WN. 12H

De Stützpunktgruppe Vlieland
Klasio †

Re: WN. 12H

Bericht door Klasio † »

Hallo Whampsy/Jeffrey,

De info van de Neue Westwalllijsten ligt in het NIMH in de Washington Papers.

Ben jij trouwens misschien 'de Jeffrey' die recent in de AD stond met het artikel "Bunkersluiper riskeert leven"?

Groeten, Klaas
Klasio †

Re: WN. 12H

Bericht door Klasio † »

Ha die Paul,

Jeffrey heeft zo te zien de BRV kaart van 12H al....
pauldijkstra

Re: WN. 12H

Bericht door pauldijkstra »

Klasio schreef:Hallo Whampsy/Jeffrey,

De info van de Neue Westwalllijsten ligt in het NIMH in de Washington Papers.

Ben jij trouwens misschien 'de Jeffrey' die recent in de AD stond met het artikel "Bunkersluiper riskeert leven"?

Groeten, Klaas
Ha Klaas,

Dit is Jeffrey Boom van Vlieland ;-)

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
Whampsy
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2008, 21:23
Locatie: Vlieland/Harlingen

Re: WN. 12H

Bericht door Whampsy »

Haha, nee ik was inderdaad niet die bunkersluiper die zijn leven riskeerde. :D

Ja, deze BRV kaart heb ik inderdaad al, maar verder geen andere van Vlieland. Maar deze wil ik wel graag hebben dus als er nog iemand is... :D

Jeffrey
Klasio †

Re: WN. 12H

Bericht door Klasio † »

Hoi Jeffrey,

Jij bent dus een andere (slimmere :D ) Jeffrey...

In je andere item met je verzoek voor kaartjes van Vlieland zal ik zo wat posten. Als eilanders (ik kom oorspronkelijk van Skylge...) moeten we elkaar toch een beetje helpen. ;)

Groeten, Klaas
pauldijkstra

Re: WN. 12H

Bericht door pauldijkstra »

Klasio schreef:Hoi Jeffrey,

Jij bent dus een andere (slimmere :D ) Jeffrey...

In je andere item met je verzoek voor kaartjes van Vlieland zal ik zo wat posten. Als eilanders (ik kom oorspronkelijk van Skylge...) moeten we elkaar toch een beetje helpen. ;)

Groeten, Klaas
Hee Klaas,

Dat betekend dat jij dus eigenlijk ook een behoorlijke rasechte Fries bent? Of kwamen je ouders niet van het (door mij nog niet bezochte) waddeneiland Terschelling? Dat verklaart je interesse ook weer... ;-) :D

Gr,

Paul
Klasio †

Re: WN. 12H

Bericht door Klasio † »

Héé Paul,

Een Terschellinger een "rasechte Fries" noemen is vragen om problemen... :twisted: :twisted: :twisted: Terschellingers zijn Terschellingers en zeker geen Friezen!! Mocht je ooit naar het mooiste waddeneiland gaan, dan kan je dit soort opmerkingen daar beter achterwege laten, want er zijn daar Friezen mishandeld om minder erge opmerkingen. :shock: :D :D :D

Dat Terschelling nu helaas bij Friesland hoort is trouwens de schuld van de 'Nazi zwijnen'. Voor de 2e WO hoorde Terschelling bij de provincie Noord Holland. :shock:

Dus Paul, noem me maar nooit meer een Fries. :D :D :D Bovendien kom ik trouwens ook regelmatig in Drachten (op bezoek bij ge-emigreerde Zuid Hollanders :shock: ) en weet je adres.. :evil: :evil: ;) ;) :D :D :D :D :D

Groeten, Klaas
Gebruikersavatar
Whampsy
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2008, 21:23
Locatie: Vlieland/Harlingen

Re: WN. 12H

Bericht door Whampsy »

Klasio schreef:Mocht je ooit naar het mooiste waddeneiland gaan,
Ahum, op 1 na mooiste eiland :evil:
Ik ga trouwens 31 mei 's avonds naar terschelling (Feestje van Doeksen). Ben van plan om de volgende dag ook nog te blijven. Hoop dan wat bunkers op de foto te kunnen zetten, of te kunnen bezoeken.

Jeffrey
Klasio †

Re: WN. 12H

Bericht door Klasio † »

Hoi Jeffrey,

Ik ben wel een beetje jaloers dat je naar T gaat, ik ben er zelf al een tijdje niet meer geweest. Leuk om te bekijken is de Tigerstelling te Dellewal en de Westbat bij West Terschelling (allebij op loopafstand van de haven). Ook heel geinig is de Margot stelling met de bakstenen loopgraven bij Formerum aan Zee.

Groeten, Klaas
pauldijkstra

Re: WN. 12H

Bericht door pauldijkstra »

Klasio schreef:Héé Paul,

Een Terschellinger een "rasechte Fries" noemen is vragen om problemen... :twisted: :twisted: :twisted: Terschellingers zijn Terschellingers en zeker geen Friezen!! Mocht je ooit naar het mooiste waddeneiland gaan, dan kan je dit soort opmerkingen daar beter achterwege laten, want er zijn daar Friezen mishandeld om minder erge opmerkingen. :shock: :D :D :D

Dat Terschelling nu helaas bij Friesland hoort is trouwens de schuld van de 'Nazi zwijnen'. Voor de 2e WO hoorde Terschelling bij de provincie Noord Holland. :shock:

Dus Paul, noem me maar nooit meer een Fries. :D :D :D Bovendien kom ik trouwens ook regelmatig in Drachten (op bezoek bij ge-emigreerde Zuid Hollanders :shock: ) en weet je adres.. :evil: :evil: ;) ;) :D :D :D :D :D

Groeten, Klaas

Haha, nou, ik zou zeggen als je er weer eens bent geef ff een gilletje ;-) Kan ik je effe ontmoeten.

Ik zal je geen Fries meer noemen :P ;-)

Gr,

Paul
Annelies

Re: WN. 12H

Bericht door Annelies »

Vandaag uit de Leeuwarder Courant een artikel over dit Wn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jan lugtmeijer †

Re: WN. 12H

Bericht door jan lugtmeijer † »

Zou heel leuk zijn als dat gaat lukken. Kan ik ook een keer naar de eilanden :D
Gebruikersavatar
Whampsy
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2008, 21:23
Locatie: Vlieland/Harlingen

Re: WN. 12H

Bericht door Whampsy »

Ze zijn nu al zo'n anderhalf jaar bezig met de plannen voor de stelling. De foto's die ik heb gepost waren tijdens het bouwkundig onderzoek gemaakt. 'k Hoop dat t niet lang meer duurt voordat de stelling opengaat. Er was maandag in 'De Noordwester' een presentatie over het onderzoek, heb het helaas moeten missen ivm examens. K had er wel graag bij willen zijn, ben tenslotte vrijwilliger 8-)

Jeffrey
urbex
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011, 20:36

Re: WN. 12H

Bericht door urbex »

heb hem al:D
Gebruikersavatar
Wn 12H
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 dec 2015, 15:11

Re: WN. 12H

Bericht door Wn 12H »

We zijn al weer een tijdje bezig met het doorlopen van allerlei procedures en aanvragen voor het realiseren van bunkermuseum 12H.
We moeten o.a. allerlei tekeningen aanleveren voor de aanvraag van de omgevingsvergunning.

Recentelijk zijn we er achter gekomen dat de Tobruk die op de plattegrond van het BRV staat in werkelijkheid geen Tobruk blijkt te zijn. Naar het nu lijkt is het enkel een betonnen schuttersput, maar dan wel een met een stalen ring in de bovenzijde. Het is een betere versie dan de opgestapelde betonnen ringen.
Onder een foto van deze schuttersput.

Onze vragen over deze schuttersput; is dit ook een gestandaardiseerd type schuttersput, wat is de Duitse benaming, heeft iemand een tekening van dit type schuttersput?
new 092.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Vlieland”