Uncharted FLAK 26 september 1944 IJmuiden

De Festung IJmuiden & Freie Küste tot Castricum en Zandvoort
Plaats reactie
Pietjonker

Uncharted FLAK 26 september 1944 IJmuiden

Bericht door Pietjonker »

Goedemiddag,

ik ben vrij nieuw in dit onderzoeksveld dus weet eigenlijk niet helemaal of ik hier goed zit.

Mijn vraag is als volgt. Ik zie veel informatie over vaste objecten zoals FLAK. Nu kreeg ik van een andere onderzoeker die onderzoek doet naar neergehaalde bommenwerpers of ik weet hoe het zit met zogenaamde uncharted FLAK. Omdat ik nieuw ben heb ik op internet gezocht en vond bijvoorbeeld dat op 26 september 1944 bij de kust van IJmuiden een Amerikaanse bommenwerper is neergeschoten door zogenaamde uncharted FLAK.

Wat moet ik me bij uncharted FLAK voorstellen? Waar kun je de rapporten van deze FLAK eenheden vinden als ze, zoals op 26 september 1944, een bommenwerper raken. Ik begreep dat de FLAK in dit geval misschien vanaf een boot is afgevuurd die voor de kust o.i.d. lag maakt dit nog iets uit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen die mij ongetwijfeld een eind op weg helpen in dit onderzoeksveld.

Groet,

Piet Jonker
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Uncharted FLAK 26 september 1944 IJmuiden

Bericht door ErwinZ »

Uncharted betekent in Lingo termen "Staat niet op de kaart!". Een boot of ponton voldoet hier prima aan.
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Uncharted FLAK 26 september 1944 IJmuiden

Bericht door PdK »

Dag Piet,

Je zit hier denk ik wel goed met je vraag. Dus welkom.
Om de afkorting FLAK nog voor de zekerheid toe te lichten; Dit staat weer voor 'Flieger Abwehr Kanone", mocht je dit nog niet bekend zijn.

Groeten, Peter
Plaats reactie

Terug naar “Festung IJmuiden”