Blender de camera moet verplaatsen. Probleem zit bij het vinden van de juiste camerapositie in combinatie met de juiste cameralens.
Je kan er vanuit gaan dat de meeste historische foto's genomen zijn met een equivalent van een 50mm lens. Tenminste ik neem aan dat je een bestaande foto wil nabootsen. Ik weet niet hoe blender werkt maar in principe kun je de precieze camera positie vinden via het perspectief van de objecten op de bestaande foto. Blender heeft daar vast wel een plugin voor ergens.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 09:48
door djeekob
Ik weet niet of het veel uitmaakt . maar ik maak men modellen op men tv die aangesloten is op de pc. , dus ik heb screenshots met een beeld ratio van 16:9 , mooie wijde screens waar ik het nodige af kan snijden.

Groeten

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 20:40
door ErwinZ
Begint er op te lijken ;)
rendertest.jpg

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 21:54
door Bas de Mos
Hele goede texture!

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 22:14
door scolty
Haha :D Dat is nog eens een betontexture ;) Heel mooi!

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 22:19
door WimVe
Mooi man.
Foto textures zijn het mooist, als ze passen ...

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 16 feb 2014, 22:22
door ErwinZ
Danny schreef:
ErwinZ schreef:Toch maar wat aan het klooien geweest met textures.
Koleertjes wat ziet dat er gelikt uit :) Wanneer komt het boek uit met alle types ;)

Eerst maar een boek met wat types van Termunten ;)