"nieuwe layout site"

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

"nieuwe layout site"

Bericht door a.weijerman »

Hm; weet niet of ik de nieuwe lay-out van de site wel prettig vindt werken als ik heel eerlijk mag zijn...
Vind/vond het wel erg prettig dat er veel verschillende items integraal aan bod kwamen in "actieve onderwerpen"
- hoef je niet steeds bij het bezoeken v/d site alle items en hoofdstukken aan te klikken, als je snel even wil zien wat er zoal gebeurt! - praktisch!
.. ik weet het: "gemakzucht dient de mens (maar niet de mensheid)"... maar ik vind dit zo niet prettig snel even snuffelen..
Jammer hoor.. :cry:
... anybody?...
Hoi, Lex.
jan lugtmeijer †

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door jan lugtmeijer † »

He Lex,

je bedoelt de knoppen die je niet kunt vinden omdat ze nu bovenaan staan? :mrgreen:

Groeten, Jan
forum.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Ruud »

Waarom een nieuwe layout???

Ik heb in de nieuwe layout onder een halve knop in beeld ... dat is iig erg vernieuwend.
Weet ook niet of ik deze layout echt prettiger vind ... maar goed, dit is vast een kwestie van wennen.

g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door a.weijerman »

.. aha... (te snel aan de bel gaan hangen misschien? :oops: )
ik keek tot op heden altijd naar "actieve onderwerpen" en volgde alles op die manier 2x per dag
(voordat, en nadat ik van mijn werk afkwam/kom....)
In het vervolg dus "nieuwe berichten" doorstruinen; 't is maar dat ik het weet... :D
Dank!
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door PdK »

Vrolijk kerstfeest!

Het forum is geupdate naar een nieuwe versie, helemaal 2011. Aan de layout waren geen wijzigingen gepland, maar die lijken mee te komen met de update. Dit was geen bewuste keuze.
Danny doet momenteel zijn best om alles als vanouds te krijgen, maar volgens mij kan niets worden gegarandeerd.

De update was nodig om een aantal redenen.
- De zoekfunctie functioneerde niet goed meer
- SPAM werd steeds vaker geplaatst (nu nog)
- Er waren problemen met inloggen.

Hopelijk loopt en oogt het forum weer straks zoals we gewend zijn. Even geduld a.u.b...

Groeten, Peter
Annelies

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Annelies »

a.weijerman schreef:.. aha... (te snel aan de bel gaan hangen misschien? :oops: )
ik keek tot op heden altijd naar "actieve onderwerpen" en volgde alles op die manier 2x per dag
(voordat, en nadat ik van mijn werk afkwam/kom....)
In het vervolg dus "nieuwe berichten" doorstruinen; 't is maar dat ik het weet... :D
Dank!
Hoi, Lex.
Ik klikte ook altijd op actieve onderwerpen. Ik logte nooit in, alleen als ik een reactie wilde geven.
Maar nu merk ik dat ik in moet loggen om "actieve topics" te kunnen zien.
Blijft dit zo?

gr.
Annelies
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Danny »

Blijf maar klagen, dan weet ik waar er nog dingen zijn om te fixen. Dank! ;) De versie van het forum was dermate verouderd dat een automatische update niet meer mogelijk was. Vandaar.

Gruss,

Danny
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Jeroen R.
Donateur
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:45

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Jeroen R. »

a.weijerman schreef:.. aha... (te snel aan de bel gaan hangen misschien? :oops: )
ik keek tot op heden altijd naar "actieve onderwerpen" en volgde alles op die manier 2x per dag
(voordat, en nadat ik van mijn werk afkwam/kom....)
In het vervolg dus "nieuwe berichten" doorstruinen; 't is maar dat ik het weet... :D
Dank!
Hoi, Lex.
Hoi Lex,
en hoe doe je dat dan, die 'nieuwe berichten' bekijken? Ik zie geen knop daarvoor. Ik keek ook altijd naar actieve onderwerpen en mis dit.

groets,
Jeroen
Annelies

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Annelies »

Jeroen R. schreef:
a.weijerman schreef:.. aha... (te snel aan de bel gaan hangen misschien? :oops: )
ik keek tot op heden altijd naar "actieve onderwerpen" en volgde alles op die manier 2x per dag
(voordat, en nadat ik van mijn werk afkwam/kom....)
In het vervolg dus "nieuwe berichten" doorstruinen; 't is maar dat ik het weet... :D
Dank!
Hoi, Lex.
Hoi Lex,
en hoe doe je dat dan, die 'nieuwe berichten' bekijken? Ik zie geen knop daarvoor. Ik keek ook altijd naar actieve onderwerpen en mis dit.

groets,
Jeroen
Ha Jeroen,

Als je ingelogt bent en het forum overzicht voor je hebt, zie je bovenaan een knop 'nieuwe berichten'.
Dan krijg je alle actieve onderwerpen te zien. De knop 'actieve onderwerpen' werkt helaas niet meer.

Danny help!! ;)
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Bas de Mos »

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'nieuwe berichten' en 'actieve onderwerpen'?
Annelies

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door Annelies »

Volgens mij is een nieuw bericht een topic wat nieuw aangemaakt is.
Actieve onderwerpen zijn onderwerpen waar recentelijk nieuwe berichten aan toe zijn gevoegd, maar wat bijvoorbeeld al een jaar terug aangemaakt kan zijn. Maar omdat er dus nieuwe berichten aan toe zijn gevoegd is dit topic 'actief'.
Dit geld dus ook voor nieuwe berichten, aangezien deze dus 'actief' zijn.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk geschreven :mrgreen:

Alleen werkt dit op dit nieuwe forum dus juist andersom. Of ik moet het totaal niet snappen :D
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: "nieuwe layout site"

Bericht door ducatim901 »

Als je Nieuwe berichten aanklikt krijg je de berichten (topics) te zien die sinds je laatste bezoek aan de site (als je in was gelogd.).
De actieve topics wil zeggen waar de laatste tijd in is gepost, ongeacht of je ingelogd bent.
Gok ik.
Voor de rest probeer ik het forum alleen maar te vullen....
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”