Nieuwsbrieven StvA

Algemene discussie omtrent de verschillende verdedingswerken
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven StvA

Bericht door tim »

Ik heb geen Facebook, en lees de nieuwsbrieven en updates hier altijd met plezier!

Axis loopt inderdaad gewoon door.. zit natuurlijk een grotere groep kenners dan hier in ons kikkerlandje
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Rene Ros »

BetonBijter schreef: 25 jun 2019, 11:08 begraafplaatsen waar oud-militairen liggen die bij gebrek aan vijand in bed zijn gestorven, is aan mij in het geheel niet besteed.
Leuk ende grappig geformuleerd. Maar niet alleen mensen die in de strijd zijn overleden, hebben zich ingezet voor een belangrijke/gemeenschappelijke zaak. Zij die het overleefden hebben zich in ieder geval langer ingezet en zaten de rest van hun leven met de gevolgen. Natuurlijk is er een verschil tussen bv. een gemobiliseerde soldaat in een fort en een militair op de Grebbeberg.

Mvg,
René
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrieven StvA

Bericht door AvB »

En hier iemand die juist die persoonlijk verhalen weer interessant vindt. Die geven al het beton en staal wat ziel. Ook al kan ik ook erg genieten van een mooie observatiekoepeltje in de StvA.

Ik krijg de nieuwsbrief ook in de bus dus is een aankondiging op het voor mij niet interessant. Maar jij kan in je statistieken vast zien hoeveel redirects van het forum komen.

Ja waarom bloeden fora dood. Het is al eerder genoemd. Facebook is makkelijk en snel, op de korte termijn. Het gros van de geïnteresseerden zijn toch dagjesmensen die de bekende hoogtepunten aflopen en eigenlijk niet echt dieper op de materie ingaan. Een plaatje van een bunker is al voldoende voor een like. Maar Facebook is natuurlijk een ramp als het om een archieffunctie gaat. Er is niks terug te vinden.

En hoewel het niet meer storm loopt op dit forum hebben we in 11 jaar toch 56.000 berichten verzameld, netjes gestructureerd. Ik verbaas me er soms over wat ik allemaal kan terugvinden. Zie het als een mooi archief.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Mara
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 jul 2019, 18:29
Locatie: Heerlen

Re: Nieuwsbrieven StvA

Bericht door Mara »

Mensen, ik ben een ouderwetse Forummens....ik heb zelfs geen Facebook account....en ik heb me op dit forum ingeschreven om ook een bepaalde bijdrage te leveren....

Dan weten jullie dat alvast.... ;) :)


groetjes

Mara
Als oorlog de antwoord is, was de vraag al fout.... :roll:
Gebruikersavatar
Rene Ros
Berichten: 681
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:33
Locatie: Weesp
Contacteer:

Toch nog een keer: Nieuwsbrief 500

Bericht door Rene Ros »

Beste lezer,

"Goh René, als je nou eens een wens zou mogen doen..."
"Mmja, ga door."
"...wat zou je dan wat betreft de Stelling wensen? Een mooi onderwerp om de 500ste nieuwsbrief te vieren?"
"Nou", zou ik dan zeggen, "je bedoelt iets haalbaars en tastbaars?"
"Ja precies", antwoordt de vriendelijke geest.
"Dus niet met een teletijdmachine naar 1915, even kijken en rondvragen om weer terug te keren?"
"Nee, nee, dat kan niet."
"Dan zou ik graag het dagboek van een militair tijdens de Mobilisatie 1914-1919 willen vasthouden, ruiken en lezen."
<Ping. U heeft mail.>
"Eh... wauw!"

Als gevolg van die e-mail wordt vandaag 'Mobilisatie Herinneringen, Juweeltje van leven onder den brandenden wereldoorlog' gepubliceerd. Het is een verhaal dat op enkele forten speelt maar relevant is voor alle forten. Deze nieuwsbrief vormt een inleiding daarop en bevat aanvullende informatie en samenvattingen van verschillende verhalen. En natuurlijk een link om de publicatie als PDF te downloaden.
Vandaag 12 mei in het jaar 1915, begon de hoofdpersoon Lolke Rang aan zijn functie op het Groepsstafkwartier in Halfweg. En op 15 mei 1919 trad hij met Grietje de Boer in het huwelijk. Hij werd vader en grootvader.

Lees deze nieuwsbrief op: https://www.stelling-amsterdam.nl/nieuw ... brief-500/
De volgende nieuwsbrief zal waarschijnlijk op 9 juni verschijnen maar waarschijnlijk eerder.
Wil jij een artikel over militaire historie schrijven voor deze nieuwsbrief? Of heb je tips en wensen voor artikelen? Laat het ons dan weten!

Veel leesplezier!
René Ros
Plaats reactie

Terug naar “Nederlandse Fortificaties algemeen”