Bunker Museum IJmuiden

Interessante dagen, rondleidingen, openstellingen en activiteiten m.b.t. tot de Wereldoorlogen en/of Fortificaties
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Ruud »

Op zondag 1 juni 2008 is het Bunker Museum IJmuiden open. Ieder jaar is er in het museum een nieuwe wisselexpositie te bezoeken, zo ook dit jaar. De werkgroep Kriegsmarine heeft een expositie ingericht over de “Baloeran”, dit schip liep in 1943 op het strand, bij de Noordpier, na door vliegtuigen en motortorpedoboten te zijn aangevallen.
Openingstijden: 11:00 uur tot 16:00 uur. Adres: Bunker Museum, Badweg (Tegenover Camping de Duindoorn). Toegangsprijzen: €2,- voor volwassenen en voor kinderen t/m 14 jaar €0,50.
(BRON WN2000)
Laatst gewijzigd door Ruud op 02 jun 2008, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Rob Mans

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Rob Mans »

Hoi Ruud,

Die dag ben ik bij de andere collega's in Zoutelande en Vlissingen. ;)
Kom wel de 6de juli.

Groetjes,
Rob
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Bunkertju »

Helaas... ben In Denemarken

Komt nog wel een keertje

Jan
Gebruikersavatar
NBR
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2008, 11:10
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door NBR »

Hey Ruud...

Ja ik ben er!! maarreh hoofdzakelijk in de 38D, hoorde van mijn vader dat er ook geklust werd en heb eindelijk weer eens een gaatje om mee te helpen.

Tot morgen??
Patrick

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Patrick »

Nou, zag er leuk uit hoor, die twee bunkertjes. Ben nog even verderop wezen kijken naar de autobunker en de geschutsbunkers. Toch een imposant gebeuren. Jammer van al die teringzooi en grafitti. Vraagje: dat bunkertje waar nu Bunkermuseum opstaat, zijn jullie dat aan het opknappen of was dat al toegankelijk?
pauldijkstra

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door pauldijkstra »

Patrick schreef:Nou, zag er leuk uit hoor, die twee bunkertjes. Ben nog even verderop wezen kijken naar de autobunker en de geschutsbunkers. Toch een imposant gebeuren. Jammer van al die teringzooi en grafitti. Vraagje: dat bunkertje waar nu Bunkermuseum opstaat, zijn jullie dat aan het opknappen of was dat al toegankelijk?
Hoi Patrick,

Volgens de informatie die ik heb wordt dat de toekomstige Entreebunker (Küver 451B), en daar zijn ze druk in aan het klussen. Tenminste de laatste keer dat ik er was wel...

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
NBR
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2008, 11:10
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door NBR »

pdijkstra schreef:
Hoi Patrick,

Volgens de informatie die ik heb wordt dat de toekomstige Entreebunker (Küver 451B), en daar zijn ze druk in aan het klussen. Tenminste de laatste keer dat ik er was wel...

Gr,

Paul
klopt! we waren er gisteren ook druk in de weer!

Paul, wanneer was jij daar dan? Heb je niet gezien voor zover ik weet.

Gr, Niels
pauldijkstra

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door pauldijkstra »

NBR schreef: klopt! we waren er gisteren ook druk in de weer!

Paul, wanneer was jij daar dan? Heb je niet gezien voor zover ik weet.

Gr, Niels
Hoi Niels,

Ik was daar vorig jaar rond 2 december toen onder andere ook de autobunker ontgraven werd. De deur van de 451B stond toen open, dus mag ik aannemen dat er geklust werd ;-). Ben toen nog met Sebastiaan bij het Semafoor geweest Wn78 (VF1a werken).

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Ruud »

Voor 2008 heeft WN2000 uit het Bedrijfsplan dus het nodige op de agenda staan. De entree van het Bunker Museum IJmuiden zal verplaatst worden naar de bunker aan de Badweg. Hiervoor wordt er momenteel hard gewerkt aan een stalen toegangstrap. Deze trap, die vanuit de bunker de bezoeker naar het bunkerterrein zal leiden, wordt gesponsord door de provincie Noord Holland en IJmond Veelzijdig. Het werk is uitbesteed aan Loonwerkbedrijf Ton van Petten.
In de toegangsbunker, die wij in de loop van 2008 gereed maken, heten wij u van harte welkom in het Educatorium. Het Educatorium, mogelijk gemaakt door het Prins Bernard Cultuurfonds, wordt een multifunctionele ruimte. Naast lesprogramma’s voor scholen worden hier films vertoond en lezingen gegeven.
(Bron WN2000, uit het Bedrijfsplan 2007, te donwloaden van http://www.bunkermuseum.nl/Presentatie% ... muiden.pdf" target="_blank)
Laatst gewijzigd door Ruud op 03 jun 2008, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
NBR
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 apr 2008, 11:10
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door NBR »

Ruud schreef:
Voor 2008 heeft WN2000 uit het Bedrijfsplan dus het nodige op de agenda staan. De entree van het Bunker Museum IJmuiden zal verplaatst worden naar de bunker aan de Badweg. Hiervoor wordt er momenteel hard gewerkt aan een stalen toegangstrap. Deze trap, die vanuit de bunker de bezoeker naar het bunkerterrein zal leiden, wordt gesponsord door de provincie Noord Holland en IJmond Veelzijdig. Het werk is uitbesteed aan Loonwerkbedrijf Ton van Petten.
In de toegangsbunker, die wij in de loop van 2008 gereed maken, heten wij u van harte welkom in het Educatorium. Het Educatorium, mogelijk gemaakt door het Prins Bernard Cultuurfonds, wordt een multifunctionele ruimte. Naast lesprogramma’s voor scholen worden hier films vertoond en lezingen gegeven.
(Bron WN2000)
even een kleine update in Ruud zijn verhaal, de stalen trap is er alweer een tijdje!!

@Paul, ik dacht dat je er onlangs geweest was!
pauldijkstra

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door pauldijkstra »

NBR schreef: @Paul, ik dacht dat je er onlangs geweest was!
Neen, moet eigenlijk wel weer eens...
Gebruikersavatar
Sebastiaan
Berichten: 174
Lid geworden op: 27 feb 2008, 21:59
Locatie: Nabij het Festung HQ IJmuiden
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Sebastiaan »

Hoor ik daar weer een gezellig dagje bunkers kijken? :D
pauldijkstra

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door pauldijkstra »

Sebastiaan schreef:Hoor ik daar weer een gezellig dagje bunkers kijken? :D
Misschien ;-) Als het dan maar niet regent, dan val je tenminste zachter ;-) :P
Gebruikersavatar
Sebastiaan
Berichten: 174
Lid geworden op: 27 feb 2008, 21:59
Locatie: Nabij het Festung HQ IJmuiden
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Sebastiaan »

pauldijkstra schreef:
Sebastiaan schreef:Hoor ik daar weer een gezellig dagje bunkers kijken? :D
Misschien ;-) Als het dan maar niet regent, dan val je tenminste zachter ;-) :P
Ik heb nog wel een paar dagen last gehad van die glijpartij!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Bunker Museum IJmuiden

Bericht door Ruud »

iets wat mij even ontgaat?
g,ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Agenda”