Amersfoort

Duitse stellingen in het achterland als versterkte steden, Stp.Gr. Moerdijk, De Vordere en Hintere Wasserstellung, Eendrachtstellung, Pantherstelllung en radarlocaties
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door Remco de Goede »

Ik ga ook!
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door WimVe »

Kachel is al weg .....
2e ingang ook (zo te zien)
binnenmuur is gesloopt, zit nog wel een luchtbehandeling in (denk ik) en een fresco (hoop ik).
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door tim »

Luchtbehandeling is koude oorlog :geek:
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door WimVe »

tim schreef: 22 mei 2017, 19:32 Luchtbehandeling is koude oorlog :geek:
Klopt alles is verbouwd zoals al in de historie genoemd.
En gat in het dak helpt niet echt om alles te conserveren.
Gebruikersavatar
+AW+
Berichten: 522
Lid geworden op: 03 jan 2009, 12:57
Locatie: Germany

Re: Amersfoort

Bericht door +AW+ »

Hi, i would like to visit the 608 at amersfoort befor he get closed... but i have no time on the pfingst weekend.... can anyone arrange a other date or let me know a contact to ask about that?
is he measured correctly until now.... otherwise i will do that.
greetz
Alex
btw.: please feel free to write in dutch because I can read it well.
Gebruikersavatar
rony
Berichten: 1783
Lid geworden op: 13 nov 2010, 16:46
Locatie: Brecht / België

Re: Amersfoort

Bericht door rony »

Spijtig maar ik kan ook niet te zaterdag.
Het is kiezen tussen Amersfoort of een weekend
Ijmuiden met een paar bunkeraars.
I'll Come Back.
Gr
rony.
peterms50

Re: Amersfoort

Bericht door peterms50 »

En waarom kan hij hierna niet meer open? vleermuizen maken er toch niet heel het jaar gebruik van.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door WimVe »

peterms50 schreef: 30 mei 2017, 08:22 En waarom kan hij hierna niet meer open? vleermuizen maken er toch niet heel het jaar gebruik van.
Wie heeft ooit bedacht dat vleermuizen in een bunker moeten overwinteren.

De enige vleermuis die ik ooit gezien heb was in Fort Pannerden, niet in de winter, in een luchtkanaal naast het demo kanon dat af en toe afgeschoten werd en waar veel mensen komen....
Van de beheerder van een ander fort heb ik begrepen dat de meeste vleermuizen zich nestelen in gebouwen die NIET zijn ingericht als vleermuis onderkomen.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door ErwinZ »

WimVe schreef: 30 mei 2017, 08:42 Wie heeft ooit bedacht dat vleermuizen in een bunker moeten overwinteren.

De enige vleermuis die ik ooit gezien heb was in Fort Pannerden, niet in de winter, in een luchtkanaal naast het demo kanon dat af en toe afgeschoten werd en waar veel mensen komen....
Van de beheerder van een ander fort heb ik begrepen dat de meeste vleermuizen zich nestelen in gebouwen die NIET zijn ingericht als vleermuis onderkomen.
Als je 10 meter onder de duinen zit en je wordt belaagd door een aantal fladerende vleermuizen die niet de tunnel uit kunnen omdat hun enige uitweg is geblokkeerd dan is het best fijn dat de objecten zijn afgesloten zodat je weet wat er te verwachten staat. Ik snap Batman zijn fobie wel ;)

Ik heb genoeg objecten gezien met vleermuizen of tekenen van. Aan de andere kant zijn er ook objecten die niet of nauwelijks in gebruik zijn door de beestjes. Je kan ze natuurlijk niet gaan dwingen om ergens te gaan verblijven.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door Remco de Goede »

Vanmiddag even wezen kijken, kwam nog een of andere bunkersnuffelaar uit IJmuiden tegen ;)
BunkerKB
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2011, 16:53

Re: Amersfoort

Bericht door BunkerKB »

Een vleermuis in zo natte bunker zie ik niet snel gebeuren. Denk dat er vanuit de gemeente een ander motivatie zit om de bunker te sluiten.

Remco, stond je hier wel netjes in de rij om binnen te komen. In Den Haag drong je voor tijdens de Bunkerdag.
Joop Schreuder †

Re: Amersfoort

Bericht door Joop Schreuder † »

vleermuizen hebben juist behoefte aan een vochtige omgeving. Als ze in rust ondersteboven hangen worden ze nat door het condens en rollen de waterdruppels langs hun lijf naar hun kop. Deze druppels likken ze dan op en zo houden ze hun vochtbalans op peil.


Greetz,

Joop
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door Remco de Goede »

Ik dromg noet voor ik was gewoon op tijd. Eerste in de rij 😉
1974sharks
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2017, 20:54

Re: Amersfoort

Bericht door 1974sharks »

Ik woon vlakbij deze bunker. Deze had ik een aantal jaren geleden ook al gezien (ik dacht al 7 jaar geleden ofzo), toen werd me al verteld dat deze als vleermuisonderkomen ingericht zou zijn, apart dat ik dan in het nieuwsbericht lees dat dat pas afgelopen jaar is gebeurd?
Is er bekend of er misschien foto's zijn gemaakt tijdens de rondleidingen?

groet,
Martin
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: Amersfoort

Bericht door WimVe »

Hallo martin,

Welkom op het forum.

De bunker was ook ingericht maar de inventaris was er ook nog in. Dwz de verrotte muurpanelen. Deze zijn nu verwijderd voor veel geld.
Voor vleermuizen is er nl. makkelijk subsidie te regelen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Duitse stellingen in Nederland”