De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

De jaarlijks terugkerende prijs voor de erkenning van opvallende ondernemingen, gerelateerd aan fortificaties.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door KWD »

Ruud Schreef,
Maar we zitten niet bij de pakken neer, de Molen is namelijk ook een aanmoedigingsprijs.
Komt er nog een Nationale Gouden Betonmolen 2019 ? of is deze aanmoedigingsprijs uitgestorven door zijn eigen bekendheid,
wat ik ten zeerste jammer vind daar er namelijk onder al onze forum leden nieuwe jongere enthousiaste vrijwilligers bevinden die
het vuur en de hartstocht nog wel degelijk verder willen brengen.

Er zijn nog tal van projecten die die aandacht dienen te krijgen en al die in het verleden genomineerde projecten verdienen zij geen tweede kans op deze aanmoedigingsprijs?

Inmiddels zijn wij jongere leeuwen allemaal een stukje ouder geworden sommige van ons zijn gedurende de rit ontvallen wat ik spijtig genoeg vind maar dat is geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Geef de Jeugdige enthousiaste vrijwilliger de gelegenheid de kennis die wij al jaren vanzelfsprekend vinden over te nemen en zich eigen te maken.

Ik geniet weer van iedere nieuwe uitreiking waar ook ten lande deze zal worden gehouden,
het laat ons inzien dat wij wel degelijk tot bijzondere dingen in staat zijn om maar te spreken van een levende en groeiende belangstelling voor de Tweede Wereldoorlog onder jongeren.

Misschien is het team wat achter de Nationale Gouden Betonmolen zit ook wel toe aan een verjongingskuur !

Ik zou het eeuwig zonde vinden als deze aanmoedigingsprijs zou komen te vervallen.

Klaas-Willem
Gebruikersavatar
bram
Berichten: 190
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:52
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door bram »

Eens met Klaas Willem.
Als stichting hebben wij de gouden betonmolen ook een keer mogen ontvangen. Ik gun een ieder ook deze mooie ervaring.
Bram
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door svdb10 »

Ik ben het in zoverre eens met wat Klaas-Willem en Bram schrijven, dat de "Gouden betonmolen" de afgelopen jaren een leuk evenement was. Ik heb althans een aantal verrassende nominaties zien langskomen, o.a van mooie projecten waarvan ik nauwelijks op de hoogte was, dus alleen al om deze bewustwording en extra reclame voor de betrokken verenigingen lijkt het me de moeite waard om door te gaan.
Voeg daaraan toe dat de uitreiking zo te zien (ik was helaas altijd verhinderd) een gezellig evenement was, én dat de forummeeting/nieuwjaarsreceptie ook al niet meer bestaat, dan denk ik dat dit zeker wat toevoegt.

Wat ik wel lastig vind, is dat een aantal jaar geleden de meeste projecten heel duidelijk terug te voeren waren op het initiatief en harde werken van individuele personen of relatief kleine clubjes vrijwilligers. Nu de laatste jaren verdedigingswerken en bunkers ook door het grote publiek breed omarmd worden, zie je steeds meer projecten die door grote organisaties als Staatsbosbeheer of gemeenten worden opgepakt. Daarbij ligt het risico op de loer dat we appels met peren gaan vergelijken. Want hoe kun je het werk van een clubje van 3-4 enthousiasten vrijwilligers vergelijken met dat van een goed georganiseerde organisatie die véél meer financiële middelen tot zijn beschikking heeft? Het kleine clubje wekt waarschijnlijk meer sympathie op bij ons stemmers, maar de grotere organisatie hebben uiteindelijk veel meer impact en verdienen de prijs daardoor misschien juist wel?

Wat mij verder opviel, is dat de afgelopen jaren er steeds meer nominaties in de categorie 'lifetime achievement award' leken te vallen. Dus géén nominatie om een concreet project dat het afgelopen jaar was uitgevoerd, maar eerder een beloning aan organisaties of individuele personen voor jarenlange inzet in het fortenwereldje. Op zich niks mis mee, maar wel een wat andere invulling van het concept. Denk dat het goed is om deze twee soorten prijzen niet door elkaar te halen.

Kortom, goed idee om de Gouden Betonmolen weer nieuw leven in te blazen, maar misschien nog even goed nadenken over de regels!
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door ducatim901 »

We hebben als modjes wel overleg gehad en er was animo voor.
Hier heb ik helaas verder niets meer van gehoord, waarschijnlijk door het virus dat rondgaat en dat mensen daardoor even minder aandacht hebben voor een gouden betonmolen.
Mocht er toch nieuws zijn laten we dat zeker weten.
JK
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door Remco de Goede »

Hallo allen,

We hebben nog niet zo lang geleden gesproken over dit ondeeerp en zoals Jack aangaf is er nog wel animo maar dit was net voor de start van de coronacrisis. Hierdoor is het overleg gestopt omdat er nu veel onzekerheid is of er uberhaupt nog iets georganiseerd kan worden. Ook ik mis de bijrrnkomsten dus ben zeker voorstander. Als er meer duidelijkheid is over de crisis kunnen we plannen maken.
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door KWD »

Jack schreef
We hebben als modjes wel overleg gehad en er was animo voor.
Remco Schreef
We hebben nog niet zo lang geleden gesproken over dit onderwerp en zoals Jack aangaf is er nog wel animo maar dit was net voor de start van de coronacrisis. Hierdoor is het overleg gestopt omdat er nu veel onzekerheid is of er uberhaupt nog iets georganiseerd kan worden. Ook ik mis de bijeenkomsten dus ben zeker voorstander.
Met bovenstaande uitspraken ben ik heel erg blij mee 'De Gouden Betonmolen' is dus nog springlevend (:D) alhoewel voorlopig in quarantaine net als iedereen zo'n beetje mag ik dan alvast ons R 601 project nomineren voor de eerst volgende stemronde.

Ik kan niet wachten dat deze toestand voorbij is, onderhand graaf ik gestaag door bij de R 601 en wens iedereen een gezond weerzien toe en veel succes bij al jullie projecten zodra het weer kan kunnen we ook weer verder met 'De Gouden Betonmolen' of er nooit iets is gebeurt.

Gr Klaas-Willem
Gebruikersavatar
KWD
Donateur
Donateur
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 apr 2011, 11:42
Locatie: Monster

Re: De Nationale Gouden Betonmolen 2019 ?

Bericht door KWD »

'De Gouden Betonmolen' is dus nog springlevend (:D) alhoewel voorlopig in quarantaine net als iedereen zo'n beetje mag ik dan alvast ons R 601 project nomineren voor de eerst volgende stemronde.
Ik houd de moed erin en ben niet geheel zelfzuchtig daarom hier mijn tweede nominatie voor de volgende stemronde te weten Stelling 12h op Vlieland, wat die allemaal hebben gedaan vind ik wel een Gouden Betonmolen waard.

groet Klaas-Willem
Plaats reactie

Terug naar “De Nationale Gouden Betonmolen”