Schuttersput maken

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schwarzenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2014, 15:06
Locatie: Elten, BRD

Schuttersput maken

Bericht door Schwarzenberg »

Goedemiddag,

Al langere tijd ben ik van plan en het is eigenlijk altijd een droom van mij geweest om een schuttersput/bunker te bouwen. Lang heb ik overwogen echt een bunker te maken met betonblokken, maar gezien het gebrek aan tijd en geld gaat dit voorlopig niet lukken.

Nu ben ik van plan een schuttersput (kleine bunker) te maken. Op internet heb ik al wat ideeën kunnen opdoen, zie ook de plaatjes hieronder. Ik ben van plan zoiets te gaan maken.

Afbeelding

Afbeelding

De locatie waar dit bouwwerk moet komen is in het bos enkele honderden meters hiervandaan (ik woon overigens in Stokkum, Montferland vlakbij de Duitse grens. Het grappige is dat er in dit bos nog overblijfselen van Duitse bunkers uit de Eerste Wereldoorlog te vinden zijn).

Natuurlijk is het verboden zomaar te gaan graven en bouwen op bosgrond, maar ik ben dan ook van plan een klein stuk grond te kopen van een particulier die aan de bosrand woont. Dit grondstuk zal een oppervlakte moeten hebben van ongeveer 10 m2 (weet iemand hoeveel dit ongeveer gaat kosten?).

Mijn vraag is of er op dit forum meer mensen zitten die deze plannen hebben/hadden en hoe zij hierover denken? Er zullen hier vast wel mensen zitten die ervaring hebben met het bouwen van (kleine) bunkers/schuttersputjes...

Bovendien wil ik vragen of het toegestaan is zoiets te bouwen, is hier een vergunning voor nodig? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Schwarzenberg.
BunkerOwner

Re: Schuttersput maken

Bericht door BunkerOwner »

In Duitsland betaal je voor bosgrond over het algemeen tussen de 0,25 en 1,50 per m2.
Dus een stukje kopen zou niet veel moeten kosten.
Er is genoeg beschikbaar zeg maar.
Ligt wel beetje aan het gebied.
Gebruikersavatar
Schwarzenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2014, 15:06
Locatie: Elten, BRD

Re: Schuttersput maken

Bericht door Schwarzenberg »

In Duitsland betaal je voor bosgrond over het algemeen tussen de 0,25 en 1,50 per m2.
Dus een stukje kopen zou niet veel moeten kosten.
Er is genoeg beschikbaar zeg maar.
Ligt wel beetje aan het gebied.
Dat is zeker te doen, weet je ook iets over de prijzen in Nederland. Overigens maakt het voor mij niet veel uit of ik een Nederlands stuk grond koop of een Duits stuk, beide zijn voor mij gemakkelijk te bereizen, ligt een paar honderd meter van mij huis af.

Het gebied waar ik het over heb ligt in het Montferland bos, geen idee hoe duur grond hier is?

Kan ik ook grond van de gemeente kopen?
BunkerOwner

Re: Schuttersput maken

Bericht door BunkerOwner »

Ja hoor, alleen zit je in Nederland al rap op de 100-500 per m2.
Bosgrond zal maar zelden te koop zijn.

Waar we hier om elke centimeter moeten knokken (bij wijze van), is dat in Duitsland wat anders.

Succes!
Gebruikersavatar
Schwarzenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2014, 15:06
Locatie: Elten, BRD

Re: Schuttersput maken

Bericht door Schwarzenberg »

BunkerOwner schreef:Ja hoor, alleen zit je in Nederland al rap op de 100-500 per m2.
Bosgrond zal maar zelden te koop zijn.

Waar we hier om elke centimeter moeten knokken (bij wijze van), is dat in Duitsland wat anders.

Succes!
Dan ga ik denk ik voor Duitse grond.

Het betreft in dat geval een stuk grond in Kreis Kleve, moet ik dan naar het gemeentehuis gaan om daar dit plan uit te leggen?
BunkerOwner

Re: Schuttersput maken

Bericht door BunkerOwner »

Ik denk dat als je gaat zeggen dat je een stuk grond wenst te kopen voor een bunker/schuttersput... dat ze even vreemd opkijken. Zou gewoon aangeven dat je een stukje bos wilt voor (bijvoorbeeld) kerstbomen. Zie je daar veel.

Of geen reden opgeven...
Gebruikersavatar
Schwarzenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2014, 15:06
Locatie: Elten, BRD

Re: Schuttersput maken

Bericht door Schwarzenberg »

Maar is het niet een beetje gek om voor 10 m2 grond naar het gemeentehuis te gaan?
Misschien dat ik beter van een particulier kan kopen.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Schuttersput maken

Bericht door Ruud »

Schwarzenberg schreef:Maar is het niet een beetje gek om voor 10 m2 grond naar het gemeentehuis te gaan?
Misschien dat ik beter van een particulier kan kopen.
Dat is inderdaad het beste.
Succes met de aankoop!
G,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”