Stp. XXXXIII HKB Haamstede

De Stützpunktgruppe Schouwen.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

Bij Burghsluis ben ik verder niets tegen gekomen... maar ben er nog maar 1x geweest (misschien over iets heen gekeken... je weet maar nooit).

Remco; kan zijn dat Jan en jij het over dezelfde tobruk hebben. Alleen liggen de locatie's ver van elkaar.
De tobr van Remco is degene die bij de 501 FL 106(23) ligt, zo'n 160m rechts van het Verklikkerpad.

Van de winter ga ik es snuffelen bij de locatie van Jan... in dat gebied ben ik nog niet wezen struinen
Hoi, lex.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Remco de Goede »

Lex,

Dan ben ik waarschijnlijk in de war. Ik heb meerdere fotos van tobruks in B.H die ik niet helemaal thuis kan brengen omdat ik ze niet gelijk gesorteerd heb nadat ik ze genomen heb. Ze staan allemaal in mn mapje B.H en dat is hel 2 jaar later altijd weer lastig zoeken.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

Remco, stuur met mapje en ik sorteer het voor je als je wilt ;) , dat is inderdaad de tobruk die lex noemt.

volgens de duitsekaarten van vliegveld (nummero 3) zouden er op die heuvels nog 2 kuvers moeten staan, maar ik ga morgen ondanks de teken eens een rondje doen.

Iemand die trouwens iets weet van een 501, bij duinhoevepad (FL110 mischien?) die in rond 1990 kan ook eerder/later is geopent, waar de bedden/luchtfilters,kachel nog aanwezig waren, stond ook een laag water in.
ik heb er foto's van en ken iemand die erbij was bij de opening maar daar krijg ik niet bepaald veel info van, dus iemand die iets meer ervan weet, locatie etc?
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

En Sjarel... nog iets gevonden vandaag?...

Heb vandaag Ruud Murk van stichting bunkerbehoud gesproken, jij mist in het gebied van het Vuurtorenpad de Fl31 en 42 vermoedelijk..
Volgens Ruud ligt er, precies op de aangegeven locaties op de duitse kaarten, puin... dit geldt ook voor de 501 Fl110 volgens hem..
- beetje jammer, maar we blijven gewoon verder zoeken.. er zit vast ergens nog iets van beton in het gebied, ruimte zat :D -
Hoi, Lex.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Remco de Goede »

Sjarel schreef:Remco, stuur met mapje en ik sorteer het voor je als je wilt ;) ,
Heb je een paar weken, kan je mn andere 120 GB aan bunkerfoto's ook uitzoeken ;)
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

a.weijerman schreef:En Sjarel... nog iets gevonden vandaag?...

Heb vandaag Ruud Murk van stichting bunkerbehoud gesproken, jij mist in het gebied van het Vuurtorenpad de Fl31 en 42 vermoedelijk..
Volgens Ruud ligt er, precies op de aangegeven locaties op de duitse kaarten, puin... dit geldt ook voor de 501 Fl110 volgens hem..
- beetje jammer, maar we blijven gewoon verder zoeken.. er zit vast ergens nog iets van beton in het gebied, ruimte zat :D -
Hoi, Lex.
heb niet meer kunnen zoeken omdat de supermarkt me als vuller onverwachts weer nodig had.. :x

ik mis inderdaad fl31 en 42 op, heb de kaarten bekenen heb ook de tobruk er op gevonden en via zeeland geoweb (net wat beter als google earth) de locaties beetje kunnen achterhalen, maar jammer dat ze weg zijn...de FL104 is ook weg neem ik aan.

Fl 105 (501) is ook nog spoorloos en ook daar heb ik puin gevonden, net als de fl 110... maar de 501 waar ik het in vorige post over had was volgens jan fl 110 of FL109 maar 109 ligt tog op iets wat hoger gebied en lijkt me sterk dat er water in staat, de FL110 zou in de vallei liggen onder aan de heuvel waar het altijd al drassig is, dus lijkt me logischer maar hij zou dan tog niet in afgelopen 25 jaar gesloopt zijn :(

maarja ik mis nog heleboel dus als je over volgende iets van informatie heb hartelijk welkom :)
Verklikkerduinen. (kaart 2.3.4.5)
-FL104/105/110 (puin)
-SPL 16/17/18/tobruks/ander beton(HBK haamstede)
-Tobruk nabij SPL 21/FL107 (niet die van van remco's foto's)
-FL 31/42
Meeuwenduinen. (kaart 14) wel veel puin gevonden.
-SPL 10
-SPL 9
-FL 36 (tenzij dit die is waar je alleen wat randjes uit het zand ziet komen)

ook heb ik nabij FL34 in een dal een redelijk groot muurtje (5 meter lang?) gevonden van die blokken naam even kwijt :oops: iemand deze ook tegen gekomen? (verklikkerduinen tussen midden en verklikkerpad)

en remco altijd beter als huiswerk :D
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

tja.. kan je daaromtrent niet veel verder meehelpen... die mis ik dus ook allemaal in mijn inventarisatie.. hm
Heb wel het tobrukje bij de Spl 21 naast de Fl 107 voor je.
- loop naar de Spl21, ga op het dak staan en loop het duintopje op naar het Noorden - zo'n 25m van de Spl af. - heb wat gesnoeid voor de fotos dus je vind em nu wat makkelijker.
(gevonden op berekening/redenatie omdat de meest 501's in het gebied een tobruk hebben... de Fl107 moest er mijns inziens ook 1 hebben: was dus ook zo.. leuk!)

Die losse Formsteine muur ken ik ook ja.. verder onderzoeken; wat doet ie daar?! hm

Naast de FL 16 -59- in de Meeuwenduinen zit nog op een topje een Fl of Spl in de grond waarvan je alleen het dak ziet; geen idee van het nummer..
Mijn Spl telling in dat deel stopt bij Spl8..

Hoi, Lex.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

heb het even opgezocht;
Kijk op Bunkersite, Schouwen/Flugplatz/Northwest - Northwest V.pad/Tobruk II... onderste foto van mij.
Heb je een beetje een idee hoe ie eruitziet.
Succes met je tobruk verzameling
Hoi, Lex.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

hm nog even een vraagje lex, heb jij toevallig een foto als je hem kent dan van een Fresco in FL8 (, een panzer 2 of 3 tankje op de schoortsteen geschildert nog vaag zichtbaar?
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

Yep, heb ik... 1x dan toch; een tankje... geen idee of het orgineel is, of is het jou tankje? :D
Bij deze een niet al te duidelijke foto uit de FL 8 -19-
... houtskool tekening trouwens ...
Hoi, Lex.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

die bedoelde ik :D hm niet gemaakt door mij ondanks die bekalkte muur, maarja toen was ik nog wat jonger en dacht ik er niet overna :oops:..

oh en ik ben gisteravond gaan zoeken in de regen, en ik heb niks gevonden behalve heleboel stekels....... ik had geen voorbereiding met google ofzoiets gedaan maar gewoon goed geluk met de kaart gaan lopen, ik had het idee dat ik op de perfecte plek was volgens de kaart, maar tog niet..... ik geef de kans aan de volgende ;)

wel een plek met heleboel beton gevonden, volgens mij de FL die onder de tobruk lag.
a.weijerman
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:28

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door a.weijerman »

o.k dat was dus bij het Vuurtorenpad (rechts) waar je het over had neem ik aan?
Goed verder speuren is het devies (weet niet of je die kent).. want ik heb een tobruk gevonden bij de Flakbatt. Noordwest waarvan alleen de gat in de grond tussen de bosjes zichtbaar was..
(n.a.v Ruud Murk, en met wat geluk... hij had em ook alleen maar op kaart trouwens).
- jammer dat mij nog steeds niet duidelijk is hoe ik een googlemapje naar je kan sturen; zou ik je alle tobruks doen toekomen -
afijn, omschrijving dan maar voor het geval je deze niet hebt;
Ongeveer 110m v.a Spl 25 richting Westen, in dezelfde duinenrand langs de duinvallei met het grasveld.
Hoi, Lex.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

a.weijerman schreef:o.k dat was dus bij het Vuurtorenpad (rechts) waar je het over had neem ik aan?
Goed verder speuren is het devies (weet niet of je die kent).. want ik heb een tobruk gevonden bij de Flakbatt. Noordwest waarvan alleen de gat in de grond tussen de bosjes zichtbaar was..
(n.a.v Ruud Murk, en met wat geluk... hij had em ook alleen maar op kaart trouwens).
- jammer dat mij nog steeds niet duidelijk is hoe ik een googlemapje naar je kan sturen; zou ik je alle tobruks doen toekomen -
afijn, omschrijving dan maar voor het geval je deze niet hebt;
Ongeveer 110m v.a Spl 25 richting Westen, in dezelfde duinenrand langs de duinvallei met het grasveld.
Hoi, Lex.
die ken ik, gevonden door beetje met de kaarten door het struikgewas te speuren, had hem al binnen 5 minuutjes zoeken :D
en ja die tobruk bij vuurtorenpad heb ik het over, ook al heb ik volgens de kaarten er rechtoverheen gelopen :?

oh en google mapske, als je het bestandje heb opgeslagen op bijv. mijn documenten, kan je hem mailen naar stuka112@hotmail.com" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank als het goed is werkt dat wel, iedergeval bij mij wel

bijlage, het tobrukje is tog goedzichtbaar vanuit de lucht :D zoek maar (batt noordwest)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Sjarel »

oh en die tobruk bij topic tobroekjes van jan ligt op groenewoud ;) oh en heb je mailtje onvangen dank! tobruk 33 had ik nog niet, dus tog een nieuwe erbij :D en in de haven van brouwershaven zou er ook 1 liggen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Stp. XXXXIII HKB Haamstede

Bericht door Remco de Goede »

Sjarel schreef: bijlage, het tobrukje is tog goedzichtbaar vanuit de lucht :D zoek maar (batt noordwest)
Ik zie niks :?
Plaats reactie

Terug naar “Stp.Gr. Schouwen”