Nazi leader Hitler really did have only one ball

Krantenknipsels, TV-tips, websites
Plaats reactie
Annelies

Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door Annelies »

Hitler really did have only one ball, according to claims by a German army medic who saved the Führer's life during the First World War

The Nazi leader lost a testicle during the Battle of the Somme in 1916, the doctor claimed.

The medical condition, for which there has never been conclusive proof, was mocked in the Second World War ditty which begins: "Hitler has only got one ball, the other is in the Albert Hall."

The disclosure is made in a document noting a conversation in the 1960s between German war doctor Johan Jambor and his priest, Franciszek Pawlar, according to The Sun. The priest's document has come to light 23 years after Jambor's death.

Although it was known Hitler suffered a groin injury in the Somme, evidence that he was 'monorchic' - the medical word for the condition - has evaded historians.

Blassius Hanczuch, a friend of Jambor, said the doctor later blamed himself for saving Hitler's life. He said: "In 1916 they had their hardest fight in the Battle of the Somme. For several hours, Johan and his friends picked up injured soldiers. He remembers Hitler. They called him the 'Screamer'. He was very noisy. Hitler was screaming 'help, help'.

"His abdomen and legs were all in blood. Hitler was injured in the abdomen and lost one testicle. His first question to the doctor was: 'Will I be able to have children?'."

The popular song emerged in 1939 and is thought to have been written by a publicist for the British Council, which was tasked with helping build propaganda that would damage the Nazis.

The commonly-recalled version is an adaptation of the original, which ran: "Göring has only got one ball, Hitler's [are] so very small, Himmler's so very similar, And Goebbels has no balls at all."

http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... -ball.html" target="_blank

Wereldnieuws :D
Blockhausronny

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door Blockhausronny »

Hitler aan de Somme in 1916???
Ik heb al heel wat biografieën gelezen,maar dat ben ik nog
nergens tegengekomen,en zeker geen verwonding aan zijn
edele delen.
Die mythe van die ene bal komt trouwens van de Russen,die
in die tijd ook niet echt bekend stonden om hun integriteit.
Ze hadden zogezegd een autopsie op de resten van Hitlers
verkoolde lijk verricht.
Welke verhalen dat tegenwoordig allemaal de ronde doen,je houdt het
niet voor mogelijk.

groeten,Ronny
Annelies

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door Annelies »

Blockhausronny schreef:Die mythe van die ene bal komt trouwens van de Russen,die
in die tijd ook niet echt bekend stonden om hun integriteit.
Ze hadden zogezegd een autopsie op de resten van Hitlers
verkoolde lijk verricht.

Ha Ronny,

In het verhaal staat dat het in 1939 al bekend was, ruim voor de dood van Hitler.
Of het echt waar is blijft natuurlijk de vraag, ik vindt het artikel ook niet echt overtuigend, maar het is inderdaad wel zo dat het verhaal al voor WOII de ronde deed.

Groeten,
Annelies
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door maarten-stahlbeton »

Annelies schreef:Blassius Hanczuch, a friend of Jambor, said the doctor later blamed himself for saving Hitler's life. He said: "In 1916 they had their hardest fight in the Battle of the Somme. For several hours, Johan and his friends picked up injured soldiers. He remembers Hitler. They called him the 'Screamer'. He was very noisy. Hitler was screaming 'help, help'.
klinkt vrij onrealistisch, iemand die 40 jaar na dato zich nog kan herinneren hoe een bepaalde soldaat erbij lag en om hulp riep terwijl om hem heen duizenden andere gewonden ook om hulp riepen. redelijk onbetrouwbaar verhaal....

Alhoewel ik me wel kan voorstellen dat je je bepaalde details je rest van je leven bij kunnen blijven.
Lord of the Ringstand
pauldijkstra

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door pauldijkstra »

Als je iets dergelijks feitelijk wil chekken, dan moet je echt de archieven in duiken en kijken of onze AH echt bij de Somme heeft gevochten in 1916.
Gr,
Paul
Blockhausronny

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door Blockhausronny »

Ik dacht dat Hitler enkel in de Ieperboog
en iets zuidelijker,bij Fromelles had gevochten.

grtz,Ronny
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door wattman »

Archieven induiken lijkt me overbodig, omdat dit allemaal uit ten treure uitgemolken is. Als je de biografie van herr. H. van Ian Kershaw (2 delen Nederlandse uitgave bij het Spectrum) er op na slaat kun je het allemaal nalezen, en voor de liefhebber, die boeken hebben een goed notenapparaat).

Hitler in WW 1:
1914: Ingedeeld bij Beierse Reverse Infanterie Regiment 16
oktober 1914 Munchen naar front bij Ieper.
Al in de eerste dagen verloor het regiment ca 70% van zijn sterkte.
1/11/1914: bevordering tot korporaal
9/11/1914: ordonnans bij de regimentsstaf, hoofdkwartier te Veurne en Weppe (frontsector Ieper)
2/12/1914: Ijzeren Kruis 2e klasse
maart 1915-september 1916: Voormezele
vervolgens is het onderdeel naar de Somme gestuurd
oktober 1916: Hitler raakt gewond bij een granaatinslag in de schuilplaats (Kershaw: verwonding aan zijn linkerdij, H vermeldt zelf als datum 7/10/1916)
9/10/1916 - 1/12/1916: verblijf in ziekenhuis te Berlijn
5/3/1917: Hitler terug bij het regiment, te Vimy
zomer 1917: regiment terug naar Ieper
augustus 1917: regiment wordt teruggetrokken naar de Elzas.
september 1917: Hitler neemt (naamt voor de eerste maal verlof op en gaat naar Berlijn).
oktober 1917: terug naar zijn regiment (dat inmiddels was verplaatst naar de Champagne)
juli 1918: neemt deel aan de 2e slag aan de Marne
4/8/1918: Ijzeren Kruis, Eerste klasse
augustus 1918: naar Cambrai
eind augustus naar Neurenberg voor opleiding tot telefonist
10/9/1918: Hitler op verlof naar Berlijn
oktober terug naar regiment bij Komen
13-14/10/1918: de beruchte gasaanval bij Werwick (bij Ieper)
21/10/1918: de gewonde Hitler wordt naar een hospitaal in Pasewalk (bij Stettin) overgebracht
In het ziekenhuis verneemt Hitler van de wapenstilstand

O. ja voor dat ik het vergeet, de testikel discussie is bij Kershaw te vinden in noot 137 van hoofdstuk 2 in het eerste deel, en e.e.a. berust uitsluitend op het Russische rapport).
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Nazi leader Hitler really did have only one ball

Bericht door tim »

he paul, ''effe de archieven induiken'' om iets over hitler te weten te komen lijkt me ook niet verstandig.

of je moet zin hebben om naar duitsland te rijden...
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Plaats reactie

Terug naar “Oorlogen en Fortificaties in de media”