Bouwprogramma, Standige Ausbau

Discussie over de Ständige Regelbau- en SK bunkers (bomvrije bunkers met wanden vanaf 2 meter dik gewapend beton).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door Ruud »

Onderstaande viel me onlangs bij het bestuderen van de WN kaartjes van de vm. Festung IJm. op, ik zou dit niet direct aan de hand van documenten kunnen verklaren. Suggesties!?
g,Ruud

http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... 9#p1270444" target="_blank
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
jan lugtmeijer †

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door jan lugtmeijer † »

Sorry Ruud, maar wat is je vraag nu precies??
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door Ruud »

jan lugtmeijer schreef:Sorry Ruud, maar wat is je vraag nu precies??
ha, vergeef mij mijn 'perfecte' school Engels :D In de planning van de Standige Ausbau vd Flakbatterijen viel me op dat de bunkers voor apparatuur en machines (als Fl351/M183 etc.) vaak gepland stonden maar niet gebouwd werden. Dit terwijl Standige munitiebunkers ed. vaak wel gebouwd werden.
Ik zoek iets op papier dat de reden onderbouwt.
g,Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
jan lugtmeijer †

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door jan lugtmeijer † »

Ah, op die manier. Volgens mij heeft dat inderdaad gewoon te maken met de toewijzing van (en het tekort aan) het beschikbare beton. Ergens moet ik een dergelijk document hebben liggen betreffende de situatie in HvH.
Zal binnenkort een poging gaan wagen voor je ;)
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door ducatim901 »

Bij Zander waren een L413 en een 638 gepland maar nooit gebouwd, zelfde reden waarschijnlijk, nu werden er opeen bepaald moment ook veel werkers naar Duitsland overgebracht om de dammen die in puin lagen weer te maken, deze krachten werden node gemist.
Het zal ongetwijfeld een combi zijn van verschillende redenen.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door Ruud »

jan lugtmeijer schreef:Ah, op die manier. Volgens mij heeft dat inderdaad gewoon te maken met de toewijzing van (en het tekort aan) het beschikbare beton. Ergens moet ik een dergelijk document hebben liggen betreffende de situatie in HvH.
Zal binnenkort een poging gaan wagen voor je ;)
Bevreemd me oa dat er, bij te kort aan grondstoffen, wel 668's gebouwd worden, terwijl de prioriteit niet (meer) bij het onderbrengen van personeel lag.
g,Ruud
Laatst gewijzigd door Ruud op 01 dec 2008, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
pauldijkstra

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door pauldijkstra »

Zou dat tekort ook de reden zijn voor de in Formsteine gebouwde 668 op het Forteiland?
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door ducatim901 »

Ruud de dubbele 668 was voor voorraden gebouwd,niet specifiek voor manschappen.
JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Harras

Re: Bouwprogramma, Standige Ausbau

Bericht door Harras »

Ruud,
Ik lees net de bovenstaande berichten over het bouwprogramma. Je vreemde gevoel dat wel andere type bunkers gebouwd werden en geen belangrijkere bunkers voor aggregaten etc. Zoals Jan aanbood zou ie kijken na een mogelijke document.
Mijn vraag: Indien je het rapport verkregen heb zijn wij lezers van forum benieuwd of dit antwoord gegeven heeft op je vraag maar ook of dit klopte naar jou gegeven omtrent de 668. Zo ja dan kan het item verder gaan want ook Paul stelt hiermee een vraag. Maar ook ik ben reuze benieuwd naar dit gegeven. En wil je dit rapport dan ook delen met de forumleden.
gr.Ron
Plaats reactie

Terug naar “St bunkers”