W.N. 123a M

Het Verteidigungsbereich Den Helder & Freie Küste tot Stp.Gr. Callantsoog
fortaandenvechten

Re: W.N. 123a M

Bericht door fortaandenvechten »

Ik ben er vandaag geweest en had het verwacht dat het groter was.(Als er bij de stichting stelling den helder meding is gemaaakt van een jongen met een leger pet, dat was ik :D .) Het hoofd gebouw was zoals gezegd dicht maar er waren een aantal bunkers open terwijl het slot er aan hing. Bij de meeste was de onderste deur dicht en de bovenste deur open. Bij de laatste waar ik ben geweest (die met de ijzeren trap) was helemaal op met het slot open. Daar ben ik even naar binnen gegaan. Veel grafiti( Evil spongebob) en een ding uit de tijd van de bezetting. Was dat soms een watertank? Er waren ook een aantal bu nkers met een viertal betonnen uitstulpingen in een betonnen buis. Schuilkelder voor tijdens de bombardementen? van die zijn er twee. Ik heb twee bunkers voor manschappen verblijf gevonden. Twee andere niet. Als je daar rondloopt krijg je echt de kriebels, vooral als je daar in die open bunker loopt en je gebruikt de camera functie van je mobiel. Als dan het licht uitgaat heb je het gevoel: Als er maar niks te voorschijn komt. Klopt het dat er ook een loopgraaf voor loopt? Als mijn comnputer morgen mee werkt maak ik een screenshot van google earth en geef aan wat ik gevonden heb.

EDIT: Hier het screenshot.
fl250.png
Het rood geeft aan wat ik als bunker heb geidentificeerd(meeste niet getypeert) en het geel wat ik denk dat loopgraven zijn. En de neef van mijn moeder die bij de marine zit heeft nog in deze bunker zijn opleiding gehad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
fortaandenvechten

Re: W.N. 123a M

Bericht door fortaandenvechten »

Horen de tobroekjes ijn de duinen ook bij dit widerstands nest?

Groeten,

Robin.
pauldijkstra

Re: W.N. 123a M

Bericht door pauldijkstra »

Ben je het duin uit gezet dan?
fortaandenvechten schreef:(Als er bij de stichting stelling den helder meding is gemaaakt van een jongen met een leger pet, dat was ik :D .)
pauldijkstra

Re: W.N. 123a M

Bericht door pauldijkstra »

fortaandenvechten schreef:Jammer. :cry:
Niet bepaald jammer, de bunker is een grote puinzooi. Ben er kort geleden nog met Ties in geweest tijdens reparatiewerkzaamheden, maar vrij dikke bende dus.
fortaandenvechten

Re: W.N. 123a M

Bericht door fortaandenvechten »

pauldijkstra schreef:Ben je het duin uit gezet dan?
fortaandenvechten schreef:(Als er bij de stichting stelling den helder meding is gemaaakt van een jongen met een leger pet, dat was ik :D .)
Nee. Was meer ter informatie voor de stichting.
pauldijkstra

Re: W.N. 123a M

Bericht door pauldijkstra »

Hmm, dan verwacht ik niet iets te horen over iemand met een legerpet. Zullen wel meer met een legerpet rondlopen die de bunkers op de foto zetten ;-)
fortaandenvechten schreef: Nee. Was meer ter informatie voor de stichting.
Plaats reactie

Terug naar “V.B. Den Helder”