608 in beheer ''AWMS''

De Stützpunktgruppe Scheveningen
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

608 in beheer ''AWMS''

Bericht door tim »

goed nieuws vanuit scheveningen:
de 608 van de verteidigungsstab is sinds kort in het beheer bij de stichting atlantikwallmuseum scheveningen!
hiermee hebben wij eindelijk onze eerste bunker verworven.

aankomende weken zal de voorzijde verder vrijgegraven worden, en zal het vrijgekomen puin worden afgevoerd.

verder moeten er 2 ''hufterproof'' deuren komen om de bunkeringangen fatsoenlijk af te sluiten.

dus ik zou zeggen: word vervolgd :lol:

gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
jopaerya
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2008, 20:41

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door jopaerya »

Hallo Tim

Was in het weekend in IJmuiden bij de M 178 met RuPo , leek mij een stevige deur maar toch
kapot wat houdt hufters eigenlijk nog tegen , 380 zou zeer geschikt zijn voor deze heren . :evil:

Groeten Jos
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Danny »

Hey Tim! Goed nieuws man! Eindelijk een bunker voor das museum. Kicke zeg. 'K kom zeker een keer langs om te kijken. Ben nogsteeds niet in dat verrekte ding geweest hahaha.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Gebruikersavatar
bunkerpictures
Berichten: 287
Lid geworden op: 14 feb 2008, 14:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door bunkerpictures »

Hi Tim,

Gefeliciteerd met jullie succes na er zolang mee bezig te zijn geweest met en zoveel moeite. De opening van de 608 was ook perfect verzorgt en was ook lekker druk bezocht, dus dit moet wel een succes plek gaan worden en de opmaak voor nog meer mooie bunkers in het Haagse die voor het publiek open gaan.

Groet
Raphael
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Remco de Goede »

Goed werk! Succes met de deur, wellicht een 431P01 in de ingang hangen, knappe vent die die open krijgt ;)
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door ducatim901 »

Mooi man!!
Ik was expres al niet naar de openingsdagen geweest in September, ik moest natuurlijk wel afdwingen dat hij pas weer mocht als ik geweest was.... :twisted: .
Goede zaak en eindelijk een voet aan wal voor een serieus project in Den Haag.
Groeten en Succes!!
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Bunkertju »

Eindelijk .. Hehe

:)

Gefeliciteerd mannen (Op naar de andere bunkers op 240) ... koop ik de FL246 wel :D

Greets Jan
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Remco de Goede »

Bunkertju schreef:Eindelijk .. Hehe

:)

Gefeliciteerd mannen (Op naar de andere bunkers op 240) ... koop ik de FL246 wel :D

Greets Jan
Moet je wel over mijn bieding heen gaan, heb vorige week een bod uit gebracht ;)

van € 2.50
Gebruikersavatar
bunkerboy
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 feb 2008, 19:56
Locatie: Maassluis

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door bunkerboy »

geweldig , hoe meer bunkers er behouden worden door de diverse stichtingen , hoe beter.
Gefeliciteerd. groeten Henk.
Annelies

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Annelies »

[quote="Remco de GoedeMoet je wel over mijn bieding heen gaan, heb vorige week een bod uit gebracht ;)

van € 2.50 [/quote]

:D Geweldig!

En inderdaad, gefeliciteerd jongens! De eerste bunker hebben jullie alvast in bezit, wie weet wat er voor moois nog volgt.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Ruud »

Ha Tim,
Van harte! Kan je je recente aankopen een mooi 'standig' plekje geven ;) Ik begreep dat de stichting iets van 'vredes-museum' oid in haar doelstelling heeft, wat zijn de verdere plannen met de bunker?
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Patrick

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Patrick »

Weet niet of de deuren goed zijn etc. Maar in Maasdijk wordt (waarschijnlijk) begin volgend jaar een 621 (Pettendijk) en misschien een 134 gesloopt waar nog deuren inzitten die redelijk hufterproof zijn, gelet op de koude-oorlog-rommel die nog steeds in de bunker ligt. Wellicht zou dat een mogelijkheid kunnen zijn? Heb alleen geen flauw idee wie de keymaster is :cry:
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door wattman »

Het werk aan de 608 gaat in stilte door, en vandaag verscheen het volgende mooie persbericht
Kwart miljoen voor oprichting Atlantikwall Museum

DEN HAAG - De gemeente Den Haag stelt een kwart miljoen euro beschikbaar voor het oprichten van een Atlantikwall Museum in Scheveningen.
Het bedrag gaat naar de Stichting Atlantikwall Museum Scheveningen, die sinds 2005 ijvert voor zo'n museum. De stichting wil in de zomer een deel van een bunkercomplex in het Oostduinpark gereed hebben voor groepsbezoeken.

Het duingebied van Scheveningen telt 78 bunkers en heeft een ondergronds gangenstelsel met een lengte van bijna twee kilometer. De natuur in het Oostduinpark blijft ongemoeid.
o.a. http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/25934" target="_blank
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Danny »

Zo dan! Dat zijn mooie berichten! Daar kunnen ze een fijn museum mee maken ;)
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Goof

Re: 608 in beheer ''AWMS''

Bericht door Goof »

Mooie ontwikkeling! Fijn veel kamertjes en een leuke centrale hal. Gefeliciteerd!
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Scheveningen”