Stp. XI HM Kernwerk (De Beer)

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: Kernwerk

Bericht door KWD »

Op 'de Nieuwe Kaart van Hoek van Holland' uitgegeven door het OBR in 2001 staat het kernwerk
heel erg mooi weer gegeven misschien geeft het je wat meer duidelijkheid.
Of deze nog te verkrijgen is zal je even moeten informeren.

Gr Klaas-Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Kernwerk

Bericht door PdK »

Hoi Wim en Klaas,

Een overlay heb ik weleens gemaakt. Deze is niet 100% nauwkeurig, maar met wat gesleep per te definiëren locatie komt je een heel eind.

Zowel op de Google overlay als de kaart van het OBR staat het Kernwerk niet helemaal goed ingetekend.
Wim, je overige inschattingen komen ook niet echt overeen. Op XIV staan nu olieterminals van BP. Batterij Rozenburg ligt voor een groot deel in het water.

Groeten, Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Kernwerk De Beer A02 - Leitstand

Bericht door WimVe »

Update :

Kernwerk De Beer A02 - Leitstand
BRV : A02
Duits : 2613
DeBeer_A2_06.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kernwerk

Bericht door AvB »

Prachtig kort verhaal over het weerzien van de Beer na de oorlog.

http://www.natuurmonumentdebeer.nl/verh ... en_ad.html
Nicht ärgern - Nur wundern!
Daarom
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013, 02:42

de beer

Bericht door Daarom »

Wie kan mij vertellen aan welke bunker deze pantserplaat toe behoorde?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: de beer

Bericht door AvB »

Ik heb je bericht verplaatst naar het Kernwerk topic.

En ik denk dat je een foto bent vergeten?
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: de beer

Bericht door WimVe »

AvB schreef:Ik heb je bericht verplaatst naar het Kernwerk topic.
En ik denk dat je een foto bent vergeten?
.... en je even voorstellen.
Niet verplicht wel zo netjes.
Daarom
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013, 02:42

Re: de beer

Bericht door Daarom »

WimVe schreef:
AvB schreef:Ik heb je bericht verplaatst naar het Kernwerk topic.
En ik denk dat je een foto bent vergeten?
.... en je even voorstellen.
Niet verplicht wel zo netjes.
Netjes zijn en de definitie daarvan. In wiens optiek, zienswijze en welk tijdsbestek? Het sociaal wenselijke mijn hele leven ontlopende. Uitgaande van het feit dat diversiteit het gegeven is... Waar het mee valt of staat. En wat betreft de aanname/invulling over het vergeten van een foto c.q foto's, dat klopt niet. Mijn foto's zijn naar het schijnt te groot en worden niet gehonoreerd door het programma van dit mooie forum. Niet gehonoreerd/geaccepteerd en het vermoeiende hiervan voor de geest van een forumgebruiker. En wat mijn vraagstelling betreft, het betreft een Panzerplatte van 20 ton: de laatst nog aanwezige van Kernwerk (De Beer)? Misschien is er iemand in het bezit van een Panzeratlas waar dit type in voor komt? Ik zelf ben vroeger in het bezit geweest van de atlas voornoemd. Maar schijnbaar heb ik hem in een vlaag van verstandsverbijstering een slinger gegeven... Nochthans de atlas is nergens meer te vinden.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kernwerk (De Beer)

Bericht door AvB »

Laatste nog aanwezige? Helaas is er niks meer aanwezig van het Kernwerk.

De foto moet toe te voegen zijn door op Bijlage toevoegen te klikken. Lukt dat niet dan graag een mailtje naar beheer@fortificatieforum.nl met de foto.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: de beer

Bericht door Janus X »

Daarom schreef:
WimVe schreef:
AvB schreef:Ik heb je bericht verplaatst naar het Kernwerk topic.
En ik denk dat je een foto bent vergeten?
.... en je even voorstellen.
Niet verplicht wel zo netjes.
Netjes zijn en de definitie daarvan.In wiens optiek,zienswijze en welk tijdsbestek ? Het sociaal wenselijke mijn hele leven ontlopende.Uitgaande van het feit dat diversiteit het gegeven is...waar het mee valt of staat.En wat betreft de aanname/invulling over het vergeten van een foto c.q foto,s,dat klopt niet.Mijn foto,s zijn naar het schijnt te groot en worden niet gehonoreerd door het programma van dit mooie forum.Niet gehonoreerd/geaccepteerd en het vermoeiende hiervan voor de geest van een forumgebruiker.En wat mijn vraagstelling betreft,het betreft een panzerplatte van 20 ton de laatst nog aanwezige van kernwerk(de beer)? Misschien is er iemand in het bezit van een panzeratlas..waar dit type in voor komt ? Ik zelf ben vroeger in het bezit geweest van de atlas voornoemd.Maar schijnbaar heb ik hem in een vlaag van verstandsverbijstering een slinger gegeven...nochthans de atlas is nergens meer te vinden.

Wat je natuurlijk ook kan doen is je foto plaatsen op facebook of hyves ofzo en dan via de [img].......[/img] Invoegen hier.
Dus rechtemuisknop eigenschappen, dan de link kopiëren en tussen de [img].....[/img] plaatsen waar de puntjes staan.
Dan moet het lukken ook al is de foto nog zo groot ;)
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kernwerk (De Beer)

Bericht door AvB »

Ik denk dat dat juist het probleem was. Forum geeft dan een error bij groter dan 1024px. Ben ik nog aan het uitzoeken. Maar laten we het ontopic houden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Daarom
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013, 02:42

Re: Kernwerk (De Beer)

Bericht door Daarom »

Ok, dank voor de uitleg en het geduld. Hyves, facebook en de nationale uitverkoop van het geestelijke gedachtengoed is niet aan mij besteed. Een principe kwestie indeze. Ik stuur de foto's uiterlijk morgen naar de beheerder c.q mod c.q de censuurafdeling. Hopende dat er een antwoord uit voort komt.(aan de expertise op dit forum dient het niet te liggen) Fijne avond nog.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4030
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Kernwerk (De Beer)

Bericht door ducatim901 »

Ben wel benieuwd naar de foto.
De meeste platen op de Beer waren 78P9 (panzerplatte für MG) en er was ook nog een heel speciale plaat (eigenlijk een Kasematte) maar de foto's die ervan bekend zijn daar is alleen de frontplaat bekend, het gaat hier waarschijnlijk om een 30P8, bij een Kasematte bedoelen de Duitsers in de panzerteile een pantserdeel met een frontplaat, dakplaat en een stukje achterplaat, van deze of soortgelijke platen voor het wapensysteem 10cm KK (KK staat voor Kasemattkanone) is er waarschijnlijk nog één over, die staat in de Festung St. Nazaire.
Maar zonder foto geen discussie......
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Daarom
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013, 02:42

Re: Kernwerk (De Beer)

Bericht door Daarom »

De plaat is 1.90 lang en er zitten gaten in met schroefdraad waar de kop in, weg kan vallen, Zeer waarschijnlijk is deze plaat groter geweest en versneden?
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4105
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kernwerk (De Beer)

Bericht door AvB »

Hierbij de foto van de plaat.
Zo op het eerste gezicht lijkt mij dit geen Schartenplatte, eerder nog bepantsering van de koepels van Rozenburg. Hoe weet je zeker dat die uit de oorlog komt? Er is daar uiteraard veel aarde omgewoeld.

Overigens: Sinds wanneer is het beheer op dit forum de 'censuurafdeling'? :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”