Onbekend projectiel

De Wat en Waar vragen naar aanleiding van (historische) foto's.
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Onbekend projectiel

Bericht door Dikkieturf »

Het is alweer enige tijd geleden maar de vonst in de fortgracht is nu geïdentificeerd,

Bijgevoegd een foto van het projectiel wat we hebben gevonden. De bomverkenner van de politie twijfelde in eerste instantie, maar op aandringen heeft hij toch de EODD verwittigd. Deze kon niet thuis brengen wat het precies was. Ik heb toen gemeld dat het naar alle waarschijnlijkheid een 106mm HEAT projectiel was. Gezien de bijvondsten is dit voor 99 correct. De afloop er van heb ik niet meer mogen vernemen, mocht je iets vernemen, dan hoor ik dat graag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
markdereus
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 okt 2018, 20:54

Re: Onbekend projectiel

Bericht door markdereus »

Als ik vrijgeschakeld wordt om alle afbeeldingen te bekijken kan ik met je meekijken Dirk. Is dit niet de 106mm Heat die ik heb gevonden?
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Onbekend projectiel

Bericht door Dikkieturf »

Hoi Mark,

Dat klopt,. Net na de vondst heb ik er een foto van op het forum gezet met een verzoek om herkenning/rectificatie.
Nadat jij zelf met de oplossing kwam ik ik die ook gedeeld met de forumgenoten.

Volgens mij krijg je volledige bevoegdheid tot meekijken als je enkele malen een stukje/artikel geplaatst hebt. Je kunt dit altijde navragen bij een van de beheerders.

Groet Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Gebruikersavatar
Barst
Berichten: 627
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:10

Re: Onbekend projectiel

Bericht door Barst »

Vraagje,

Is dit een van de projectielen afgevuurd op de g-kazemat Rijnauwen,

Bart
Gebruikersavatar
Dikkieturf
Berichten: 1056
Lid geworden op: 21 apr 2011, 05:52
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Onbekend projectiel

Bericht door Dikkieturf »

Hallo Bart,

zover we weten is er op de G-kazemat geoefend met zo genaamde holle ladingen.

Groet,

Dirk
Foto's, tekeningen en documenten van de Waterlinie kunt u kosteloos opvragen via een PB. Stuur dan wel FFFFFFFFFFF je mailadres mee!
Plaats reactie

Terug naar “Identificatie Verzocht”