Kabelmerksteinen
Re: EEN VRAAG, WIE WEET WAT DIT IS ?
Ter illustratie van de opmerking van Joop en voor de liefhebber: hele bespiegelingen over de paaltjes van de Gasunie:
http://horstsweethorst.blogspot.com/200 ... palen.html
Wie er oog voor heeft kan langs de weg heel wat van dergelijke merktekens (groot en klein) aantreffen.
http://horstsweethorst.blogspot.com/200 ... palen.html
Wie er oog voor heeft kan langs de weg heel wat van dergelijke merktekens (groot en klein) aantreffen.
- maarten-stahlbeton
- Berichten: 1234
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
- Contacteer:
Re: EEN VRAAG, WIE WEET WAT DIT IS ?
<redelijk off-topic>
Toevallig heb ik weleens met de gasunie gewerkt, en ze beschikken inderdaad over helikopters die de gasleidingen controleren. Dagelijks zelfs.
Niks fabeltje aan.
Toevallig heb ik weleens met de gasunie gewerkt, en ze beschikken inderdaad over helikopters die de gasleidingen controleren. Dagelijks zelfs.
Niks fabeltje aan.
Lord of the Ringstand
Re: EEN VRAAG, WIE WEET WAT DIT IS ?
Nog erger off topic:
Onder andere alle hogedruk Gasunieroutes, Buisleidingstraten en bepaalde DPO tracés worden wekelijks met een heli geinspecteerd. Is routine. Doel is het opsporen van lekkages en illegale graafactiviteiten op/nabij de leidingen. Vandaar ook de "hoedjes" en nummerschilden op sommige palen. Je moet ze goed vanuit de lucht kunnen zien.
Daarnaast staan er nog heel veel kleinere palen met lokatieaanwijzingen voor putjes tbv afsluiters, palen met meetpunten voor kathodische bescherming, palen met meetpunten voor ondergrondse druk- of flowsensors en ga zo maar door.
En ook niet te vergeten de ingegraven betonnen Kadasterpalen en merkstenen.
Maar dat staat ver af van de kloeke Duitse markeringspalen waar het mee begonnen is. Wat mij betreft weer on topic. Als je meer over markeringspalen wil weten geef maar even een PB of mail naar kvadordrecht@upcmail.nl.
Greetz,
Joop (Professional telecommunicatie en ondergrondse infrastructuren)
Onder andere alle hogedruk Gasunieroutes, Buisleidingstraten en bepaalde DPO tracés worden wekelijks met een heli geinspecteerd. Is routine. Doel is het opsporen van lekkages en illegale graafactiviteiten op/nabij de leidingen. Vandaar ook de "hoedjes" en nummerschilden op sommige palen. Je moet ze goed vanuit de lucht kunnen zien.
Daarnaast staan er nog heel veel kleinere palen met lokatieaanwijzingen voor putjes tbv afsluiters, palen met meetpunten voor kathodische bescherming, palen met meetpunten voor ondergrondse druk- of flowsensors en ga zo maar door.
En ook niet te vergeten de ingegraven betonnen Kadasterpalen en merkstenen.
Maar dat staat ver af van de kloeke Duitse markeringspalen waar het mee begonnen is. Wat mij betreft weer on topic. Als je meer over markeringspalen wil weten geef maar even een PB of mail naar kvadordrecht@upcmail.nl.
Greetz,
Joop (Professional telecommunicatie en ondergrondse infrastructuren)
Re: EEN VRAAG, WIE WEET WAT DIT IS ?
Joop Schreuder schreef:Nog erger off topic:
Onder andere alle hogedruk Gasunieroutes, Buisleidingstraten en bepaalde DPO tracés worden wekelijks met een heli geinspecteerd. Is routine. Doel is het opsporen van lekkages en illegale graafactiviteiten op/nabij de leidingen. Vandaar ook de "hoedjes" en nummerschilden op sommige palen. Je moet ze goed vanuit de lucht kunnen zien.
Daarnaast staan er nog heel veel kleinere palen met lokatieaanwijzingen voor putjes tbv afsluiters, palen met meetpunten voor kathodische bescherming, palen met meetpunten voor ondergrondse druk- of flowsensors en ga zo maar door.
En ook niet te vergeten de ingegraven betonnen Kadasterpalen en merkstenen.
Maar dat staat ver af van de kloeke Duitse markeringspalen waar het mee begonnen is. Wat mij betreft weer on topic. Als je meer over markeringspalen wil weten geef maar even een PB of mail naar kvadordrecht@upcmail.nl.
Greetz,
Joop (Professional telecommunicatie en ondergrondse infrastructuren)
Zouden de Duitsers daarom misschien ook al zover zijn geweest in de ontwikkeling van de helicopter
Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Re: EEN VRAAG, WIE WEET WAT DIT IS ?
Kale-J schreef:Beste RamonJanus X schreef:Kale-J schreef:Leuk weer wat geleert. Wij vroegen ons al af waar zo'n paaltje voor kon dienen,aangezien we er een hele tijd geleden ook 1 gevonden hebben. Deze stond met het oog in het zand en 2 K's erop en aan de andere zijde een geschilderde K.
Moet zeggen dat ik het nogal een best paaltje vind voor een kabel. Ohja en deze is op Walcheren gevonden.
Jou paaltje ziet er heel anders uit !
Waar heb je het paaltje gevonden als ik vragen mag ?
Paaltjes die bij de 631 vandaan komen daar staat de K in het beton gegoten en op de kopse kant.
Punt 2 is, wie markeert nou zijn telefoonlijn ?
Beetje makkelijk te trasseren voor het verzet of anderen die het willen opblazen ed.
Veel andere dingen zijn dan toch meer doordacht
Waar werden deze paaltjes zoal gebruikt ?
En was de functie tijdelijk ? of was het de bedoelling deze te laten staan ?
Plus nog wat extra info: http://www.gyges.dk/fliegerhorst_grove7.htm
Gr, Ramon
Vragen mag altijd,maar zeg het niet. Het paaltje ligt er nog steeds en wat mij betreft blijft die er liggen. Uiteraard weer goed verborgen. Als ik de exacte vindplaats bekend maak,zal die er niet meer voor lang liggen vermoed ik en dan sjouw ik hem nog liever zelf mee. Zal overigens geen makkelijke klus zijn,aangezien het gewicht
Ja je kan ook een pm'etje doen
Ik ga echt niet aan dat soort spul lopen zeulen, dat zou vanuit mijn positie niet verstandig wezen
Maar ging me er meer om of hij op een kabel staat of dat hij zomaar ergens staat.
Gr, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Re: Kabelmerksteinen
inderdaad geen kabelmerkstein: kabelmerksteinen geven alleen de richting en eventuele kabelsplitsingen aan..
de bezetter maakte trouwne sook gebruik van kabelwegband, deze lag tussen 30 en 40 centimter onder het maaiveld ingegraven, en diende om diep ingegraven (2 meter en dieper) kabels terug te kunnen vinden.
tegenwoordig gebruiken de nutsbedrijven het zelfde systeem
gr, tim
de bezetter maakte trouwne sook gebruik van kabelwegband, deze lag tussen 30 en 40 centimter onder het maaiveld ingegraven, en diende om diep ingegraven (2 meter en dieper) kabels terug te kunnen vinden.
tegenwoordig gebruiken de nutsbedrijven het zelfde systeem
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
- Robin de Goede
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:20
- Locatie: STP Gruppe Scheveningen
Re: Kabelmerksteinen
Hier een exemplaar in een bunker in Denemarken..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The fortification, once an object, tended to become a "subject".
Re: Kabelmerksteinen
ha rob, weet je zeker dat dit een kabelmerkstein is? volgens het boek ''fernsprechbauzeug & nachrichtengerat landesbefestigungen'' (volgnr 122)
die jij ook hebt staan er alleen symbolen aangegeven op de kabelmerksteine.
jou foto lijkt meer een ankerblok voor het een of ander, of hij staat op z'n kop?
gr, tim
die jij ook hebt staan er alleen symbolen aangegeven op de kabelmerksteine.
jou foto lijkt meer een ankerblok voor het een of ander, of hij staat op z'n kop?
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Re: Kabelmerksteinen
Ik heb er niet veel verstand van maar hoe zaten de camo netten in de grond vast ? Vast niet met een paar haringen.tim schreef:ha rob, weet je zeker dat dit een kabelmerkstein is? volgens het boek ''fernsprechbauzeug & nachrichtengerat landesbefestigungen'' (volgnr 122)
die jij ook hebt staan er alleen symbolen aangegeven op de kabelmerksteine.jou foto lijkt meer een ankerblok voor het een of ander, of hij staat op z'n kop?gr, tim
Re: Kabelmerksteinen
WimVe schreef:Ik heb er niet veel verstand van maar hoe zaten de camo netten in de grond vast ? Vast niet met een paar haringen.tim schreef:ha rob, weet je zeker dat dit een kabelmerkstein is? volgens het boek ''fernsprechbauzeug & nachrichtengerat landesbefestigungen'' (volgnr 122)
die jij ook hebt staan er alleen symbolen aangegeven op de kabelmerksteine.jou foto lijkt meer een ankerblok voor het een of ander, of hij staat op z'n kop?gr, tim
Daar dachten wij aanvankelijk ook aan met de paaltjes van de 631 !
Greetz, Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !