2009: 150 jaar Antwerpse Brialmontforten

Algemene discussie over Belgische fortificaties
Tom Oliviers

Re: 2009: 150 jaar Antwerpse Brialmontforten

Bericht door Tom Oliviers »

haa, dankje! Ik was gisterenavond al gaan zoeken rond fort 6, maar zonder resultaat natuurlijk. vandaag ga ik dan eens naar Fort 7 kijken ;)

met heel veel dank,

Tom Oliviers, Bunkerfreaks Antwerpen.
Fortenspy

Re: 2009: 150 jaar Antwerpse Brialmontforten

Bericht door Fortenspy »

Het klopt deze elementen staan achter Fort VII en juist voor de achteringang van de begraafplaats Schoonselhof. Trouwens is een bezoek aan Fort VII een absolute aanrader. Het is een van de best bewaarde bakstenenforten van Antwerpen. Jammer genoeg is het enkel maar een paar maal per jaar open voor bezoek daar het ook een natuurreservaat is.
Fortenspy

http://fortenspy.blogspot.com/" target="_blank
Tom Oliviers

Re: 2009: 150 jaar Antwerpse Brialmontforten

Bericht door Tom Oliviers »

Ik ken fort 7 van in mijn jeugd, ik herrinner me dat daar veel MG-stellingen en andere duitse bouwwerken nog staan. Ook in het buitenfort nabij de belgische poorten staan ruines van barrakken en een grote schietstand, dewelke naar ik horen zeggen heb ook van duitse afkomst zou zijn.

Ik ben vandaag gaan kijken en ik heb de poorten gevonden, ik wil daar een foto van maken en men toestel zei: "insert memory card", dus dat was wel ff voor te rotten :D veel te overhaast naar F7 vertrokken en vergeten men SD-card in men toestel te steken, die zat dus nog in men pc.

maarja, dinsdag of woensdag heb ik men autoke (ne volvo 360 GLE :D) en dan rij ik er s'avonds nog wel eens even heen. en dan zal ik even de rest van het fort nog eens doen ook. de foto's volgen dan nog

met vriendelijke groet,

Tom Oliviers, BFA
Plaats reactie

Terug naar “België”