Pagina 60 van 64

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 17 feb 2014, 08:54
door djeekob
Ik heb hier geen slecht woord voor over , vind em gewoon rete strak, top Werk Erwin !

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 17 feb 2014, 10:21
door Ruud
ErwinZ schreef:Begint er op te lijken ;)
rendertest.jpg
Fraai hoor .... maar, in WO2 was het beton vast nieuwer of geschilderd in camo-kleuren.
g,Ruud

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 17 feb 2014, 10:41
door ErwinZ
Ruud schreef:Fraai hoor .... maar, in WO2 was het beton vast nieuwer of geschilderd in camo-kleuren.
g,Ruud
Klopt. Ik maak nu zelf textures gebasseerd op foto's. Deze is al iets opgepoetst maar moet inderdaad nog meer. Die middelste pillaar heeft nu veels te veel water 'schade' bijvoorbeeld. Maar is wel vak apart hoor. Vind photoshoppen wel leuk maar na 2 dagen wordt je ook wel texture moe :roll:

@Wim. Als je model goed is passen ze natuurlijk ;) Maar in photoshop kun je veel passend maken.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 17 feb 2014, 12:06
door Bas de Mos
Jullie weten neem ik aan hoe je een texture naadloos maakt? Dan hoef je nooit te klooien met passend maken.

http://www.photoshoptextures.com/textur ... xtures.htm

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 23 feb 2014, 21:19
door ErwinZ
Anderhalve dag verprutst aan het leren van UV unwrapping. Erg irritant om dat goed te krijgen. Voorlopig maar ff met de hand door texturen. Hier wat bumpmapping (stenen muren) op de 2e versie van de Hochbettung.
rendertest2.jpg

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 07 okt 2014, 18:47
door Bas de Mos
Een lang geleden begonnen projectje maar eens afgemaakt. De S414 van Scheveningen nord. De bunker is in werkelijkheid vol graffiti dus ik heb een balans gezocht tussen de huidige situatie (roest) en vroeger (schone muren).

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 07 okt 2014, 18:58
door WimVe
sirpsycho schreef:Een lang geleden begonnen projectje maar eens afgemaakt. De S414 van Scheveningen nord. De bunker is in werkelijkheid vol graffiti dus ik heb een balans gezocht tussen de huidige situatie (roest) en vroeger (schone muren).
Mooi, welk render pakket ?

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 07 okt 2014, 19:04
door Bas de Mos
Oja, nog een detail van de Bei Gasgefahr tekst. In werkelijkheid was 'ie wit overgeschilderd maar dat zou ook maar saai zijn ;) @Wim: Vray.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 07 okt 2014, 20:19
door tim
:shock:
Mooi man!
Was ie nog maar zo strak..
kunnen we er toch nog een (virtueel) museum in maken :D

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 07 okt 2014, 20:26
door rony
Echt, heel mooi man.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 07 okt 2014, 21:35
door johannes winius
Mooi gedaan!

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 09 okt 2014, 08:44
door svdb10
Mooi hoor!
Jouw afweging tussen hedendaags (verweerd/roestig maar daaardoor wat sfeervoller) en orgineel (schoon maar saai) vind ik heel herkenbaar! Zelfde problemen heb ik bij mijn renders; door wat vuil/roest/krassen in de textures te stoppen gaan deze 'leven' en zien ze er realistischer uit, maar tegelijkertijd wil je de historische werkelijkheid ook niet te veel geweld aandoen. (waarschijnlijk zat alles destijds redelijk strak in de verf)
Voordeel van jouw lege ruimtes is dat daardoor niet duidelijk is in welk tijdvak we ons bevinden; dat geeft wat meer vrijheid. Had je de ruimtes nu volledig ingericht met Duits spul én de plafonds zo roestig gehouden, dan was het denk ik wél storend geweest.

Sander

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 10 okt 2014, 08:54
door BunkerOwner
Vraagje, de hoogte van die scheidingslijn tussen twee kleuren, zat die op een standaard hoogte of werd dat min of meer op gevoel gedaan en is dat dus per bunker sowieso al verschillend?

En zat er altijd nog een randje met een andere tint tussen, of ook niet 'standaard' op een bepaalde wijze?

En wat was gebruikelijk?
Onder een pasteltint en boven altijd wit of soms ook gewoon onbeschilderd?

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 10 okt 2014, 10:24
door ErwinZ
Op alle vragen; lokaal design. Al zit er wel eenheid in binnen de Stutzpunkt.

Re: Bunkers in 3D.

Geplaatst: 10 okt 2014, 17:03
door BunkerOwner
ErwinZ schreef:Op alle vragen; lokaal design. Al zit er wel eenheid in binnen de Stutzpunkt.
Thnx!