MKB Oldenburg

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Raimond
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2017, 14:05
Locatie: Middelburg

MKB Oldenburg

Bericht door Raimond »

Hallo Mensen .. voor de mensen die het nog niet weten MKB Oldenburg wordt momenteel onder het zand gezet.
Helaas is het iets wat te druk geworden in de Bunkers (vluchtelingen) en wordt de gehele batterij
met name de ingangen onder het zand gezet!!

Persoonlijk vindt ik dit wel erg jammer daar het een mooie locatie betreft met een bijzonder type Bunker!!
van slopen is gelukkig nog geen sprake maar het even van binnen bekijken en genieten van het aanzicht is de komende jaren wel voorbij.

Voor nu zijn er nog genoeg foto's!! van hoe het was!! hoe dan ook hopelijk blijft Waldam nog wel toegankelijk .

Iemand nog meer info ?? hoor ik het graag. (p.s ik heb nog foto's , maar ben niet geheel op de hoogte hoe deze toe te voegen )

MVG

Raimond
M.S.Laarman
Donateur
Donateur
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:48

Re: MKB Oldenburg

Bericht door M.S.Laarman »

Typische symptoombestrijding in plaats van het probleem oplossen..
Raimond
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2017, 14:05
Locatie: Middelburg

Re: MKB Oldenburg

Bericht door Raimond »

Hier nog wat foto's van het afdichten van!! HELAAAAS.
oldenburg 1.jpg
oldenburg 2.jpg
oldenburg 3.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: MKB Oldenburg

Bericht door WimVe »

Raimond schreef: 16 jan 2018, 22:28 Hier nog wat foto's van het afdichten van!! HELAAAAS.oldenburg 1.jpgoldenburg 2.jpgoldenburg 3.jpg
Jammer ?
Ik heb van geen plan gezien, geen museum van gemaakt, niemand heeft probleem voor gemeente opgelost, etc.
Gelukkig is er niets gesloopt.

Wordt het weer rustig dan kan je er misschien weer een museum van maken.
Aanaarden hoeft dan niet meer. :mrgreen:
peterms50

Re: MKB Oldenburg

Bericht door peterms50 »

verwijderd door beheerder! kwetsende, discriminerende en ongewenste opmerking.

Gebruiker gewaarschuwd!
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: MKB Oldenburg

Bericht door svdb10 »

peterms50 schreef: 17 jan 2018, 13:29
Beste Peter,
Ik lijkt me beter als je dit soort persoonlijke meningen (al dan niet voorzien van een 'knipoog') voor je houdt; ze dragen zeker niet bij aan het onderwerp en zijn bovendien in strijd met regel 1 van dit forum om "elkaar op een behulpzame en respectvolle wijze behandelen"
Velen (w.o. ikzelf) zullen dit soort grappig bedoelde (?) opmerkingen als kwetsend ervaren.
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: MKB Oldenburg

Bericht door Sjarel »

peterms50 schreef: 17 jan 2018, 13:29
Pardon?
peterms50

Re: MKB Oldenburg

Bericht door peterms50 »

eea ging zeker over het onderwerp, asielzoekers zijn namelijk de reden van dit gebeuren, maar wegkijkende (s)linkse lui zijn hier ook blijkt.

Verder voor Remco:

Ha Remco,

Het topic gaat over bunkers en redenen om ze dicht te gooien. dit komt door verblijvende asielzoekers.

Deze mensen verblijven daar illegaal. ik maak daar een grap van, zo ben ik en blijf ik.
Maar politiek correcte kunnen daar idd niet tegen.

Waarschuwingen van iemand die zgn meer rechten hebben hoef je echt niet te gaan proberen bij mij, gaat je niet lukken.
Pik ik simpel weg niet.
Ik zal zelf mijn account verwijderen,
De eer aan jezelf houden heet dat, ik laat me niet corrigeren, nooit en door niemand.

grt, Peter
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: MKB Oldenburg

Bericht door AvB »

Peter, de bunkers worden aangeaard omdat het hele gebied onderdeel van een natuurgebied wordt. Dit plan bestaat al sinds 2014 maar is alleen uitgesteld doordat er vluchtelingen in het gebied zaten.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MKB Oldenburg

Bericht door Remco de Goede »

peterms50 schreef: 18 jan 2018, 13:42 eea ging zeker over het onderwerp, asielzoekers zijn namelijk de reden van dit gebeuren, maar wegkijkende (s)linkse lui zijn hier ook blijkt.

Verder voor Remco:

Ha Remco,

Het topic gaat over bunkers en redenen om ze dicht te gooien. dit komt door verblijvende asielzoekers.

Deze mensen verblijven daar illegaal. ik maak daar een grap van, zo ben ik en blijf ik.
Maar politiek correcte kunnen daar idd niet tegen.

Waarschuwingen van iemand die zgn meer rechten hebben hoef je echt niet te gaan proberen bij mij, gaat je niet lukken.
Pik ik simpel weg niet.
Ik zal zelf mijn account verwijderen,
De eer aan jezelf houden heet dat, ik laat me niet corrigeren, nooit en door niemand.

grt, Peter
Peter,

Mijn waarschuwing heeft NIETS met mijn politieke voorkeur te maken (je kent me niet dus oordeel dan ook niet over me) Ik ben gek op grappen en grollen, maar bepaalde dingen zet je niet online op een forum, en daar is jouw opmerking er een van. Je hebt je hiermee niet aan de forumregels gehouden, waar je bij het registeren heb je ingestemd met ONZE regels op ONS forum. Iemand de zgn meer rechten heeft (de beheerders/moderators (die ook alle kosten betalen) dus eigenaren van het forum, zijn degene die je hier op aanspreken.

Dat je het hier niet mee eens bent of dat je niet gecorrigeerd wilt worden dat moet je zelf weten, je bent dan ook vrij om het forum te verlaten (waar je ondertussen ook een bericht over ontvangen hebt).

Je kunt zelf niet zonder hulp van een beheerder je account verwijderen, maar als je dit wilt zijn Arthur en ik er om dit voor je te doen. Dit heeft overigens niks met politieke correctheid te maken maar met ervaringen uit het verleden waar personen al hun berichten verwijderden waardoor sommige topics niet meer compleet waren.
Raimond
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 dec 2017, 14:05
Locatie: Middelburg

Re: MKB Oldenburg

Bericht door Raimond »

Wow !! (heftig ) dit is effe wat anders !! Natuurlijk wordt er van alles geroepen !! maar gelukkig is het zand die de Bunkers bedekt en niet de Sloophamer!!

Ja een natuurgebied dat plan is ook lopende !! maar zand er in is weer iets Frans zeker die doen vaak maar wat ! (Franse slag ) :lol:

Heb meerdere verhalen gelezen het zal allemaal wel met elkaar te maken hebben !! misschien zijn de (vluchtelingen ) & div. toeristen mede veroorzaker en misschien een makkelijke schuldige om iemand zijn persoonlijke zin te geven!! of plan door te drukken!! vast en of andere Boomknuffelaar , houdt zeker niet van Beton das duidelijk :roll:

Linksom of rechtsom Voorlopig zijn ze dicht!!!

MVG
Jo_123
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 okt 2016, 17:34

Re: MKB Oldenburg

Bericht door Jo_123 »

Het zal een kwestie van korte tijd zijn dat de bunkers weer open zijn. De migrantenaanwas in dat gebied is gewoon te groot. Afgelopen week waren er nog rellen tussen de politie en migranten die naar de UK willen. De ruiming van het grote kamp een jaar geleden heeft tijdelijk effect gehad.
Dat het een natuurgebied wordt kan, maar het migrantenprobleem is er daar nog steeds. Ook voor het aanaarden van de bunkers was het verval al zichtbaar, het was een grote vuilnisbelt. Zo zonde! MKB Oldenburg is absoluut de moeite waard, maar dan wel zonder de migrantenkampen en vuilnis. Misschien in de toekomst weer. De grotere werken van de Maginotlinie worden ook eens per 10 jaar aangeaard en zijn redelijk snel weer toegankelijk, dat verwacht ik hier ook wel. Hopelijk is het dan geen grote vuilnisbelt geworden, daarvoor is het complex te uniek.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MKB Oldenburg

Bericht door Remco de Goede »

Ik was 2 weken terug nog even bij Oldenburg en alles was nog te betreden. Toen we bij Turm 1 de onderste verdieping wilden betreden via de trap werd ik na een paar stappen in de gang beneden heel snel heel licht in mijn hoofd en voelde ik me niet goed. Ik kon gelukkig op eigen kracht snel terug naar boven. De vriend waarmee ik was ervaarde precies hetzelfde toen hij ook even wilde kijken of het niet aan mij lag. Ik heb het idee dat het zuurstofgehalte bijzonder laag was. Moet ik hiervan ergens melding van maken bij de lokale overheid om serieuse ongelukken te voorkomen?
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: MKB Oldenburg

Bericht door tim »

Mogé Remco,
Ik heb dat zelf ook 2 keer gehad, heel gevaarlijk.
Het ergste was in Nimswerk, helemaal in die nooduitgang die uitkomt in eem oude mijn..
Gekke was dat m'n broer er toen geen last van had.

Andere keer was toen iemand een bus kruipolie leegspoot op een deur, in een diep gelegen ingangspartij van 502..
Die kruipolie verdrong blijkbaar de toch al schaarse zuurstof, en ik werd effe helemaal niet goed en ben als een speer naar buiten gevlucht :shock:

Eigenlijk zou je bij het bezoeken van grote, mogelijk niet ventilerende complexen een zuurstofmetertje mee moeten nemen. Probleem is dat die ook weer gekeurd moeten worden na 1 of 2 jaar, of je moet zo'n weggooier kopen.
Zie eerlijk gezegd niet snel dat mensen dat kopen, goedkoop is het namenlijk niet.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: MKB Oldenburg

Bericht door rony »

Remco de Goede schreef: 23 sep 2019, 20:49 Ik was 2 weken terug nog even bij Oldenburg en alles was nog te betreden. Toen we bij Turm 1 de onderste verdieping wilden betreden via de trap werd ik na een paar stappen in de gang beneden heel snel heel licht in mijn hoofd en voelde ik me niet goed. Ik kon gelukkig op eigen kracht snel terug naar boven. De vriend waarmee ik was ervaarde precies hetzelfde toen hij ook even wilde kijken of het niet aan mij lag. Ik heb het idee dat het zuurstofgehalte bijzonder laag was. Moet ik hiervan ergens melding van maken bij de lokale overheid om serieuse ongelukken te voorkomen?
Ik zou het niet doen Remco.
Er is al genoeg dichtgemaakt en niemand zegt dat je er in moet gaan.
I'll Come Back.
Gr
rony.
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”