Bunkers in 3D.
Re: Bunkers in 3D.
Hé waar is iedereeen ???
Hier nog wat prutswerk:
Eindelijk een tekening gekregen van de "gun itself" ..... Tsja dan maar meteen 3D'en.
Is er trouwens iemand aan boord die weet waarom de meeste geschutslopen aan de laadzijde een zijdelingse "opening" hebben ? Waarom heeft de laadzijde dus geen ronde opening maar iets dat op een sleutelgat op z'n zij lijkt.
Hier nog wat prutswerk:
Eindelijk een tekening gekregen van de "gun itself" ..... Tsja dan maar meteen 3D'en.
Is er trouwens iemand aan boord die weet waarom de meeste geschutslopen aan de laadzijde een zijdelingse "opening" hebben ? Waarom heeft de laadzijde dus geen ronde opening maar iets dat op een sleutelgat op z'n zij lijkt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door WimVe op 17 okt 2009, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bunkers in 3D.
Ik kan het niet helemaal plaatsen wat je bedoeld. Maar ik denk dat de je de ruimte bedoeld waar de huls na een schot uit valt.
De winteravonden komen er weer aan dus dan is er weer tijd voor 3Den
De winteravonden komen er weer aan dus dan is er weer tijd voor 3Den
Re: Bunkers in 3D.
Wim maak er even 38 cm SK C/34, dan klopt het
Mooi model!
Mooi model!
Nicht ärgern - Nur wundern!
Re: Bunkers in 3D.
Oeps, foutje. Bedankt.AvB schreef:Wim maak er even 38 cm SK C/34, dan klopt het
Mooi model!
Ik heb het originele bericht gewijzigd en een extra afb. van die opening geplaatst.
- ducatim901
- Berichten: 4030
- Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52
Re: Bunkers in 3D.
Goeiesavonds.
Ik heb er ook wel eens over zitten denken, er zijn wel meer dingen waar ik over na zit te denken als ik weer eens wat uit zit te tekenen, De kanons waren oorspronkelijk voor schepen en het zou kunnen dat de rook daardoor (met een soort stofzuiger?) afgezogen kon worden.
Anders komt er bij mij zo snel niks op borrelen.
(gaat vanavond wel gebeuren, eet vanavond bruine bonen.........)
JK.
Ik heb er ook wel eens over zitten denken, er zijn wel meer dingen waar ik over na zit te denken als ik weer eens wat uit zit te tekenen, De kanons waren oorspronkelijk voor schepen en het zou kunnen dat de rook daardoor (met een soort stofzuiger?) afgezogen kon worden.
Anders komt er bij mij zo snel niks op borrelen.
(gaat vanavond wel gebeuren, eet vanavond bruine bonen.........)
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Re: Bunkers in 3D.
Hoi,ducatim901 schreef:Goeiesavonds.
Ik heb er ook wel eens over zitten denken, er zijn wel meer dingen waar ik over na zit te denken als ik weer eens wat uit zit te tekenen, De kanons waren oorspronkelijk voor schepen en het zou kunnen dat de rook daardoor (met een soort stofzuiger?) afgezogen kon worden.
Anders komt er bij mij zo snel niks op borrelen.
(gaat vanavond wel gebeuren, eet vanavond bruine bonen.........)
JK.
Nee dat gaat niet op: op de zijkant zit een masieve afzuiging. In de "breech" (is er een nederlander in de zaal ?) het sluitstuk dus zit naar het afvuurmechaniek ook een rookklep. Die klep zorgde ervoor dat de rook niet via de laadopening verdween maar dus via de zijkant richting afzuiger. let wel ik praat hier over de 38cm batterij in Hanstholm en VARA.
- Danny
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
- Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Heeft er hier iemand enig idee of het mogelijk is om een 3D walkthrough te maken door een bunker. Dat je zelf door de bunker heen kan lopen zegmaar en dat je dat kunt publiceren op je website?
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Re: Bunkers in 3D.
Hoi Danny,Danny schreef:Heeft er hier iemand enig idee of het mogelijk is om een 3D walkthrough te maken door een bunker. Dat je zelf door de bunker heen kan lopen zegmaar en dat je dat kunt publiceren op je website?
Alles is mogelijk
Ligt alleen aan de tijd die je erin wilt steken en hoe realistisch eea er uit moet komen te zien.
Maak een 3D model in sketch, maak diverse scenes, (de verschillende lokaties), dan de scenes exporteren als een avi. Dit is niet zo heel moeilijk. Daarna wil je het meer realistisch: texture , lichtval, HES en kachel etc DAN wordt het moeilijker.
Re: Bunkers in 3D.
Ja dat kan 'heel' makkelijk. Er zijn speciale plugins die dat kunnen maar de meest gebruikte is QuickTime VR. Eigenlijk maak je de bunker in een 3D programma en dan exporteer je het naar een plugin zodat je het kan gebruiken op een website.Danny schreef:Heeft er hier iemand enig idee of het mogelijk is om een 3D walkthrough te maken door een bunker. Dat je zelf door de bunker heen kan lopen zegmaar en dat je dat kunt publiceren op je website?
- Danny
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
- Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
- Contacteer:
Re: Bunkers in 3D.
Hey Wim en Erwin. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens kijken naar dat QuickTime VR.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
501 in 3D
Hallo,
Voor Hanstholm teken ik de 501 aldaar in 3D. Wat we niet weten is hoe de luchtleidingen door de muren lopen....
Heeft iemand (afbraak)fotos of beter tekeningen van het leidingwerk in een 501 ? Lopen de hoeken luchtleidingen bv altijd haaks op elkaar of werden leidingen ook diagonaal gelegd ?
Voor Hanstholm teken ik de 501 aldaar in 3D. Wat we niet weten is hoe de luchtleidingen door de muren lopen....
Heeft iemand (afbraak)fotos of beter tekeningen van het leidingwerk in een 501 ? Lopen de hoeken luchtleidingen bv altijd haaks op elkaar of werden leidingen ook diagonaal gelegd ?
- ducatim901
- Berichten: 4030
- Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52
Re: Bunkers in 3D.
Dag Wim,
Bij mijn weten liepen alleen de pijpen van de spreektuit van de tobruk/Offenerbeobachter/ringstand en evt aanwezige pijpen voor kabels diagonaal lopen, In de L481 liepen bijvoorbeeld wel weer pijpen diagonaal naar de antenne/peilmasten.
Dit is wel een assumption.
Moet mijn naam wel een beetje eer aan blijven doen.
Groeten Jack.
Bij mijn weten liepen alleen de pijpen van de spreektuit van de tobruk/Offenerbeobachter/ringstand en evt aanwezige pijpen voor kabels diagonaal lopen, In de L481 liepen bijvoorbeeld wel weer pijpen diagonaal naar de antenne/peilmasten.
Dit is wel een assumption.
Moet mijn naam wel een beetje eer aan blijven doen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Re: Bunkers in 3D.
Hallo,
Voor "mijn" 3D 501 zoek ik de afmetingen van deze "Scharteplatte". Heeft iemand zo'n plaat ooit opgemeten en wil de afmetingen delen ?
Voor "mijn" 3D 501 zoek ik de afmetingen van deze "Scharteplatte". Heeft iemand zo'n plaat ooit opgemeten en wil de afmetingen delen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Bunkers in 3D.
Ha Wim,
Ik neem aan dat het een standaard 422p01 betreft. maten zijn 1400mm x 750mm.
Groet, Jan
Ik neem aan dat het een standaard 422p01 betreft. maten zijn 1400mm x 750mm.
Groet, Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- ducatim901
- Berichten: 4030
- Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52
Re: Bunkers in 3D.
Dag Wim en Jan,
Het is idd een 422P01, het ligt me bij dat ik er eens één in het slotbos heb opgemeten, één van de 502's daar heeft er één die in beton is gegoten en één die later (na de bouw van de bunker) is aangebracht.
Kan de opmeting of de gemaakte tekening niet vinden.
De WOVIJ heeft er echter ook één in bezit.
Deze is uitgebouwd en zodoende makkelijk te meten.
Je zou het eens aan hen kunnen vragen.
Groeten Jack.
Het is idd een 422P01, het ligt me bij dat ik er eens één in het slotbos heb opgemeten, één van de 502's daar heeft er één die in beton is gegoten en één die later (na de bouw van de bunker) is aangebracht.
Kan de opmeting of de gemaakte tekening niet vinden.
De WOVIJ heeft er echter ook één in bezit.
Deze is uitgebouwd en zodoende makkelijk te meten.
Je zou het eens aan hen kunnen vragen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!