Ebay

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door Bas de Mos »

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... itler.html

Zal wel duur oplopen, maar is wel mooi!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door Remco de Goede »

sirpsycho schreef:http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... itler.html

Zal wel duur oplopen, maar is wel mooi!
Toch zal het misschien nog meevallen, omdat er TEAB staat, zo kocht ik vorige week voor 60 euri twee dolken (luftwaffe en HitlerJugend) die zo rond de 650 euro per stuk waard zijn. Als iemand er geen verstand van heeft kan je soms een gelukje hebben :D. Dus als je interesse hebt had ik m gewoon gemaild dat je m voor € 150 op komt halen :)
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door Bas de Mos »

Ben zelf niet echt een verzamelaar, maar bedacht me dat hier vast wel iemand is die het wil hebben. 'T is best een uniek ding denk ik?
Heb er ooit een als bodemvondst gezien, misschien is 't deze wel.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door ErwinZ »

Nah zo'n buste van AH hoeft hier echt niet in huis hoor. Wel mooi voor een verzameling.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door Remco de Goede »

Die bodemvondst was een andere, en alleen een hoofd. Ben benieuwd of t een originele is. T is maar net wat de gek er voor geeft, maar ik denk dat er wel mensen zijn die er erg veel voor over hebben.

Dit is trouwens die bodemvondst.
http://www.bodem-vondsten.nl/Topvondste ... -schilder/" target="_blank
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Ebay

Bericht door PdK »

Hallo allemaal,

Is er toevallig iemand van het forum die (één van de) onderstaande foto's heeft aangeschaft via ebay?
Ze maken onderdeel uit van een vrij grote serie, afkomstig van de douane soldaat op de foto. Bij elkaar is het een prachtige serie, waarbij de beste man bijna op werkelijk iedere foto trots poseert voor uiteenlopende onderwerpen. Zijn reis ging langs o.a. Noordwijk, Katwijk, Scheveningen, Ter Heijde, Hoek van Holland, den Briel en Oostvoorne. Maar soms zijn de onderschriften op de foto's niet correct.

Het grootste deel van de serie is destijds aangekocht door het Rijksmuseum in Amsterdam. En enkele beelden daarvan zijn terug te vinden in het boek 'Heinz in Holland' (aanrader). Een vriend van me kocht er ook een aantal, maar onderstaande foto's gingen naar een voor mij onbekende koper. Helaas is daardoor de serie wat verspreid geraakt. Maar misschien dat iemand deze bron kent of is? Zo ja, dan zou ik daar graag mee in contact komen.

De foto waar in het onderschrift Scheveningen bij staat twijfel ik aan. Een dergelijke (Nederlandse) observatiebunker stond namelijk bij Vluchtenburg (Wn. 12). Maar misschien herkent iemand dit ook als Scheveningen?

Groeten, Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door Danny »

Die foto met bombensicher Kattwijk is in het bezit van een vriend van mij. De rest van de foto's heb ik nog nooit gezien. Het onderschrift van zijn foto is wel exact het zelfde.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Ebay

Bericht door PdK »

Hé Danny,

Dank voor de info. Ik neem anders later nog even contact met je op.
Maar herken jij de kazematten toevallig ook als Katwijk? Dus ook nog de onderste.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door Danny »

Die 1 na laatste foto is sowieso Katwijk. Dat is Stp. XXXV H. (http://www.katwijkinoorlog.nl/baupunkt/ ... kt/menu175)

Die onderste foto herken ik niet als zijnde Katwijk helaas. Ik heb ook geen idee waar dit zou kunnen zijn.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Ebay

Bericht door a.weijerman »

"overdrukventiel"... : "Zeldame"... eh :D
"Zel-dame" / "Zeld-ame-hoela!!"
Ameland?
Willen de prijs opkrikken door het mislukte woord te gebruiken zo te zien...
h.h.h.h.h.
succes ermee jongens!
Hoi, Lex
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door tim »

heb toch een bod uitgebracht op de teraeder, leuk voor bij de 608!
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Jeroen R.
Donateur
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:45

Re: Ebay

Bericht door Jeroen R. »

Zo gaat de lol er van af.
Ik heb deze foto 2 jaar geleden gekocht op Ebay. Is een foto gemaakt in Brielle met op de achtergrond achter het bord de grote kerk. Is de fotohandel nepperij of zouden er toevallig 'twee originelen' zijn gemaakt? In ieder geval kun je nooit terugvallen op 'rechten'. Ik geloof dat ik maar minder ga bieden op foto's.

http://cgi.ebay.de/WK-II-Foto-Holland-R ... 2a0ba18e98" target="_blank

grt. Jeroen
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4103
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door AvB »

Als je het negatief hebt kun je natuurlijk eindeloos ontwikkelen..
Maar ik heb soms fotoalbums gezien waarin twee dezelfde foto's zaten. Het unieke gaat er natuurlijk af waardoor de waarde minder zou moeten worden.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Ebay

Bericht door PdK »

Ha Jeroen,

Was het toen ook de zelfde verkoper? En zit er toevallig ook geen enkel verschil in de foto (paar seconde)?
De kans bestaat altijd dat er meerdere afdrukken waren, vooral als het nu de zelfde verkoper betreft. Alleen zal hij dat er jammer genoeg natuurlijk weer niet bij zeggen...
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”