Cap Blanc Nez

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Cap Blanc Nez

Bericht door tim »

zo ziet cap blanc nez er nu uit.....
de site krijgt een opknapbeurt met nieuwe toegangsweg en parkeerplaatsen.
nu maar hopen dat er geen bunkerslachtoffers vallen!
het dak van deze 621 is helemaal blootgelegd, en er komt een pad overheen...
gr,tim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Lenco †
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:34
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door Lenco † »

Tim,

Er zit in mijn ouwe grijze cellen ergens een melding dat de V.206 daar gesloopt
zou zijn .?.
Ik hoop van harte dat ik het fout heb ...

Lenco,
Eine Reise ans Ende des Verstandes.
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door Bunkertju »

Lenco schreef:Tim,

Er zit in mijn ouwe grijze cellen ergens een melding dat de V.206 daar gesloopt
zou zijn .?.
Ik hoop van harte dat ik het fout heb ...

Lenco,
Lenco..

Die V206 die ligt nogal een eindje van de werkzaamheden die ze daar aan het uitvoeren zijn.
De 621 ligt in de gevarenzone.

Groetjes Jan
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door Ruud »

Bunkertju schreef:
Lenco schreef:Tim,

Er zit in mijn ouwe grijze cellen ergens een melding dat de V.206 daar gesloopt
zou zijn .?.
Ik hoop van harte dat ik het fout heb ...

Lenco,
Lenco..

Die V206 die ligt nogal een eindje van de werkzaamheden die ze daar aan het uitvoeren zijn.
De 621 ligt in de gevarenzone.

Groetjes Jan
Bericht van Lenco mij eerder ook al eens ten gehore gekomen, maar weet niet of deze nu gesloopt is of niet. Maar door onze forum-fotograaf Jack is de bunker tot in het aller kleinste detail vastgelegd ....
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door tim »

ha lenco, de V206 ligt er nog in al z'n glorie! :D
de bunker ziet er trouwens nog netjes uit!
gr, tim
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
robin-stahlbeton

Re: cap blanc nez

Bericht door robin-stahlbeton »

Collega's,

Wij kunnen mededelen dat er op Stp. Düsseldorf geen slachtoffers gevallen zijn! Wij hebben afgelopen weekend een
bezoek gebracht om te inventariseren wat de schade zou kunnen zijn en zijn tot de conclusie gekomen dat de verdedigingswerken door de Fransen gemist zijn. De werkzaamheden zijn inmiddels afgelopen.

Robin
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door Bunkertju »

Beter :D

Jan
Pitbull

Re: cap blanc nez

Bericht door Pitbull »

Goed om te horen ;)
De laatste keer dat ik daar was waren ze nog volop bezig met werkzaamheden.
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: cap blanc nez

Bericht door maarten-stahlbeton »

robin-stahlbeton schreef:Collega's,

Wij kunnen mededelen dat er op Stp. Düsseldorf geen slachtoffers gevallen zijn! Wij hebben afgelopen weekend een
bezoek gebracht om te inventariseren wat de schade zou kunnen zijn en zijn tot de conclusie gekomen dat de verdedigingswerken door de Fransen gemist zijn. De werkzaamheden zijn inmiddels afgelopen.

Robin
Helaas, er zijn werken gesneuveld! :cry:

Minimaal 2 beddingen en een aantal verblijven...

http://www.bunkerfreaks.be/stop109dusse ... ijf03.html
Lord of the Ringstand
Annelies

Re: cap blanc nez

Bericht door Annelies »

Ik kwam zojuist via-via-via de volgende site tegen: http://www.les2caps.fr/presse.htm
Ongeveer halverwege is een filmpje te zien over het herinrichtingsplan van de Deux Caps, met wat beelden van de bunkers aldaar.
Bij minuut 4.14 zie je een aantal mensen halverwege een klif lopen langs bunkers, weet iemand waar dat precies is?

Onder het filmpje staat een link naar een word document: http://www.les2caps.fr/dossierdepresse.doc
. Hierin ook het e.e.a. over de Atlantikwall.
Ik spreek zelf geen Frans maar misschien kan iemand grofweg het volgende vertalen?
Mais parmi tous ces travaux, deux actions attirent particulièrement l’attention par leur intérêt historique :

• Les blockhaus : sur les 300 blockhaus présents sur le site, beaucoup sont aujourd’hui effondrés, couverts de tags ou remplis de déchets, donnant une image dégradée à ces lieux très touristiques. Afin de revaloriser ce patrimoine, un programme de grande ampleur a été lancé avec la Coupole, Centre d'Histoire et de Mémoire du Nord Pas-de-Calais, dans le cadre de l’Opération Grand Site. Inventaire, destruction des vestiges endommagés ou dangereux, conservation des ouvrages les plus significatifs…, ce volet ambitieux de l’OGS permettra la création d’un « Chemin de Mémoire », favorisant la découverte des fonctions de ce qui fut le maillon fort du Mur de l’Atlantique.
Bij Annexe 1 lees ik hier een daar het volgende:
destruction de ruines de guerre, mise en sécurité du public, résorption des décharges sauvages ; réaménagement des cheminements sur l’ensemble du site et restauration des espaces dégradés.
destruction de ruines de guerre :shock: Zeg me dat dit niet is wat ik denk dat het is :o

Annexe 2 geeft een tekening van de bedoelingen (al snap ik er niet veel van)
en onderaan staat nog dit:
2- CAP BLANC NEZ

Rénovation de la Dover Patrol, réhabilitation de blockhaus et autres éléments du Mur de l’Atlantique, renaturation du site, fermeture de parking, création de nouveaux sentiers de randonnées…
Wie-o-wie zou dit willen vertalen?

Gr.
Annelies
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: cap blanc nez

Bericht door ducatim901 »

Omdat je me zo zielig vind.........http://nl.babelfish.yahoo.com/" target="_blank

JK

Ik kwam zojuist via-via-via van volgende plaats tegen: http://www.les2caps.fr/presse.htm" target="_blank" target="_blank Ongeveer halverwege is een filmpje je zien over het herinrichtingsplan Van van Twee Kaap, zetten wat beelden Van van bunker aldaar. Bij minuut 4.14 zie ik een aantal mensen halverwege een klif lopen langs bunker, weet iemand waar dat precies is? Onder het filmpje staat een link naar een Word document: http://www.les2caps.fr/dossierdepresse.doc. Hierin ook het e.e.a. over van Atlantikwall. Ik spreek zelf geen Frans maar misschien kan iemand grofweg het volgende vertalen? Maar onder al deze werkzaamheden, trekken twee acties in het bijzonder de aandacht door hun historisch belang: • De bunkers: op de 300 aanwezige bunkers op de plaats, worden veel vandaag ingestort, van tags bedekt of afvalstoffen gevuld, die een beschadigd beeld geven, aan deze zeer toeristenplaatsen. Teneinde dit erfdeel te herwaarderen, werd een programma van grote omvang met de Koepel, Centrum d' gelanceerd; Geschiedenis en van Geheugen van het Noorden Pas-de-Calais, in verband met de Verrichting Grote Plaats. De inventaris, de vernieling van de beschadigde of gevaarlijke overblijfsels, het behoud van de belangrijkste werken…, dit ambitieuze aspect van OGS zullen de oprichting van „een Weg van Geheugen“ toelaten, die de ontdekking van de functies bevordert, van wat de sterke schakel van de Muur van de Atlantische Oceaan was. Bij Bijlage 1 lees ik gisteren een daar het volgende: vernieling van ruïnes van oorlog, gezet in veiligheid van het publiek, geleidelijke verdwijning van de wilde kwijtingen; herinrichting van de ontwikkelingen op het geheel van de plaats en restauratie van de beschadigde ruimtes. vernieling van ruïnes van oorlog Zeg me dat zeggen niet is wat ik denk dat het is Bijlage 2 geeft een tekening Van van bedoelingen (al snap ik er niet veel Van) in onderaan staat nog zeggen: 2- WITTE KAAP NEUZEN Renovatie van Dover Patrol, rehabilitatie van bunkers en andere elementen van de Muur van de Atlantische Oceaan, renaturation van de plaats, sluiting van parkeerterrein, oprichting van nieuwe wandelpaden… Wie-o-wie zou zeggen willen vertalen?
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Annelies

Re: cap blanc nez

Bericht door Annelies »

Hahaha verschrikkelijk hoe die site dingen vertaalt, zelfs mijn nederlands is omgegooid :D

Maar bedankt Jack, ik krijg zo een beetje een idee al snap ik hier nog geen bal van :geleidelijke verdwijning van de wilde kwijtingen :D
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: cap blanc nez

Bericht door ducatim901 »

Ach Annelies, je weet toch waar die Fransen met de kaap heen willen.
Dat scheelt al een hoop met lezen.
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Annelies

Re: cap blanc nez

Bericht door Annelies »

ducatim901 schreef:Ach Annelies, je weet toch waar die Fransen met de kaap heen willen.
Euhhh nee.... :?
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: cap blanc nez

Bericht door ducatim901 »

Bunkervrij, het kan nog een week of twee duren maar dan zijn ze echt weg.
Of ben ik nu heel positief over de Franse bureaucratie.
Ik hoop trouwens niet dat ze meelezen of dat ze ook babelfish op het www hebben gevonden.
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”