Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Het gebied vanaf het eiland Walcheren in Nederland tot aan de rivier de Seine in Frankrijk
Plaats reactie
Tom Oliviers

Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Tom Oliviers »

Hoi iedereen, in Turm I van deze imposante batterij vonden we vorige weekend nieuwe muurschildering:

Afbeelding
Kriegswache

Afbeelding
Achtung !

Afbeelding
Kriegswache Achtung !

Afbeelding
Ruhe Sonst (??) is dit juist en wat betekend dit?

Afbeelding
Wespennest

verder staan er nog bloemetjes, een wijnfles en een kanon met soldaten en obussen afgebeeld, maar die zijn zeer vaag te zien... jammer

in het kampfraum waar de 10.5cm heeft gestaan staat nog een "rauchen verboten" maar die heeft iedereen al denk ik.

groetjes
Tom
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Remco de Goede »

De zigeuners zijn hier onmiddels vertrokken zag ik de laatste keer dat ik langs reed, of heb ik het verkeerd gezien? Toen ik hier met Nathan was durfde ik me auto niet te laten staan achter de geschutsbunkers, wat een zooitje was het daar zeg.
Tom Oliviers

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Tom Oliviers »

Zaten er zigeuners daar dan? verklaart veel...

in één van de manschappenbunkers lagen slaapzakken, recente voedingsblikken en medicijnen... (waar we even voetbal mee gespeeld hebben :twisted: )

daar kan ik niet tegen, schooiers en ander tuig dat wat in de bunkers komt wonen... Hetzelfde voor die met zijn twee duitse schepers in de 9.4cm vickers bedding daar. De manschappenbunker daarnaast is een openbaar toilet van die landloper, echt schandalig!

groetjes
Tom
Tom Oliviers

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Tom Oliviers »

Een vraagje:

De MKB la Créche I werd bemand door de marine, maar wie bemande de secundaire bewaping in de 2x 630, 1x 105, 1x 634, 1x 626? werd dit bemand door de kriegsmarine of door het heer???

groetjes
Tom
Laatst gewijzigd door Tom Oliviers op 21 feb 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom Oliviers

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Tom Oliviers »

Eindelijk is de KMZ-file van deze batterij klaar. je vind hem op onderstaande link:
http://bunkerfreaks.vacau.com/navigatie.html" target="_blank

Alle schootsvelden zijn opgezocht en uitgerekend en zouden vrij juist moetten zijn. De 626 op het steunpunt heeft uitzonderlijk een 5cm gekregen i.p.v. een 7.5cm Pak. Dit is geen fout.

Ik heb ditmaal ook elke bunker in een aparte map gestoken, zodat je kan aan/uit vinken wat je wil zien. Als alles aangevinkt is is het een spinnenweb van schootsvelden, maar toch altijd leuk om ze afzonderlijk te bekijken ook.

Morgen dit met de andere kmz-files toepassen die ook op men website staan, zodat alles uniform weergegeven word.

Ook heb ik de kleuren van kriegsmarine en luftwaffe verwisseld. Deze kleurcode die nu op MKB La Créche toegepast is, is de kleurcode die de duitsers gebruikten op de duitse kaart van boulogne-sur-mer. Groen voor Heer, Rood voor Luftwaffe en Blauw voor Kriegsmarine.

Ik heb de drie kleurcode's gebruikt in de batterij, tenzij iemand kan bevestigen of de bemanning van de flankeringskazematten en de flak weldegelijk bij de kriegsmarine bemanning behoorden; of dat deze bunkers door aparte heeres groeppen bezet werden?...

met vriendelijke groet,
Tom Oliviers, BFA
Tom Oliviers

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Tom Oliviers »

Voor degene die het systeem nog niet kennen, je kan op de bolletjes klikken om de foto's van elke bunker te bekijken hee.

Tom
Harras

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door Harras »

Tom,
Staat er nergens iets in de boeken. Al vermoed ik zelf Kriegsmarine.
gr.Ron
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Festung Boulogne -- Unter Abschnitt A -- MKB La Créche I

Bericht door +AW+ »

Ruhe Sonst (??) is dit juist en wat betekend dit?

Hi Tom,
Ruhe sanft...

nice piktures

gruß

Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Plaats reactie

Terug naar “AOK 15”