Ergens in nederland

De Wat en Waar vragen naar aanleiding van (historische) foto's.
Joop Schreuder †

Re: Ergens in nederland

Bericht door Joop Schreuder † »

Martijn, die bedoel ik.

Alleen staan op de kaarten die ik heb andere objectnummers (alle opstellingen vanaf Weurt tot de grens met Duitsland bij Eysden zijn doorgenummerd), maar dat is niet ongebruikelijk.

Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
svdb10
Donateur
Donateur
Berichten: 834
Lid geworden op: 20 jan 2009, 10:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Ergens in nederland

Bericht door svdb10 »

Oude discussie, maar ik kwam deze foto tegen https://studiezaal.nijmegen.nl/detail.php?id=357319, die aardig lijkt te matchen.

Foto zou dan dus niet vanaf de spoorbrug zijn gemaakt, maar vanaf de iets noordelijker gelegen brug bij Neerbosch. Zowel de langs het kanaal gelegen B-kazemat, als de in het dijklichaam gebouwde G-kazemat zijn zichtbaar. Ook de jonge boompjes bovenop de dijk langs de westzijde van het kanaal lijken te kloppen.
Alleen het trappetje naar de B-kazemat dat zichtbaar is op mijn foto mis ik op de foto van Metox (maar wellicht buiten beeld?). En ook de prikkeldraadversperring en het 'olifantenpaadje' lijkt niet helemaal identiek. Maar kan ook komen omdat er enkele maanden zit tussen het nemen van beide foto's.
Sander
https://3dfort.wordpress.com: Forten, bunkers en historisch geschut getekend
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Ergens in nederland

Bericht door Martijn »

svdb10 schreef: 21 mei 2019, 15:04Foto zou dan dus niet vanaf de spoorbrug zijn gemaakt, maar vanaf de iets noordelijker gelegen brug bij Neerbosch.
Ik zeg niet meteen dat dit fout is, maar ik ga er ook niet meteen in mee.
Mijn grootste bedenking zit hem in het hoogteverschil tussen de B en de G. Op de foto van Metox lijkt het dak van de B op ongeveer dezelfde hoogte te zitten als de onderkant van de G. Op jouw foto zit daar echter vrij veel verschil tussen. Het kan natuurlijk zijn dat het perspectief hier parten speelt...
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Plaats reactie

Terug naar “Identificatie Verzocht”