Download: VIS 77a, 77b en 77n

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door AvB »

Forumlid elvamie heeft drie deeltje van de het Voorschrift Inrichten Stelling (77) gedigitaliseerd en doorzoekbaar gemaakt. Rechtstreeks uit de plek waar het gepubliceerd is, de KMA. Ik mag het van hem hier plaatsen.

VIS 77a, Het inrichten van stellingen
https://elvamie.stackstorage.com/s/IBE5mLUZwmNTz0i

VIS 77b, Pionieren
https://elvamie.stackstorage.com/s/8IdW6TVC3bH5LHE

VIS 77n, Bijzondere geniewerkzaamheden te velde (voor pioniers)
https://elvamie.stackstorage.com/s/7pARc2jiRDC7MJP
Nicht ärgern - Nur wundern!
Duiker
Donateur
Donateur
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 okt 2017, 21:38
Locatie: Den Helder

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Duiker »

Dat is leuk, bedankt voor het delen.

Anton
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Bedankt en ga zo door!

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door KWD »

Bedankt voor het delen,

Ik ben er zeer verguld mee, No. 77n had ik nog niet.

Het brengt mij op het volgende idee.
als een ieder die uitgaven uit deze serie VIS boekjes nu ook eens zouden scannen en die in deze Topic voor een ieder beschikbaar stellen lossen we met zijn allen een groot probleem op.

Ik heb de volgende No. 77d, No. 77e, No. 77h, No. 77i, die ik natuurlijk ga scannen No. 77a & No. 77b had ik al in boekvorm en dus nu ook als PDF zo kunnen we elkaar helpen de ontbrekende delen met elkaar te delen en hoeven we niet meer op iedere boekenbeurs speuren naar de ontbrekende delen mochten die nog aanwezig zijn al dan niet tegen toren hoge prijzen van tegenwoordig.

Ik hoor graag hoe jullie over dit idee denken ?

Gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Hallo Klaas Willem,

Zoals je misschien weet ben ik al jaren bezig met het scannen, mooier maken en op mijn website plaatsen van allerlei defensiemateriaal. Deze website is inmiddels een openbare bibliotheek op dit gebied. Ik kan ook jou VIS; en daarbij zetten. Ook wil ik wel documenten scannen voor het geval dit nog niet gebeurd is.

Ik kan dit ook doen met het vele materiaal dat de forumleden hebben over Duitse betonwerken.

Laat maar weten of ik hier iest in kan betekenen voor het forum.

Groet,

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door KWD »

Ook wil ik wel documenten scannen voor het geval dit nog niet gebeurd is.
Hallo Dikketurf,

Ik had het idee wel geopperd maar eigenlijk kom ik door werk omstandigheden er niet aan toe dus bij deze wil ik van je diensten gebruik maken door bovenstaande boekjes door je te laten scannen. Stuur even een PB voor adres gegevens dan kom ik ze persoonlijk bij je brengen, vertrouw het niet om ze per post aan je te sturen zou zo maar gebeuren dat ze zoek raken het zal zeker niet de eerste en de laatste keer zijn dat dit gebeurt.

Gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Hallo KWD,

De downloads die jij op het forum geplaatst hebt waren van goede kwaliteit. Ik heb ze inmiddels rechtgezet, op maar geknipt en iets meer contrast gegeven . Daarna weer in boekvorm gezet. (Enkelbladig).

Inmiddels heb ik al wat meer voorschriftjes ontvangen en bewerkt. jouw idee begint dus te werken. Je kunt ze vinden achter de volgende link:

https://dikkieturf.stackstorage.com/s/En3I6TtMW2PdCVK

Overigens bedankt voor het vertrouwen en een oproep aan forumleden die ook iets te scannen hebben.

Dikkieturf
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door AvB »

In de VIS 77a zijn de gedraaide pagina's op het eind niet leesbaar. Komt dat door de scans of de compressie van de PDF?
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Helaas door de scans.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Als je het document download kun je de laatste twee bladzijden 90 graden draaien. Daarna uitvergroten. Dan wordt het wat leesbaarder.

Als ik zelf iets scan doe ik dat minstens op 300 DPI dan heb je daar geen last van.

Groet,

Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Barst »

Beste Dirk,

Eerlijk gezegd vind ik dat je hiermee grenzen overschrijdt. Het is m.i. niet wenselijk dat je hier mensen probeert over te halen hun boeken door jou openbaar te laten maken.

Vriendelijke groet,

Bart.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Het is geen overhalen. Als je de topic goed leest blijkt dat Klaas Willem het zelf aanbied.
Uiteindelijk hebben we daar allemaal iets aan als ze in een bibliotheek staan. Ik doe al jaren mijn eigen boeken en ander materiaal openbaar maken.
Nogmaals het mag en er moet niets,\.

Groet,

DT.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Martijn »

Zolang het gaat om eigen werk (zoals bijvoorbeeld bij de naslagwerken van Dirk) zie ik geen probleem. Het wordt een ander verhaal als je complete boeken van andere auteurs (en meer algemeen werk waar auteursrecht op rust) gaat scannen en delen via de site. In dat geval zou ik het met Bart eens zijn dat je een grens zou overschrijden.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Download: VIS 77a, 77b en 77n

Bericht door Dikkieturf »

Het gaat hier om oude militaire voorschriften zo als bv de VIS. Daar staan zover ik weet geen rechten geen rechten op. Ik ga natuurlijk geen boeken (literatuur) met auteursrechten kopiëren.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”