Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

De Stützpunktgruppe Delfzijl
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door ducatim901 »

Twee oude plaatjes van de Fl246 waar het zeeaquarium van Delfzijl in gevestigd is.
In het aquarium was helaas meer dode dan levende zeefauna te zien maar de bunker maakte wel wat goed.
Er is een gebouw omheen gezet en dat is een raar gezicht.
Groeten Jack.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door Bas de Mos »

Da's inderdaad een apart gezicht! Gebruiken ze het voor opslag ofzo?
Gebruikersavatar
Ties
Donateur
Donateur
Berichten: 1349
Lid geworden op: 10 sep 2009, 11:16
Locatie: Middelstum

Re: Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door Ties »

Wordt gebruikt als aquarium, in de bunker heerst een perfecte temperatuur voor de soort vissen en andere organismen die ze er hebben.

Ik ben er zelf nog niet binnen geweest, maar dat gaat snel es gebeuren.
Een grijs verleden...
Gebruikersavatar
johannes winius
Berichten: 273
Lid geworden op: 08 mei 2010, 10:52
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Re: Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door johannes winius »

Ben daar jaren geleden eens geweest, het was me toen niet opgevallen dat er een bunker in verstopt zat :roll:
Stp. Nord
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 aug 2009, 21:44
Locatie: Oost Groningen

Re: Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door Stp. Nord »

Het gebouw er omheen mag dan een raar gezicht zijn. Het feit dat het werk deze bestemming heeft gekregen, is vrijwel zeker zijn redding geweest.
Een foto zegt vaak meer dan duizend woorden
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4029
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door ducatim901 »

Daar ben ik natuurlijk ook blij om!
Het was één van de redenen om naar Delfzijl toe te gaan.
Er zijn wel meer bunkers bunkers verwerkt in nieuwere gebouwen, maar het is toch een vaag gezicht om er een gebouw omheen te zetten.......bunkers lopen niet weg en van een beetje water worden ze denk ik ook niet warm of koud!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Fl246 in het zeeaquarium Delfzijl

Bericht door ErwinZ »

De geschutsbeddingen en andere stukken beton op de dijk werden al vrij snel na de oorlog geruimd of ondergewerkt omdat het te gevaarlijk werd geacht voor de plaatselijke schaapskudde, die uiteraard een belangrijke rol genieten in het dijk onderhoud. De 3 onderkomens aan de voet van de dijk bleven wat langer staan maar moesten ook uiteindelijk weg omdat de dijk aanzienlijk breder werd tijdens de Delta werken in de jaren 50.
De Fl 246 stond wat verder weg en was inmiddles al onderdeel van het plaatselijke zwembad. Ik weet niet of het in gebruik was als gebouw maar de zwemtribune en de pashokjes waren tegen de zijkant aangebouwd. Uiteindelijk werd de huidige constructie er omheen gebouwd en heeft het nu zijn huidige functionaliteit als Aquarium. Het openluchtbad is trouwens ook al lang verdwenen.

Alle Flak stellingen in N-O Groningen zijn grotendeels verdwenen door de Delta werken. Wel zonde maar veel andere mogelijkheden waren er ook niet. Al word er wel gezegd dat veel beddingen zijn ingegraven in de huidige dijk.
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Delfzijl”