Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Blijft toch apart deze contreien.. Nice find anyway
Een grijs verleden...
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
De sokkel van Oudeschip. De kans is zéér groot dat dezelfde nu nog in stukken ligt bij Hoogewerf. (Iemand intresse om wat metingen te doen? ) Beide posten hadden vermoedelijk ook dezelfde type radar. Er is nog twijfel of het hier om een Leibnitz-Cäsar of de eerder genoemde Vor-Leibniz versie gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Ik wil van de week nog richting Appingedam, wil wel wat meetwerk verrichten.
Een grijs verleden...
- ducatim901
- Berichten: 4030
- Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Ha die Erwin,
Was da dan?
Leibnitz-Cäsar of de eerder genoemde Vor-Leibniz versie
JK
Was da dan?
Leibnitz-Cäsar of de eerder genoemde Vor-Leibniz versie
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
SES identificeerde de radar bij Hoogewerf als een Freya Vor-Leibnitz. Maar met de gevonden meldingen dat deze versies omvielen bij de eerste de beste windvlaag gaan we ervan uit dat het om een Freya Leibnitz-Cäsar gaat.
In principe is het de zelfde radar alleen de configuratie van de zend en ontvangst diopolen is anders. Een Freya heeft 4 rechthoeken met diopolen, 2 voor versturen en 2 voor ontvangen. Hoe je deze 4 ophangt heeft direct invloed op de effectiviteit van de radar. Je kan ze alle 4 onderelkaar hangen, of b.v. allen naast elkaar. De Leibnitz-Cäsar heeft ze in een kruis hangen met nog een 5e vlak in het midden. Met deze configuratie werd de absolute afstand verkort maar was het wel accurater.
In principe is het de zelfde radar alleen de configuratie van de zend en ontvangst diopolen is anders. Een Freya heeft 4 rechthoeken met diopolen, 2 voor versturen en 2 voor ontvangen. Hoe je deze 4 ophangt heeft direct invloed op de effectiviteit van de radar. Je kan ze alle 4 onderelkaar hangen, of b.v. allen naast elkaar. De Leibnitz-Cäsar heeft ze in een kruis hangen met nog een 5e vlak in het midden. Met deze configuratie werd de absolute afstand verkort maar was het wel accurater.
Fu.M.G. Nord (Oudeschip), Süd, Ost und Südwest (Hoogewerf) waren van hetzelfde type.KTB Emden:
31-01-43 Die verbreiterten Antennen der Fu.M.G. (Flum) machen einen Einsatz der Geräte etwa ab Windstärke 5 unmöglich. Eine Erweiterung des Drahtmaschennetzes ist erforderlich, um den Druck des Windes zu verringern. Leistungsminderung ist durch Änderung der Maschenweite der Antenne nicht zu befürchten, wie Sachverständiger von Telefunken bestätigt.
1-02-43 Fu.M.G. (Flum) Nord und Südwest infolge orkanartigen Sturmes umgefallen und unklar.
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Maar is die sokkel niet gewoon voor een Würzburg-Riese?
Nicht ärgern - Nur wundern!
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Dat is nog een mysterie. In principe was deze sokkel idd bedoeld voor een W-R. Maar die was niet in Hoogewerf. Als er bewijzen komen dat de Freya op zo'n sokkel heeft gestaan dan zou dat de eerste zijn.AvB schreef:Maar is die sokkel niet gewoon voor een Würzburg-Riese?
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Onlangs een leuk fotoalbum weten te bemachtigen waar de foto van de radarstelling bij Appingedam ook in staat. Voor de liefhebbers en de radarkenners onder ons de foto+uitvergroting.
Kan iemand nu iets sluitends zeggen over de twee radars die er staan?
Op de achtergrond lijken trouwens twee radiomasten te staan..?
Kan iemand nu iets sluitends zeggen over de twee radars die er staan?
Op de achtergrond lijken trouwens twee radiomasten te staan..?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een grijs verleden...
Re: Delphin Hoogewerf / Oudeschip
Leibnitz-Cäsar op de voorgrond en daarachter waarschijnlijk een Freya-Hochbahn.