Vraag 08

De Fortificatie Forum Quiz
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Vraag 08

Bericht door soetrich »

Afbeelding

Niet heel moelijk lijkt mij. Succes!

Hoe heet dit "fort" ?
Welk onderdeel zie je?
Waardoor is het bekend geworden?

Met vriendelijke groet,

Hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
Annelies

Re: Vraag 08

Bericht door Annelies »

Is dit de munitie ingang? Of heet dat block?
Het fort zelf ken ik niet, maar na een zoektocht over de verschillende Maginot sites lijkt het het meest op fort la Ferté.
Zit ik een beetje in de buurt?
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: Vraag 08

Bericht door soetrich »

Annelies schreef:Is dit de munitie ingang? Of heet dat block?
Het fort zelf ken ik niet, maar na een zoektocht over de verschillende Maginot sites lijkt het het meest op fort la Ferté.
Zit ik een beetje in de buurt?
Excuses voor de late reactie, maar ik ben vier dagen weggeweest; wat fortificatie in Frankrijk en Zwitserland bezocht.
De naam is korrekt; dit is een blok van het PO (petit ouvrage) de la Ferté. Het is blok 1, dat tevens ingangsblok is.
Nu de laatste nog.
Hint: een treurige geschiedenis

hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
Annelies

Re: Vraag 08

Bericht door Annelies »

soetrich schreef:
Excuses voor de late reactie, maar ik ben vier dagen weggeweest; wat fortificatie in Frankrijk en Zwitserland bezocht.
De naam is korrekt; dit is een blok van het PO (petit ouvrage) de la Ferté. Het is blok 1, dat tevens ingangsblok is.
Nu de laatste nog.
Hint: een treurige geschiedenis

hans
Klinkt goed!
Welke forten heb je bezocht?

De treurige geschiedenis is dat alle manschappen zich hadden teruggetrokken in de verbindingstunnel tussen blok 1en 2.
Doordat de lucht door de beschietingen ernstig verontreinigd was en het ventilatie systeem het niet kon verwerken zijn alle mannen door de schadelijke gassen omgekomen.
Gebruikersavatar
soetrich
Berichten: 147
Lid geworden op: 25 feb 2008, 20:42
Locatie: Rilland
Contacteer:

Re: Vraag 08

Bericht door soetrich »

Annelies schreef:
soetrich schreef:
Excuses voor de late reactie, maar ik ben vier dagen weggeweest; wat fortificatie in Frankrijk en Zwitserland bezocht.
De naam is korrekt; dit is een blok van het PO (petit ouvrage) de la Ferté. Het is blok 1, dat tevens ingangsblok is.
Nu de laatste nog.
Hint: een treurige geschiedenis

hans
Klinkt goed!
Welke forten heb je bezocht?

De treurige geschiedenis is dat alle manschappen zich hadden teruggetrokken in de verbindingstunnel tussen blok 1en 2.
Doordat de lucht door de beschietingen ernstig verontreinigd was en het ventilatie systeem het niet kon verwerken zijn alle mannen door de schadelijke gassen omgekomen.
Dit verhaal over la Ferté is helemaal korrekt. Op donderdag 10 april ben ik daar met een groep van de NLDA (vroeger KMA).Daarna bezoek aan het ouvrage Fermont

Ik ben naar Zwitserland geweest om met een groep een bezoek te brengen aan Champillon (bij Saint-Maurice), een cent(urion)-bunker en enkele infanteriewerkjes op de Col tussen Chamonix en Martigny. In Frankrijk heb ik een kijkje genomen bij Fort de Parmont en bij Fort de Frouard (Nancy). Al met al vier dagen met veel ontdekkingen.

Hans
Wat er ook gebeurt, doe alsof het voorzien was.
Plaats reactie

Terug naar “Quiz”