Treinversperring op onbekende locatie

Discussie over wapens en versperringen
Gebruikersavatar
arwanda1465
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:44

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door arwanda1465 »

Ter afsluiting...?

Het versperringshek op de verkeersweg naast de spoorbaan op fort Westervoort.
Doorkijkertje 08 (03-11-2009).jpg
Foto eerder door mij geplaatst in het topic "Doorkijkjes" op 03-11-2009

Groet, André :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door ErwinZ »

Is dan rechts het spoor(talud) van de eerder geposte foto?
Gebruikersavatar
arwanda1465
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:44

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door arwanda1465 »

ErwinZ schreef:Is dan rechts het spoor(talud) van de eerder geposte foto?
Dat lijkt er wel op ...

Groet, André :mrgreen:
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen
fortaandenvechten

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door fortaandenvechten »

Dus diegene die de foto genomen heeft kijkt richting westervoort? En ik snap het niet dat diegen op het fort kan staan. westervoort heeft geen kerk(nooit gehad) en ik zie de twee rivieren. Zou er dan nog een hoofdgebouw van het fort aan de westervoort zijde zijn geweest?
Gebruikersavatar
arwanda1465
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:44

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door arwanda1465 »

fortaandenvechten schreef:Dus diegene die de foto genomen heeft kijkt richting westervoort? En ik snap het niet dat diegen op het fort kan staan. westervoort heeft geen kerk(nooit gehad) en ik zie de twee rivieren. Zou er dan nog een hoofdgebouw van het fort aan de westervoort zijde zijn geweest?
Ach, slechts een klein momentje zoeken/kijken in Google, levert ons genoeg kerken op in Westervoort....

1) de voormalige Gereformeerde kerk (dus niet meer in gebruik als kerk) aan de Hamersestraat nr. 7,
2) de St. Werefridus kerk aan de Dorpsstraat 109 (naast de Restaurant De Chinesemuur op Dorpsstraat 111),
3) de Protestantse kerk aan de Dorpsstraat 61 (net voorbij Steakhouse/Pizzaria Hollywood op Dorpsstraat 65).

Dus KERKEN genoeg in Westervoort hoor ... of heb jij het over een ander Westervoort waarvan wij het bestaan niet weten ...? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door arwanda1465 op 06 jul 2011, 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen
Gebruikersavatar
Martijn
Donateur
Donateur
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 feb 2009, 18:31

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door Martijn »

fortaandenvechten schreef:Dus diegene die de foto genomen heeft kijkt richting westervoort? En ik snap het niet dat diegen op het fort kan staan. westervoort heeft geen kerk(nooit gehad) en ik zie de twee rivieren. Zou er dan nog een hoofdgebouw van het fort aan de westervoort zijde zijn geweest?
Aangezien 1 plaatje meer zegt dan .....
Even snel een tekening gemaakt van de situatie van fort Westervoort, en dan met name mbt de verschillende hekken/versperringen etc. (idd, overgenomen uit "Kazematten in het interbellum")
W.jpg
De fotograaf staat tussen versperringen 2 en 3 en kijkt richting Arnhem. Hij moet zo ongeveer bovenop het 'hoofdgebouw' staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Normal is not the norm.
It's just a uniform."


Delain. 'We are the others'
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door wattman »

Wat ik nu interessant vind: de tekening uit Kazematten in het Interbellum suggereert op telkens één versperring voor zowel verkeersweg als spoorweg. Dit met uitzondering van de eerste versperring voor de brug komende uit Duitsland. Dat is namelijk een kabel over de spoorlijn en asperges in de weg. Zover ik het kan nagaan was de brug van Westervoort op dat moment een gecombineerde weg + spoorbrug.
Als de foto waarmee dit topic begon inderdaad Westervoort zou zijn, dan zou de weg die de IJssel kruiste op gelijke hoogte van het spoor snel naar een veel lager niveau zijn gedaald om het fort te doorkruisen.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door ErwinZ »

wattman schreef: Als de foto waarmee dit topic begon inderdaad Westervoort zou zijn, dan zou de weg die de IJssel kruiste op gelijke hoogte van het spoor snel naar een veel lager niveau zijn gedaald om het fort te doorkruisen.
Dat gebeurde ook. Op een oude foto van de brug zie je de weg al dalen.

Nu ben ik niet zo into de NL fortificaties maar de combi van fort, spoor en brug maken dit fort ineens wel heel intressant.
fortaandenvechten

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door fortaandenvechten »

Grappig, de pleijroute gaat dwars door het fort heen. Er is dus nog een stuk gracht over.
Joop Schreuder †

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door Joop Schreuder † »

Ik heb het een tijdje aangezien maar ik moet nu toch echt reageren en een einde maken aan al dat gefilosofeer :ugeek:
Onderstaande foto verklaart alles. Wel nog even een vraagje aan fortaandevechten: hoe sterk ben je in begrijpend lezen ;) ?

Greetz,

Joop
Fort Westervoort.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
arwanda1465
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 jan 2009, 20:44

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door arwanda1465 »

Joop,

THANKS !!!! ..... één foto zegt meer dan duizend woorden ..... 8-)

Groet, André ;)
Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen
Gebruikersavatar
wattman
Donateur
Donateur
Berichten: 1095
Lid geworden op: 25 feb 2008, 21:06
Locatie: Dutch Metro-land

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door wattman »

Joop, veel dank. De tekening in Kazematten in het Interbellum klopt qua details dus niet.
fortaandenvechten

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door fortaandenvechten »

Antwoord op de vraag aan joop: Slecht.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door WimVe »

Zo terug van vakantie en een hele puzzel.
Toch ben ik nog niet overtuigd: waar is het huis gebleven dat op foto 1 dudelijk aan de "dijk" staat maar op de foto van joop niet meer zichtbaar is ? Ik ben diverse malen daar gepasseerd mar nooit opgevallen dat Arnhem, waar de fotograaf heen kijkt, zo hoog op een heuvelrand ligt.
Wel erg leuk om te zien hoe het fort er ooit uitgezien heeft. Het deel links van de "fotograaf" op Joop's foto staat er nog.
Joop Schreuder †

Re: Treinversperring op onbekende locatie

Bericht door Joop Schreuder † »

Tja.....
Hoogtekaart Arnhem.jpg
Bij een foto kan het perspectief behoorlijk vertekenen, stukgeschoten en later gesloopte fortwachterswoning?

Greetz,

Joop
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “Wapens en Versperringen”