Wings & Wheels Ursel 9 en 10 Augustus 2008

Interessante dagen, rondleidingen, openstellingen en activiteiten m.b.t. tot de Wereldoorlogen en/of Fortificaties
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Wings & Wheels Ursel 9 en 10 Augustus 2008

Bericht door ducatim901 »

Tsja die raketten voor de Panzerbuchse waren detectorvondsten en waren wel roestig maar waren wel "hard".
Er lagen op de beurs ook Panzerfauste (kleine en grote) en een behoorlijk arsenaal aan andere wapens van Enfield en K98 tot AK47.
De munitie, mijnen, ontstekers e.d. waren wel onklaar gemaakt, kweet niet of dat nog verschil maakt met de wet of andere regulaties.
Ik moet zowiezo niet zo veel hebben van mijnen, granaten en ontstekers ben niet echt op de hoogte wat het kan en hoe het werkt, ik probeer natuurlijk wel eens mee te lezen met dicussies op munitieforums, maar dat is dan meer over de techniek en soorten stempels en welk wapen wat voor munitie gebruikte.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Barovic

Re: Wings & Wheels Ursel 9 en 10 Augustus 2008

Bericht door Barovic »

Hoi Jack,

niet meteen kaartjes voor de hand van Ardennen, maar ga ik zeker wel eens naar op zoek. Als ik iets vind hoor je het zeker.
Gros van de bunkers werd inderdaad bij Bastogne gebouwd.

Groeten,

Barovic
Patrick

Re: Wings & Wheels Ursel 9 en 10 Augustus 2008

Bericht door Patrick »

AK47, Lee Enfield en K98 kun je nog makkelijk kopen in NL als je lid bent van een schietvereniging of een verzamelaarsvergunning hebt (bijv. museum). Een K98 kost iets van 400-500 euro. Lee Enfield idem. AK krijg je gratis bij aankoop van een doosje munitie 8-)

Volautomaten als de Sten of de MP40 mogen dan weer niet in particuliere handen komen, muv de verzamelaars met verlof.

In België ligt het allemaal veel simpeler, hoewel de wet daar ook sterk is aangepast en vele, soms onbetaalbare en zeldzame wapens zijn vernietigd. Waarna de Belgische regering recentelijk de wet weer heeft versimpeld. Dat is: je mag wel het wapen hebben, maar geen munitie voorhanden hebben voor het geweer... Yeah right. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Agenda”