Wolfschlucht 2

Algemene discussie over de Führerhauptquartiere.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Remco de Goede »

Annelies schreef:
Rob Mans schreef: Ik vind het zelf nooit zo prettig om alles te lezen vanaf een pc-scherm. Daarom kies ik maar uiteindelijk altijd voor het boek zelf ;)
Daar komt je printer mooi van pas, blaadjes in een mapje stoppen en je kunt het meenemen naar Margival zonder bang te zijn dat je dure boek beschadigd raakt of vies wordt ;)

Gr.
Annelies
En voor de zekerheid maak je nog een extra printje voor aantekeningen, en 1 voor thuis in de kast ;) moet je wel de printer van je baas gebruiken anders kost het je nog maar aan inkt en papier :D
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

Dat boek heb ik eens als PDF op het internet zien staan, heb het gelijk eraf gehaald en afgeprint. Met dit boek hebben al zéér veel terug-gevonden, maar niet alles staat er in hoor, we hebben al bunkers bijgevonden die niet in dat boek staan.

Tom
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Remco de Goede »

Hoor ik hier een (Kmz) update :)
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

Haha :D

Misschien wel Remco, misschien wel, maar dat is toekomst muziek.

Ga men Kmz- website ook nog aanpassen en me toeleggen op drie sectoren van de Atlantikwall, KVA A1, KVA A2 en KVA A3. (Aangezien ik in KVA A2 - abschnitt antwerpen woon)

Anders word het té groot, én over de belgische kust is ook niet zo heel veel bekend. Heb het Pz-stp Blaue-schleusse, Pz-stp Stene en Pz-Stp Hafen al aangeduid, ook het landfront van oostende (met anti-tank kanaal !!) je zou verschieten hoeveel stukken gracht er nog van bestaan (de bunkers helaas niet meer),... deze zijn al bijna klaar, enkel de schootsvelden + foto's nog.

Verder ga ik me ook verdiepen in het radar-gedeelte als extra, met alle Flugmelde-mess stellungen, bereik van de radars,...

dus W2 is écht nog wel toekomst muziek. Heb ook niet zo heel veel tijd meer, ben weer volop aan het werken en na het werk zit ik tot 19u in men kelder aan het restaureren van bunkervondsten (daar kruipt ook veel tijd en materiaal in).

groetjes

Tommeke
Rob Mans

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Rob Mans »

maarten-stahlbeton schreef:
95 euro, heb net het boek besteld ;)

Groetjes,
Rob
Ben jij even opgelicht!

http://wehrtechnikmuseum.de/Verlag/verlag.html
Heb net het boek binnen gekregen. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit met veel informatie en gelukkig niet teveel foto's. Geen spijt van om 103,50 euro aan gespendeerd te hebben ;)
Plattegrondjes hoef ik niet te kopieeren als ik in juli richting Margival ga, want die heb ik een poosje geleden al is gekregen van iemand van dit forum :P

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Remco de Goede »

AvB schreef:Tom die Grossbunker bij Mailly was een jaar geleden nog vrij toegankelijk. Even ingang aan de lange kant inglippen.
Arthur,

Waar ligt deze? Denk dat ik over 2 weken nog even die kant op ga.

Edit:

is het hier?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door AvB »

Jep zie http://bunkersite.com" target="_blank -> Other locations -> France -> Margival -> Mailly.
Ligt ook nog 2 x 621 en een Tobruk.
Nicht ärgern - Nur wundern!
mmontforts
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2010, 20:18

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door mmontforts »

goeie dag mede bunkerliefhebbers. na vele bezichtigingen aan de maginotlinie, de meeste interessante forten hebben we wel bezocht (ook die wat nu niet meer toegankelijk zijn) zijn we van plan naar de wolfsschlucht 2 te gaan. nu is de vraag wat zijn de interessanste plekken en waar bevinden zich de onderaardse gangen? misschien heeft iemand kaartmateriaal. alvast bedankt voor de reacties. gr. mike
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Remco de Goede »

Hallo Mike,

Het hoofdkwartier zelf is niet meer toegankelijk verder is er rondom zat te zien. zorg dat je het boek van Rhode/Sunckel te pakken kunt krijgen daarin staan zat kaarten. Zoek ook eens wat rond op de diverse sites/google daar kun je zat info vinden.
Rob Mans

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Rob Mans »

Remco de Goede schreef:Hallo Mike,

Het hoofdkwartier zelf is niet meer toegankelijk verder is er rondom zat te zien. zorg dat je het boek van Rhode/Sunckel te pakken kunt krijgen daarin staan zat kaarten. Zoek ook eens wat rond op de diverse sites/google daar kun je zat info vinden.
Ik heb dat boek ook en was in juli tijdens m'n bezoek van Wolfschlucht 2 heel blij dat ik deze in bezit heb. Zonder het kaartmatariaal mis je gewoon de helft. Oja Mike, trek goede laarzen die je makkelijk aan en uit kan trekken. Ik weet niet wat dat met die grond is daar in de omgeving van Margival, het lijkt wat op klei en hele klompen ervan blijft aan je schoenen zitten.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door AvB »

Kijk eens op http://bunkersite.com" target="_blank -> Other Locations -> France/Margival

Per dorp vind je een kaartje met de meest bijzondere bunkers (koepels/pantserplaten).
Daar ben je al een tijdje zoet mee.
Verwacht niet teveel van de onderaardse gangen, er zijn een aantal, maar zo uitgebreid als de Maginotlinie zijn ze niet.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi mannen,

ben al een weekje bezig aan een nieuw project: FHQu Wolfsschlucht 2: http://wolfsschlucht2.blogspot.com/

bedoeling is om alle bunkers erop te zetten, inclusief de locatie op luchtfoto erbij en af een toe een plan van bunkers die we al opgemeten hebben (samen met Dirk Peeters)
criminelen gaan immers geen moeite doen om naar daar te rijden en de bunkers te gaan slopen, enkel bunker-enthousiastelingen doen zoveel moeite
vandaar ik geen probleem zie bij het uploaden van bunker-posities.

Dit jaar zijn we in totaal alweer 5 dagen naar W2 geweest en we hebben weer enorm veel nieuw materiaal bij. In totaal hebben we al 10 gebetoneerde gangenstelsels uit WO2 gevonden, en ook enkele duitse, franse en baskische gangenstelsels uit 1917 - 1918. de Duitse Hinderburg-linie liep blijkbaar door laffaux.

Er komt later ook een link voor bouwwerken uit 1917 - 1918 die je in deze omgeving vind.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Danny »

Hey Tom,

Ik en Remco hebben daar toentertijd ook nog een gangenstelsel in de krijtrotsen gevonden. We hadden altijd nog eens het plan deze te gaan verkennen, omdat we toen geen goede middelen bij ons hadden (Zoals een hele lange rol touw/lint om de weg terug te vinden) Op Remco's website staat nog het e.e.a. aan foto's van dat avontuur.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Bas de Mos »

Hey Tom, ziet er al super uit! Ben zeker benieuwd naar de luchtfoto's, nu ik die gangenstelsels zo zie wordt het volgende bunkertripje waasrchijnlijk naar Margival! Ben trouwens ook heel nieuwsgierig naar het WO1 Franse hospitaal waar je over schijft :D
Tom Oliviers

Re: Wolfschlucht 2

Bericht door Tom Oliviers »

hahaa, dan behandel ik dat onderwerp eerst. Ondertussen hebben we al een Frans hospitaal dat door de duitsers overgenomen is in de Hindenburg linie/ een Frans veldhospitaal van 1917 - 1918 dat achterin die Duitse tunnel uit WO2 zit/ en een tunnel waar een baskische divisie in zat, maar we vonden hier ook duitse steelgranaten uit wereldoorlog 1 binnenin... eigenlijk gek dat je meer materiaal uit wereldoorlog 1 terugvind in die tunnels, dan materiaal uit wereldoorlog 2...
Plaats reactie

Terug naar “Führerhauptquartiere (FHQ)”