schneeglöckhen

Gebruikte Radarsystemen in de Atlantikwall.
Plaats reactie
jantje beton

schneeglöckhen

Bericht door jantje beton »

.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jantje beton

Re: schneeglöckhen

Bericht door jantje beton »

.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jantje beton

Re: schneeglöckhen

Bericht door jantje beton »

.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
kees otter

Re: schneeglöckhen

Bericht door kees otter »

Ik probeer van Schneeglöckchen wat meer informatie te verzamelen dan wat er tot nu toe van bekend is. Zo probeer ik het orginele bericht terug te vinden van wat Jantje Beton op 05 april 2011 plaatste. Je zou verwachten dat het te vinden is bij het Centrale Archieven Depot (CAD) in Den Haag, maar ik kan met geen mogelijkheid vinden waar dat stuk nu is ondergebracht.
Verder wil ik proberen foto's uit de oorlogsperiode te vinden. Niet de bekende foto's met de peiltorens, maar zo mogelijk van Schneeglöckchen zoals het er uitzag in de periode dat het in gebruik was, met bedienend personeel e. d..
Is er iemand die ervaring heeft met zoeken in Duitsland, die me misschien een paar handige tips kan geven?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: schneeglöckhen

Bericht door AvB »

Ik vrees dat je bij dit soort locaties weinig foto's uit die tijd in archieven terugvindt. Je moet geluk hebben met privéalbums van soldaten die er hebben gezeten.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: schneeglöckhen

Bericht door ducatim901 »

Toch heb ik er ooit wel eens een foto van gezien (kan ook van Brennessel zijn, van Brennessel zijn in elk geval diverse foto's bekend).
Soms moet je veel geluk hebben dat je b.v. op E-bay een fotoalbum vind van de Luftwaffe Nachrichten truppen, soms staan er wel eens plaatsen in zo'n album die moeilijk thuis te brengen zijn maar waar iemand die gericht zoekt wel eens een plaats aan kan hangen, zoals gezegd is veel geluk en kennis van de plaats of omgeving wel een must.
Soms kan zoeken op Google of andere zoekmachines op Internet ook wel eens helpen.
Van Schagen is een hele mooie fotoserie bekend van de bunkers en versperringen, misschien dat er ook wel foto's gemaakt zijn van Schneeglockgen maar dat men niet weet dat dit zo is.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: schneeglöckhen

Bericht door jopaerya »

Hallo

Volgens Ebay zouden deze Y peilers in Den Helder staan , maar het zou mogelijk Schagen ??

Groeten Jos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
hnauta
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 mei 2008, 23:14
Locatie: Egmond-Binnen

Re: schneeglöckhen

Bericht door hnauta »

Hallo Jos,

Klopt, dit zijn de peilers van Schneeglöckgen. Ik heb het serietje destijds gekocht en vermoed dat het de meest westelijke peiltorens zijn.

Mvg,
Hans
Plaats reactie

Terug naar “Radar”