WN 137 Quineville

Het gebied vanaf rivier de Seine in Frankrijk tot aan de zuidelijke bank van rivier de Loire
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

WN 137 Quineville

Bericht door Remco de Goede »

Waerde vrinden,

Afgelopen weekend was ik nog even in Normandie voor een tripje en daar bezocht ik o.a WN 137 in het gehucht Quineville.
Op deze locatie bevinden zich 2 x 608. Het ene exemplaar (welke deels opgeblazen is) heeft een extra doorgang in de communicatie ruimte (aan de linkerkant van de bunker) en het tweede exemplaar heeft een extra doorgang in de nabijverdedigingsruimte (aan de rechterkant van de bunker).

De collega's van bunkersite spreken over een observatie koepel http://bunkersite.com/locations/france/ ... uine-2.php maar ik heb zelf het idee dat de beide bunkers met elkaar verbonden zijn door middel van een overdekte loopgraaf. Als je door het bos loopt zie je namelijk tussen beide bunkers een soort van verhoging lopen onder de grond en als je stampt hoor je dat er een holle ruimte onder loopt.

Iemand hier enig idee van (tekeningen of overige info).

Tnx
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: WN 137 Quineville

Bericht door ducatim901 »

Ha die Remco,
Moonraker (Etienne) heeft ze opgemeten en de 608's hebben beide een Inf.Beob. koepel gehad.
Je moet het zien als de 608 bij Montgomery, deze heeft ook een koepel gehad.
De plekken waar de 608's staan zijn ook goede plekken voor een observatie mogelijkheid.
Dit in tegenstelling tot b.v. de 117 van Oostvoorne van waar je vanuit de koepel tussen een meter
of laten we zeggen tussen de 100 en 500 ver weg kunt kijken door de omliggende bossen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Weikich

Re: WN 137 Quineville

Bericht door Weikich »

In oostvoorne deed men aan ornithologie hee jack ;) bomvrij naar vogeltjes kijken! 8-)

Gr. Weikich (Tom Bunkerfreak)
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: WN 137 Quineville

Bericht door ducatim901 »

Tsja, als je het dan doet, dan wel veilig!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “AOK 7”