Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Fortificaties onderdeel van bijv. de BB en de IJssellinie
Plaats reactie
markdereus
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:54

Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door markdereus »

Medeleden,

Aangezien we allen bij elkaar een gigantisch archief hebben, dacht ik; ik probeer het hier eens....

Ik ben reeds een tijd bezig (op privé noot) met de bestudering van de uitrusting en huisvesting van de Nederlandse Stay Behind organisatie in Nl t.t.v. de koude oorlog (en daarna). Heeft iemand in zijn archief fotomateriaal en/of documentatie (bij voorkeur t.t.v. gebruik dus tot ongeveer de jaren 2000) van o.a. de volgende objecten?

- Fort Altena (Uppelschedijk)
- Fort bij Uithoorn
- Fort bij Spijkerboor
- Villa Maarheeze
- Fort de Bilt
- Fort Bakkerskil

Bij voorbaat dank !

Mark
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door Dikkieturf »

Hoi Mark,

Ik heb er helaas niets van. Je zou René Ros van het kenniscentrum eens moeten vragen.

Groet,

Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door Barst »

Ik heb mijn foto's van Spijkerboor, Bakkerkil, Uppelsedijk en Uitermeer voor een beperkte tijd op Ondrive gezet. De foto's van Uitermeer zijn van dit jaar, de andere zijn véél ouder. De foto's zijn uiteraard alleen voor privégebruik.

https://1drv.ms/f/s!ApM4ZpXl2NARyEOvwXZ ... c?e=hwbzR0

Groet,

Bart
markdereus
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:54

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door markdereus »

Dank je wel Bart !!
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door Barst »

Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik zie er niets Stay-Behind-achtigs op (behalve misschien die helm op Uitermeer) , maar daar was ik dan ook niet naar op zoek toen ik de foto's nam.

Bart
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door Rene Ros »

Barst schreef: 01 nov 2023, 09:58 De foto's van Uitermeer zijn van dit jaar, de andere zijn véél ouder.
Je zal Uithoorn bedoelen. Ik zat vandaag Hinderdam en Diemerdam door elkaar te halen...

Je had je best tijdens die excursie bekend mogen maken als zijnde Barst! 😃
Dat stond niet bij de aanmelding in de opmerkingen. 😉
Of ben ik het alweer vergeten? 👴🏻

Mvg,
René
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door Rene Ros »

Dikkieturf schreef: 01 nov 2023, 05:00 Ik heb er helaas niets van. Je zou René Ros van het kenniscentrum eens moeten vragen.
We hebben contact. 😄

A propos, volgende week geef ik op Fort Uppelsedijk een presentatie over Stay Behind. Aanmelden t.e.m. morgen mogelijk:
https://www.kenniscentrumwaterlinies.nl ... ort-altena

Overigens is verzamelen info over o.a. een hobby-aangelegenheid, het uitdragen is deels KCW.

Mvg,
René
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Gebruik van locaties door de NL Stay Behind (O&I)

Bericht door Barst »

Hoi René,

Uitermeer - Uithoorn, Hinderdam - Diemerdam; een kniesoor die daar op let. Ik had mijzelf al voorgenomen mijn reacties voortaan eerst maar in klad te schrijven, want op het forum zelf kun je maar beperkt wijzigen. Jammer daarbij is ook dat ik dan nogal eens pas na het typen van een correctie, bij het versturen de melding krijg dat wijzigen niet meer mogelijk is. Ging dus zojuist ook de fout in bij het typen van de volgende zin, ben weer goed bezig zo vroeg in de morgen.....

Ik wist niet dat ik mijzelf nog voorstellen moest, en na het boeken-debacle (viewtopic.php?t=5557) was ik al lang blij dat ik dit jaar ook weer mee mocht.


Groet,

Bart (die kleine kale Utrechter tussen al die Amsterdammers)
Plaats reactie

Terug naar “Fortificaties van 1946 tot 1989 (Koude Oorlog)”