Cap Blanc Nez

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Annelies

Re: cap blanc nez

Bericht door Annelies »

Je bedoelt alle bunkers op Cap Blanc Nez?? :o :shock:
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door AvB »

Volgens mij worden alleen de lichte Vf werken nabij het monument verwijderd.
De observatieposten blijven staan en alle andere werken liggen buiten de paden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: cap blanc nez

Bericht door ducatim901 »

Je hebt gelijk Arthur, maar ik doelde er meer op dat......wanneer je ze hun gang laat gaan.....
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door bunkerpictures »

Afgelopen weekend in de omgeving van Calais geweest en ook even bij Cap Gris-Neze het strand opgegaan.
Als je naar de top rijd kan je rechts aanhouden om bij een strand opgang te parkeren. Als je hier dan het strand op gaat naar rechts en een eindje wandeld kom je bij een kleine uitstekekende landpunt uit genaamdPointe de la Courte Dune. Als je aan komt lopen zie je boven in al een bunker liggen en om de hoek liggen restanten op het strand.

Een deel lijkt op een stuk tunnel die uitkomt bij een Vf onderkomen. Hiernaast ligt een berg restanten met daarin een stuk beton met meerdere stukken ijzer in verwerkt zoals boven op, niet de orginele richting, een vorm van een luik. Aan de onderkant van dit luik trof ik een restant aan van een naar mijn idee een "kantel mechaniek". Nu heb ik wat info gevonden dat dit een mogelijke PAK47 Skoda bunker zou zijn geweest. Wie weet of dit kan kloppen en of dat dit waarschijnlijk is gezien het kantel mechanisme?
DSC_5716.JPG
DSC_5724.JPG
DSC_5727.JPG
DSC_5752.JPG
DSC_5759.JPG
DSC_5760.JPG
Groet Raphael
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door Ruud »

Dag Raphael,
Volgens mij doel je op de onderzijde vh pantser, hier was het kanon op bevestigd, en kon hier ook overheen zwenken.
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door AvB »

Leuk zo'n dwarsdoorsnede. Dit is inderdaad een Vf bunkertje voor een 4.7cm Festungpak in 770P4.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: cap blanc nez

Bericht door ducatim901 »

Dit steunpunt ligt onder Batterij Grosser Kurfurst, het snaveltje is van een observatie bunkertje, dat ligt me althans nog bij, is al weer een jaar of tien geleden dat ik in die bunker ben geweest.
Er ligt ook nog een 612, en een manschappenbunkertje (oid) op de klif, bij de 4.7cm ligt er ook eentje maar deze is behoorlijk kapot, wel leuk dat er een dikke pantserdeur (434Pnogwat) en een stahlrost om een pijp af te sluiten in heeft gezeten.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door bunkerpictures »

Het betreft Wn 154 Fuchsbau en daar ligt hoger op het duin inderdaad nog een 612 die ik gevonden heb met dicht daarbij nog een klein berging of ander soort huisje. Als je dan weer verder naar boven gaat ligt er in het open veld op de top een observatie bunker die op afstand lijkt op een "echte ST" gezien zijn neus en dikte. Het blijkt echter een Wellblech te zijn met een grote neus.

Volgens het "paarse boek van Chazette" komt er op dit Wn voor o.a. 1x Vf/Skoda als ook een 4,7cm PAK 36(t), misschien dat een van de kanon deskundige op dit forum nog iets kan zeggen over het mechaniek wat te zien is en bij welk type dat het thuis hoort. Mocht er behoeft zijn aan grote orginele bestanden stuur me dan even een e-mail of pm zodat ik die kan toesturen.

Update komt er denk volgende week aan met ook nog een leuke tobruk op zijn kant met een "aanhangende achterwand" die ergens heeft gestaan/gehangen.

Gr Raphael
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door AvB »

bunkerpictures schreef:Volgens het "paarse boek van Chazette" komt er op dit Wn voor o.a. 1x Vf/Skoda als ook een 4,7cm PAK 36(t), misschien dat een van de kanon deskundige op dit forum nog iets kan zeggen over het mechaniek wat te zien is en bij welk type dat het thuis hoort.
Je ziet de 'tafel' waar het kanon op gedraaid heeft.

Afbeelding
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”