Wn. 33 H (Oranjesluis)

De Festung Hoek van Holland & Freie Küste tot aan Stp.Gr. Scheveningen
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door tim »

de achtergrond lijkt iedergeval niet echt op hoek van holland? :roll:
(edit): dat verklaart de achtergond peet ;)
gr, tim
Laatst gewijzigd door tim op 17 jul 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door PdK »

De achtergrond is juist de waterweg met daarachter eiland de Beer :)
Jeroen R.
Donateur
Donateur
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:45

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Jeroen R. »

Tim,
Er is nog een andere foto waarbij je vanuit de bunker over de loop van het kanon uitziet richting de pier. Weet je het al?
Sorry, Scheveningen kan ik me zo niet herinneren. Maar ik moest vertrekken voordat ik alles had gezien.
Jeroen
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door tim »

oke thanks iedergeval,
het is wel handig als je voor je naar frankrijk rijdt weet of er uberhaupt iets van je gading tussen gaat zitten!
frans is helaas niet m'n sterktste kant, dus eerst een bunkertolk vinden.. :D
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

Tim, zou je in het kort de procedures kunnen beschrijven binnen ECPAD en de eventuele moeilijkheden waar je tegenaan gelopen bent? In casu: kun je daar gewoon aankloppen en binnenlopen, of moet je een afspraak maken?
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3126
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door tim »

geen idee, ik ben er nog niet geweest.....
misschien kan jeroen of iemand anders het uitleggen?
op hun website zal ook wel wat staan?
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4028
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door ducatim901 »

Nah dan moet je Superrrr Ruudje P even PMen die is er wel eens geweest.....
Groeten JK.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
Bunkertju
Berichten: 878
Lid geworden op: 12 feb 2008, 15:56
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Bunkertju »

Is trouwens wel mooi die foto van de 625B.

Met dezelfde aflopende tankmuur als bij de 611 ... je zou hem zo kunnen verwarren met de 611 was het niet dat de waterweg en de beer te zien is. :D

Groetjes Jan
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Remco de Goede »

Ik was gister nog even wezen kijken bij de 621 en de 134. Ik was nog nooit in deze bunkers geweest. Nu zag ik dat de bunkers afgesloten waren, maar door de ingangsverdediging van de 621 zag ik dat er veel na-oorlogse electronica in de bunker stond. Zijn deze bunkers in de koude oorlog gebruikt? En wie is er weleens in de bunkers geweest? volgens mij staan er nog best een hoop spullen in. Zelfs de stoel staat nog onder de tafel :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

Deze bunkers zijn inderdaad in gebruik geweest bij de BB tijdens de koude oorlog. Ik was pas in die atoombunker in Rijswijk. Daar hangt ook zo'n paneel aan de muur met allemaal lampjes van locaties. Eén locatie is precies de Pettendijk.

Overigens zijn de bunkers tot een jaar of 15 geleden in gebruik geweest bij de BB, aldus een omwonende. Zal het nog eens navragen bij die persoon. Gewoon eens het slot forceren. Wordt toch gesloopt. :o Of wellicht heeft PDK een loper? ;)
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Remco de Goede »

Patrick schreef:Deze bunkers zijn inderdaad in gebruik geweest bij de BB tijdens de koude oorlog. Ik was pas in die atoombunker in Rijswijk. Daar hangt ook zo'n paneel aan de muur met allemaal lampjes van locaties. Eén locatie is precies de Pettendijk.

Overigens zijn de bunkers tot een jaar of 15 geleden in gebruik geweest bij de BB, aldus een omwonende. Zal het nog eens navragen bij die persoon. Gewoon eens het slot forceren. Wordt toch gesloopt. :o Of wellicht heeft PDK een loper? ;)
Patrick, ik zag ook al het een en ander hangen wat me bekend voor kwam uit Rijswijk, in Rijswijk had je zeker een erg goeie gids ;)

Maar Heer de Krom kom er eens in. Met foto's of een loper :D
Gebruikersavatar
PdK
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:31
Locatie: HvH

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door PdK »

Hey Heren,

Ik heb helaas ook niet denderend veel informatie. Wel zal ik een iets duidelijkere foto plaatsen.

In november '52 is volgens documenten van H.H. van Delfland sprake van overname van één van de bunkers door "Het Arrondissement-West van Bureau Aanleg, Beheer en Onderhoud van Vliegvelden". En de bezetting in de bunker komt neer op 5 manschappen. Maar het onderwerp van deze correspondentie is de vergunning voor het bouwen van toilet tegen de bunker en lozing in het Nieuw Oranjekanaal.
Wellicht staat dit toilet nog ergens?

De 621 lijkt me gezien de stroomvoorziening en inrichting binnen geen aangenaam verblijf voor 5 man.. Maar misschien is dit weer van iets later? De overige bunkers waren in '52 al gesloopt/ondergewerkt.
Misschien wordt hier gesproken over de Kantinebunker, of zelfs een 134..?

In de bergplaats is overigens nog meer te vinden van naoorlogse stroomvoorzieningen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Patrick

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Patrick »

Remco de Goede schreef:
Patrick, ik zag ook al het een en ander hangen wat me bekend voor kwam uit Rijswijk, in Rijswijk had je zeker een erg goeie gids ;)

Maar Heer de Krom kom er eens in. Met foto's of een loper :D
Uhhh... de gids was op zich wel goed, maar had het zoooooooo druk met kwekken dat ik zelf hier en daar maar even stroom op gezet heb en wat knopjes ingedrukt :twisted:
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door Remco de Goede »

Peter,

Jij hebt zeker ook geen idee wie de sleutelhouder is? Is wel grappig dat de stoelen nog onder de tafel staan :D ik zag idd in de bergplaats ook wat na-oorlogse stroominstallaties. Ben benieuwd wat er in de 134 nog te zien is, deze zit ook dicht met na-oorlogse deuren.
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Wn. 33 H (Oranjesluis)

Bericht door +AW+ »

PdK schreef:Eigenschappen in 1944
Bemand door: 3 onderofficieren en 30 manschappen
Bewapend met: 4x LeMG, 2x sMG, 2x m.Gr.W, 1 x 7,5 cm F.K. en 1x 3,7 PAK
Gebouwde St. Bunkers: 3x 134, 3x 621, 676 (niet afgebouwd), 612 en een 634
Gepland waren: 2x 601
Hello,

I think there are only 2x 134 build... and one planed?

Also we found one Tobruk... how many are there more?
And the "Verpflegungsbunker" looks like a Aggr. Stand with the two "Chimney" and the upper "Bodenplatte"... or not?

greetz

Alex

greetz

Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Plaats reactie

Terug naar “Festung Hoek van Holland”