Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee. [VOL]

Interessante dagen, rondleidingen, openstellingen en activiteiten m.b.t. tot de Wereldoorlogen en/of Fortificaties
Gebruikersavatar
Cray
Donateur
Donateur
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mei 2015, 23:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee. [VOL]

Bericht door Cray »

Beste Forumleden,

Het is weer winter dus dat betekent dat de vleermuizen weer hun jaarlijkse dutje doen.
Helaas betekent dat voor ons dat wij een hele winter lang niet in de (vleermuis) bunkers kunnen! :(

Niet getreurd ;) , ik heb voor jullie allen een geweldig alternatief bedacht voor in de winter maanden!
Ik hoop dat jullie het net zo'n gaaf idee vinden als dat ik het vindt en ik zie jullie graag allemaal tegemoet, dus waar wacht je op en schrijf je NU in!
Deze keer is er een limiet van 15 man dus meld je aan voordat het te laat is. [Helaas zijn wij volgeboekt probeer het een andere keer weer.]
[Op de dag zelf is het wel verplicht een ID of paspoort mee te nemen.]

Data:
Alle data is nog onzeker aangezien de gesprekken nog gaande zijn voor de exacte tijden maar ik wou toch even peilen of hier interesse voor is en welke dagen het beste uitkomt voor iedereen,.
Datum - [mid-eind] Oktober [Zaterdag of Zondag]
Tijd: 12:00-17:00
Startpunt: Raamweg 47 [Tankmuur]
Inschrijven: Hieronder of via crayvanzutphen@outlook.com


Gastenlijst:
- Cray
- Rony
- Joop
- Tim
- Alexander
- Alex
- Erwin
- Arthur
- Bas
- Guido
- Remco
-Jack
-Jaqcues
- Wim
- Wim's broer
- Jan

Europol aan de Raamweg
Afbeelding
Eerst gaan wij langs het oud Europol/klooster gebouw aan de Raamweg 47
Daar kunnen wij door het pand wandelen en ervaren hoe het is om bij Europol te werken.
Tussen de noodgeneratoren zit een 625 Kazemat verstopt!
Hij is mooi weggewerkt in de gebouw en daarbij zijn nog vele losse onderdelen van de bunker intact gebleven en aan de structuur is weinig tot niets veranderd.
[Fotograferen is vrij en alles mag worden gefotografeerd en betreden.]

Koninklijke Marechaussee:
Afbeelding
Tijdens de tweede wereld oorlog waren hier drie garages gebouwd en later zijn deze in het pand verwerkt. [BRV: http://1drv.ms/1KjCjq4 [tweede foto]
Behalve dat jullie te zien krijgen hoe de bunkers zijn verwerkt in het pand krijgen jullie een VIP pass voor de
Koninklijke Marechaussee en dat is een luxe die weinig mensen hebben mogen ervaren.
Laatst gewijzigd door Cray op 17 sep 2015, 00:32, 11 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door tim »

De 625 vind ik ook wel leuk om te bekijken.. elke keer als de gelegenheid zich voordoet sta ik zelf op de Badhuisweg :roll:

Tweede deel begrijp in niet helemaal, heb je het nou over het terrein achter clingendael?

Gr, Tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Cray
Donateur
Donateur
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mei 2015, 23:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door Cray »

tim schreef:De 625 vind ik ook wel leuk om te bekijken.. elke keer als de gelegenheid zich voordoet sta ik zelf op de Badhuisweg :roll:

Tweede deel begrijp in niet helemaal, heb je het nou over de beatrixkazerne?
Wat leuk dat je wilt komen, ik snap dat je graag op de Badhuisweg wilt staan en ik ga ook rekening houden met de agenda van de stichting SAMS.

Ik bedoel inderdaad de Batrixkazerne (zie de BRV tekening)
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door +AW+ »

Hi,
I will come over if its not 17/18 Okt.
greetz
Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door AvB »

Ik ook, als het maar niet 17 oktober is. :)
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door tim »

Ha Cray, die brv tekening is te klein en dus onleesbaar?
Is ie niet leesbaar te downloaden? Ik heb em niet eerder gevonden tijdens mijn bezoekjes aan het toen nog papieren zooitje dat het was :D
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Cray
Donateur
Donateur
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mei 2015, 23:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door Cray »

Wij zijn nu al bijna volgeboekt.
wat leuk dat er zoveel enthousiasme voor is!
tim schreef:Ha Cray, die brv tekening is te klein en dus onleesbaar?
Is ie niet leesbaar te downloaden? Ik heb em niet eerder gevonden tijdens mijn bezoekjes aan het toen nog papieren zooitje dat het was :D
Oeps ik heb de verkeerde genomen nu heb ik maar de hele map gedeeld en die kan je gewoon downloaden of online bekijken. ;)
Ik heb deze foto's zelf bij het archief gemaakt met behulp van zo'n tafel en een camera batterij... :oops:.
http://1drv.ms/1KjCjq4
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door tim »

Thanks,
de rest had ik al, die barakken zaten blijkbaar in de verkeerde map voordat het archief uitgezocht is. Het was toen nogal een zooitje :roll:

Het heeft wat jaren geduurd, maar wel een hele verbetering die overgang naar het N.A.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door Bas de Mos »

Cray als er nog plaats vrij is kom ik graag!
Gebruikersavatar
Cray
Donateur
Donateur
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mei 2015, 23:18
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door Cray »

Ik heb jullie erbij gezet nu nog maar 5/15 plaatsen vrij!
Hopenlijk aan het einde van deze week kan ik meer uitsluitsel geven over de data :)
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door Remco de Goede »

Afhankelijk van de datum wil ik ook wel, is 17 Oktober de Frankrijk trip Alex?
De 625 heb ik al gezien maar die andere niet.
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door ducatim901 »

Als er nog een plekje is......ben ik van de partij!
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
BunkerOwner

Re: Forum uitje: Bunkers bezoeken in Europol en bij de Koninklijke Marechaussee.

Bericht door BunkerOwner »

Kunnen bij de van Ouwenlaan parkeren/verzamelen.
Plaats reactie

Terug naar “Agenda”