Bunkers in 3D.

Andere (abstracte) benaderingen van Fortificaties. Bijv. door middel van Fotografie, Beeldende kunst, en hergebruik.
Gebruikersavatar
djeekob
Berichten: 312
Lid geworden op: 26 feb 2011, 17:46
Locatie: Groningen

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door djeekob » 17 feb 2014, 08:54

Ik heb hier geen slecht woord voor over , vind em gewoon rete strak, top Werk Erwin !
Zie het grijze, verken het donkere.
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... &scoring=m

Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2070
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door Ruud » 17 feb 2014, 10:21

ErwinZ schreef:Begint er op te lijken ;)
rendertest.jpg
Fraai hoor .... maar, in WO2 was het beton vast nieuwer of geschilderd in camo-kleuren.
g,Ruud

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1709
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door ErwinZ » 17 feb 2014, 10:41

Ruud schreef:Fraai hoor .... maar, in WO2 was het beton vast nieuwer of geschilderd in camo-kleuren.
g,Ruud
Klopt. Ik maak nu zelf textures gebasseerd op foto's. Deze is al iets opgepoetst maar moet inderdaad nog meer. Die middelste pillaar heeft nu veels te veel water 'schade' bijvoorbeeld. Maar is wel vak apart hoor. Vind photoshoppen wel leuk maar na 2 dagen wordt je ook wel texture moe :roll:

@Wim. Als je model goed is passen ze natuurlijk ;) Maar in photoshop kun je veel passend maken.

Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1074
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door Bas de Mos » 17 feb 2014, 12:06

Jullie weten neem ik aan hoe je een texture naadloos maakt? Dan hoef je nooit te klooien met passend maken.

http://www.photoshoptextures.com/textur ... xtures.htm

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1709
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door ErwinZ » 23 feb 2014, 21:19

Anderhalve dag verprutst aan het leren van UV unwrapping. Erg irritant om dat goed te krijgen. Voorlopig maar ff met de hand door texturen. Hier wat bumpmapping (stenen muren) op de 2e versie van de Hochbettung.
rendertest2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1074
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door Bas de Mos » 07 okt 2014, 18:47

Een lang geleden begonnen projectje maar eens afgemaakt. De S414 van Scheveningen nord. De bunker is in werkelijkheid vol graffiti dus ik heb een balans gezocht tussen de huidige situatie (roest) en vroeger (schone muren).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
WimVe
Berichten: 1401
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door WimVe » 07 okt 2014, 18:58

sirpsycho schreef:Een lang geleden begonnen projectje maar eens afgemaakt. De S414 van Scheveningen nord. De bunker is in werkelijkheid vol graffiti dus ik heb een balans gezocht tussen de huidige situatie (roest) en vroeger (schone muren).
Mooi, welk render pakket ?

Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1074
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door Bas de Mos » 07 okt 2014, 19:04

Oja, nog een detail van de Bei Gasgefahr tekst. In werkelijkheid was 'ie wit overgeschilderd maar dat zou ook maar saai zijn ;) @Wim: Vray.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
tim
Berichten: 2845
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door tim » 07 okt 2014, 20:19

:shock:
Mooi man!
Was ie nog maar zo strak..
kunnen we er toch nog een (virtueel) museum in maken :D
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung

Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1710
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door rony » 07 okt 2014, 20:26

Echt, heel mooi man.
I'll Come Back.
Gr
rony.

Gebruikersavatar
johannes winius
Berichten: 271
Lid geworden op: 08 mei 2010, 10:52
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door johannes winius » 07 okt 2014, 21:35

Mooi gedaan!

Gebruikersavatar
svdb10
Berichten: 720
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door svdb10 » 09 okt 2014, 08:44

Mooi hoor!
Jouw afweging tussen hedendaags (verweerd/roestig maar daaardoor wat sfeervoller) en orgineel (schoon maar saai) vind ik heel herkenbaar! Zelfde problemen heb ik bij mijn renders; door wat vuil/roest/krassen in de textures te stoppen gaan deze 'leven' en zien ze er realistischer uit, maar tegelijkertijd wil je de historische werkelijkheid ook niet te veel geweld aandoen. (waarschijnlijk zat alles destijds redelijk strak in de verf)
Voordeel van jouw lege ruimtes is dat daardoor niet duidelijk is in welk tijdvak we ons bevinden; dat geeft wat meer vrijheid. Had je de ruimtes nu volledig ingericht met Duits spul én de plafonds zo roestig gehouden, dan was het denk ik wél storend geweest.

Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend

Gebruikersavatar
BunkerOwner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 25 jun 2009, 16:15
Locatie: Onder de grond
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door BunkerOwner » 10 okt 2014, 08:54

Vraagje, de hoogte van die scheidingslijn tussen twee kleuren, zat die op een standaard hoogte of werd dat min of meer op gevoel gedaan en is dat dus per bunker sowieso al verschillend?

En zat er altijd nog een randje met een andere tint tussen, of ook niet 'standaard' op een bepaalde wijze?

En wat was gebruikelijk?
Onder een pasteltint en boven altijd wit of soms ook gewoon onbeschilderd?

Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1709
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door ErwinZ » 10 okt 2014, 10:24

Op alle vragen; lokaal design. Al zit er wel eenheid in binnen de Stutzpunkt.

Gebruikersavatar
BunkerOwner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 25 jun 2009, 16:15
Locatie: Onder de grond
Contacteer:

Re: Bunkers in 3D.

Bericht door BunkerOwner » 10 okt 2014, 17:03

ErwinZ schreef:Op alle vragen; lokaal design. Al zit er wel eenheid in binnen de Stutzpunkt.
Thnx!

Plaats reactie

Terug naar “Creatief met Fortificaties”